Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Compacte Game PC, 1440p/144hz.

Pagina: 1
Acties:

• maaaarten91
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22:31
Beste Tweakers,

Aller eerst even voorstellen: ik ben Maarten, nieuw op dit forum. Tot mijn late tiener jaren ben ik altijd een PC gamer geweest, zonder dat ik mij daadwerkelijk bewust was van de voordelen van het PC gamen. Nadat mijn eerste échte game pc na ruim 10 jaar de geest gaf, ben ik overgestapt op de Xbox One. Deze laatste heeft mede door tegenvallende prestaties, betaald online gamen en de hogere prijzen van consolegames, weer laten verlangen naar een 'ouderwetse' game pc.

Sinds een aantal maanden lees ik vol plezier de verschillende BBG's en natuurlijk de desktop aankoopadviezen vanuit de community. Mede hierdoor durf ik het aan om zelf een computer te gaan bouwen, in de hoop daarbij jullie advies te mogen benutten!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het aanstaande systeem wil ik gaan gamen op minimaal 1080p/60hz. Voorlopig zal ik de pc aansluiten op de tv (ja echt), het liefst wil ik zo weinig mogelijk ruimte rondom mijn TV hiervoor opofferen. Ik twijfel nog of ik in de toekomst wil gaan gamen op 1440p/144hz met behulp van een monitor, de mogelijkheid hier toe wil ik in ieder geval wel hebben. Niemand kan in de toekomst kijken, maar idealiter is het systeem in ieder geval de komende 5 jaar 'futureproof'.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is €1200,- waarbij ik, mits sprake van grote meerwaarde, mijn budget kan uitbreiden tot €1300,-. Goedkoper mag natuurlijk zeker, als dit niet teveel van de prestaties van de PC afsnoept.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij zijn een midrange CPU/GPU/MOBO prima. Daarnaast weet ik niet voldoende over hoe een PC efficiënt te koelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat mij betreft geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig zal ik mijn toekomstige PC in de woonkamer willen plaatsen. Hierbij wil ik de balans vinden tussen een pc die niet al te veel geluid produceert (geen opstijgend vliegtuig) en het liefst niet een te grote kast (wellicht een hele kleine, enigzins stille PC?).

Ga je overklokken?
Overklokken staat bij mij niet op de planning in de nabije toekomst, mocht een CPU overklokbaar zijn voor pak 'em beet €25,- extra; dan sta ik daar voor open.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat advies te verkrijgen over of de verschillende componenten compatible met elkaar zijn. Wat een zo klein mogelijke build zou kunnen zijn zonder verlies van prestaties en zonder dat de PC te heet wordt.

Ik heb al wat uitzoekwerk gedaan, ik wil heel graag jullie mening weten. Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet,
Maarten

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 436,81€ 436,81
1BehuizingenNZXT H200 Zwart€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 72,99€ 72,99
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 64,90€ 64,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 123,42€ 123,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.217,07

• teun2408
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:54
Dat ziet er als een goede keuze van onderdelen uit voor je budget. Ik zou enkel nog 2 aanpassingen erin maken:

Aangezien je hebt aangegeven dat je een redelijke stille pc wilt zou ik de stock cooler van de 3700x niet aanraden. Deze is namelijk aardig luidt, ik heb zelf ook een 3700x en vind een beetje geluid niet erg maar hij begint al snel op 2000+ rpm the draaien en dat is aardig luidt, zelfs met mijn headset op kon ik hem horen. Daarom zou ik een losse cpu cooler aanraden zoals deze: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO . Het enige waar je mee op moet passen met de koeler is dat die wel in je case past.

Verder zou ik niet de 660p als main ssd aanraden, omdat deze QLC geheugen gebruikt in plaats van het gebruikelijke TLC. Dit zorgt ervoor dat vooral het schrijven een stuk trager is zodra de cache vol zit. Voor bijvoorbeeld een 2de schijf als game library is dit niet zo groot probleem omdat daar bijna enkel van gelezen wordt. Maar voor als main drive zou ik de 15 euro duurdere A2000 TLC ssd aanbevelen: pricewatch: Kingston A2000 1TB

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:20
Volgens deze sheet (https://docs.google.com/s...FA/htmlview#gid=611478281) kan je het gekozen moederbord gebruiken, ook als je wil overklokken, maar ik zou aan de andere tweakers toch willen vragen of hier goede ervaringen mee zijn.

• maaaarten91
teun2408 schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:57:
Dat ziet er als een goede keuze van onderdelen uit voor je budget. Ik zou enkel nog 2 aanpassingen erin maken:

Aangezien je hebt aangegeven dat je een redelijke stille pc wilt zou ik de stock cooler van de 3700x niet aanraden. Deze is namelijk aardig luidt, ik heb zelf ook een 3700x en vind een beetje geluid niet erg maar hij begint al snel op 2000+ rpm the draaien en dat is aardig luidt, zelfs met mijn headset op kon ik hem horen. Daarom zou ik een losse cpu cooler aanraden zoals deze: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO . Het enige waar je mee op moet passen met de koeler is dat die wel in je case past.

Verder zou ik niet de 660p als main ssd aanraden, omdat deze QLC geheugen gebruikt in plaats van het gebruikelijke TLC. Dit zorgt ervoor dat vooral het schrijven een stuk trager is zodra de cache vol zit. Voor bijvoorbeeld een 2de schijf als game library is dit niet zo groot probleem omdat daar bijna enkel van gelezen wordt. Maar voor als main drive zou ik de 15 euro duurdere A2000 TLC ssd aanbevelen: pricewatch: Kingston A2000 1TB
Bedankt ik neem je advies over de ssd ten harte. Zou de 'normale' 3700 of wellicht de 3600 minder geluid produceren?

• maaaarten91
Mortov Molotov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:40:
Volgens deze sheet (https://docs.google.com/s...FA/htmlview#gid=611478281) kan je het gekozen moederbord gebruiken, ook als je wil overklokken, maar ik zou aan de andere tweakers toch willen vragen of hier goede ervaringen mee zijn.
Goed punt. Mochten er alternatieven zijn sta ik daar zeker voor open, ook als dat betekend dat ik niet kan overklokken.

• doebbalapoent11
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-11 15:37
Natuurlijk is een case enkel smaak. Maar toch wil ik even aangeven dat de huidige case geen psu shroud heeft en je dus alle kabels in het zicht van de window laat. Dat mag natuurlijk, maar ik persoonlijk zou me daar bijvoorbeeld al aan storen.

I7 8086k | GTX 1080ti | 16gb ram | nintendo switch | iPhone 11 pro

• teun2408
maaaarten91 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:21:
[...]

Bedankt ik neem je advies over de ssd ten harte. Zou de 'normale' 3700 of wellicht de 3600 minder geluid produceren?
Er bestaat (nog) geen normale 3700, en de stock cooler van de 3600 is een downgrade van de 3700x wat hem alleen maar luider maakt. De 3700x komt met de wraith prism cooler en de 3600 komt met de wraith stealth. Hier worden deze vergeleken: YouTube: Wraith Prism vs Wraith Spire vs Wraith Stealth Comparison!

Je kunt ook de pc een tijdje uittesten met de stock cooler en als je hem dan te luidt vind later pas vervangen.

• maaaarten91
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:13:
Natuurlijk is een case enkel smaak. Maar toch wil ik even aangeven dat de huidige case geen psu shroud heeft en je dus alle kabels in het zicht van de window laat. Dat mag natuurlijk, maar ik persoonlijk zou me daar bijvoorbeeld al aan storen.
Bedankt voor je input, daar heb ik niet aan gedacht! Ik denk dat mij dat ook zou ergeren. Zou je mij een goede, compacte case kunnen adviseren; die esthetisch enigszins als verantwoord kan worden beschouwd?

• doebbalapoent11
maaaarten91 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:37:
[...]

Bedankt voor je input, daar heb ik niet aan gedacht! Ik denk dat mij dat ook zou ergeren. Zou je mij een goede, compacte case kunnen adviseren; die esthetisch enigszins als verantwoord kan worden beschouwd?
Ik heb zelf een nzxt h210, die is in mijn ogen heel mooi en aan de achterkant had ik genoeg plaats voor alle kabels. Bijkomend voordeel is dat deze case in het midden een soort van kabelcover heeft.

• maaaarten91
teun2408 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:35:
[...]

Er bestaat (nog) geen normale 3700, en de stock cooler van de 3600 is een downgrade van de 3700x wat hem alleen maar luider maakt. De 3700x komt met de wraith prism cooler en de 3600 komt met de wraith stealth. Hier worden deze vergeleken: YouTube: Wraith Prism vs Wraith Spire vs Wraith Stealth Comparison!

Je kunt ook de pc een tijdje uittesten met de stock cooler en als je hem dan te luidt vind later pas vervangen.
Dat filmpje ga ik nog even bekijken, ik wil me graag wat meer verdiepen in het koel houden van de componenten. Bedankt daarvoor. Ik denk dat tot ik wat meer daar over weet ik inderdaad voor de stock cooler wil gaan.

• maaaarten91
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb zelf een nzxt h210, die is in mijn ogen heel mooi en aan de achterkant had ik genoeg plaats voor alle kabels. Bijkomend voordeel is dat deze case in het midden een soort van kabelcover heeft.
Ik heb de kast bekeken, mooi design! Denk je dat deze kast ruimte genoeg heeft voor de getoonde componenten incl. eventueel een cooler?

• doebbalapoent11
Dan zul je ipv het huidige moederbord een mini-itx moederbord erin moeten zetten. Qua koeler is er meer dan zat ruimte. Ik heb een dark rock 4 erin draaien zonder issue

• maaaarten91
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:57:
Dan zul je ipv het huidige moederbord een mini-itx moederbord erin moeten zetten. Qua koeler is er meer dan zat ruimte. Ik heb een dark rock 4 erin draaien zonder issue
Oké dan ga ik daar nog even naar opzoek!

• maaaarten91
Ik heb voor deze build de "ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac" gekozen. De lijst lijkt mij hiermee compleet. Heeft iemand nog op-/aanmerkingen over het moederbord en de build in algemene zin?

• teun2408
Ik zou de (oudere) h200 case inplaats van h210 aanraden pricewatch: NZXT H200 Zwart. De h210 heeft enkele kleine aanpassingen waaronder een usb type C port voorop de case. Echter heeft het moederbord hier geen aansluiting voor dus kan je hem niet gebruiken. De h200 heeft inplaats van 1 usb 3.2 type A (normale usb aansluiting) en 1 usb 3.2 type C 2 keer een usb 3.0 type A.

Maar als je deze port toch niet zal gebruiken maakt het verder niet veel uit.

teun2408 wijzigde deze reactie 05-11-2019 15:14 (10%)

• maaaarten91
teun2408 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:13:
Ik zou de (oudere) h200 case inplaats van h210 aanraden pricewatch: NZXT H200 Zwart. De h210 heeft enkele kleine aanpassingen waaronder een usb type C port voorop de case. Echter heeft het moederbord hier geen aansluiting voor dus kan je hem niet gebruiken. De h200 heeft inplaats van 1 usb 3.2 type A (normale usb aansluiting) en 1 usb 3.2 type C 2 keer een usb 3.0 type A.

Maar als je deze port toch niet zal gebruiken maakt het verder niet veel uit.
Mooie tip, bedankt! Dat scheelt weer €15,-.

Nu we toch bezig zijn, valt er op het moederbord nog wat af te pingelen of is €109,95 bij deze build een nette prijs voor een moederbord?

• teun2408
maaaarten91 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:45:
[...]

Mooie tip, bedankt! Dat scheelt weer €15,-.

Nu we toch bezig zijn, valt er op het moederbord nog wat af te pingelen of is €109,95 bij deze build een nette prijs voor een moederbord?
Het enige andere AM4 ITX moederbord wat ik op tweakers heb kunnen vinden is de b350 versie van dezelfde ASrock serie pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac . Deze is echter nog geen euro goedkoper en heeft zeer waarschijnlijk niet een ge update bios voor de 3000 series van AMD. Dus om dat moederbord te kunnen gebruiken met je 3700x zou je eerst het bios ervan moeten updaten, en dat kan weer enkel als je een 1000 of 2000 ryzen cpu hebt. Oftewel dat is de moeite niet waard, want de meeste B450 moederborden komen tegenwoordig gewoon met een nieuwe bios versie waardoor je de 3700x zonder problemen kan gebruiken.

• maaaarten91
teun2408 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:33:
[...]

Het enige andere AM4 ITX moederbord wat ik op tweakers heb kunnen vinden is de b350 versie van dezelfde ASrock serie pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac . Deze is echter nog geen euro goedkoper en heeft zeer waarschijnlijk niet een ge update bios voor de 3000 series van AMD. Dus om dat moederbord te kunnen gebruiken met je 3700x zou je eerst het bios ervan moeten updaten, en dat kan weer enkel als je een 1000 of 2000 ryzen cpu hebt. Oftewel dat is de moeite niet waard, want de meeste B450 moederborden komen tegenwoordig gewoon met een nieuwe bios versie waardoor je de 3700x zonder problemen kan gebruiken.
Ik heb inderdaad gelezen over het updaten van de bios bij gebruik van ryzen 3000 cpu's. In de webwinkels van megekko e.a. stond bij dit moederbord geen bijzondere vermelding hierover. Kan ik er vanuit gaan dat ik zonder problemen deze configuratie bouwen? Ik heb namelijk geen ryzen 1000 of 2000 series liggen..

Bedankt trouwens voor het uitzoeken van het moederbord wordt erg gewaardeerd!

maaaarten91 wijzigde deze reactie 05-11-2019 20:20 (9%)

• teun2408
maaaarten91 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:18:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen over het updaten van de bios bij gebruik van ryzen 3000 cpu's. In de webwinkels van megekko e.a. stond bij dit moederbord geen bijzondere vermelding hierover. Kan ik er vanuit gaan dat ik zonder problemen deze configuratie bouwen? Ik heb namelijk geen ryzen 1000 of 2000 series liggen..

Bedankt trouwens voor het uitzoeken van het moederbord wordt erg gewaardeerd!
Het is niet 100% zeker dat je de juiste bios versie krijgt, echter is dit wel zeer waarschijnlijk het geval als je nu een b450 moederbord koopt. De moederborden worden vanuit de fabriek over het algemeen met de laatste bios versie van dat moment geleverd. En aangezien de 3000 series nu al 4 maanden uit is is de kans dus groot dat je een moederbord krijgt met een al geupdate bios.

Ik had een b450 moederbord bij de release van de de 3000 series gekocht bij megekko en hiervan was die bios toen nog niet geupdate. Echter heeft megekko aangeboden de bios voor mij te updaten in Breda en dit was dan ook in nog geen 15 minuten gebeurt toen ik hem daar had afgegeven.

• maaaarten91
teun2408 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:13:
[...]

Het is niet 100% zeker dat je de juiste bios versie krijgt, echter is dit wel zeer waarschijnlijk het geval als je nu een b450 moederbord koopt. De moederborden worden vanuit de fabriek over het algemeen met de laatste bios versie van dat moment geleverd. En aangezien de 3000 series nu al 4 maanden uit is is de kans dus groot dat je een moederbord krijgt met een al geupdate bios.

Ik had een b450 moederbord bij de release van de de 3000 series gekocht bij megekko en hiervan was die bios toen nog niet geupdate. Echter heeft megekko aangeboden de bios voor mij te updaten in Breda en dit was dan ook in nog geen 15 minuten gebeurt toen ik hem daar had afgegeven.
Oke, dan denk ik dat ik morgen contact opneem met megekko, om te vragen of zij zo nodig de bios van te voren kunnen updaten. Bedankt weer, het lijkt er op dat deze build 'em wordt!

EDIT: Inmiddels contact opgenomen met megekko, die geven aan dat i.p. alle moederborden zijn voorzien van de meest recente update. Mocht dat niet het geval zijn kan het moederbord geretourneerd worden naar megekko. Aldaar upgraden zij voor een vergoeding van 15 euro het moederbord. Ook is er een mogelijkheid vanuit AMD. Zij versturen dan een leen-CPU uit de ryzen 1000 of 2000 serie, die je kunt gebruiken om zelf het moederbord te upgraden.

Al met al lijkt het een kleine moeite, maar ik twijfel nu wel een beetje of ik geen 'gunstig geprijsde' x570 moet aanschaffen. Keuzes..

maaaarten91 wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:17 (23%)

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18:35
@maaaarten91 Ik weet niet hoe het zit met de airflow in die compacte kast. Maar de videokaart zit akelig dicht op de voedingsplaat. Als je een beetje stiller wil gamen kan je ook een kast nemen die meer op airflow ontworpen is, wat groter is en dus ook meer adem ruimte heeft voor je gpu. Ook is de voeding niet stil te noemen. Van onderstaande build weet ik dat alle componenten werken (mits de laatste bios update van asrock er op staat). Dat is bij Megekko nog wel afwachten aangezien ze dit niet altijd doen (weet ik uit ervaring).
Onderstaande GPU is voordelig presteert goed, en is ook een van de stillere 5700xt's met 3 jaar garantie.

Ik zou de front fan vervangen voor de 2 Artic fans en deze op een lekker stil profiel laten draaien. Dit is vrij eenvoudig in te stellen in de bios.

Enig minpunt is de voeding, hij is van goede kwaliteit en stil te noemen, maar slecht leverbaar op het moment.

1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,46€ 74,46
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 445,-€ 445,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 49,95€ 49,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
2VentilatorenArctic P14 PWM PST, 140mm€ 9,95€ 19,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,-€ 74,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 107,22€ 107,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,48

• maaaarten91
Rem_NL schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:21:
@maaaarten91 Ik weet niet hoe het zit met de airflow in die compacte kast. Maar de videokaart zit akelig dicht op de voedingsplaat. Als je een beetje stiller wil gamen kan je ook een kast nemen die meer op airflow ontworpen is, wat groter is en dus ook meer adem ruimte heeft voor je gpu. Ook is de voeding niet stil te noemen. Van onderstaande build weet ik dat alle componenten werken (mits de laatste bios update van asrock er op staat). Dat is bij Megekko nog wel afwachten aangezien ze dit niet altijd doen (weet ik uit ervaring).
Onderstaande GPU is voordelig presteert goed, en is ook een van de stillere 5700xt's met 3 jaar garantie.

Ik zou de front fan vervangen voor de 2 Artic fans en deze op een lekker stil profiel laten draaien. Dit is vrij eenvoudig in te stellen in de bios.

Enig minpunt is de voeding, hij is van goede kwaliteit en stil te noemen, maar slecht leverbaar op het moment.

1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,46€ 74,46
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 445,-€ 445,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 49,95€ 49,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 29,95€ 29,95
2VentilatorenArctic P14 PWM PST, 140mm€ 9,95€ 19,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,-€ 74,-
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 107,22€ 107,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,48
Bedankt voor je tips. De kast en mobo is iets waar ik de afgelopen twee dagen inderdaad over zat te malen. Wat denk je hier van?

Ik lever wel iets in op form-factor, maar dat is oke. Levertijd mag van mij wat langer duren, dat vind ik geen probleem. Mijn plan is om de onderdelen te bestellen op black-friday ivm eventuele korting op compontenten.

1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 436,81€ 436,81
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,90€ 68,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 123,42€ 123,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.215,03

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18:35
de 510 heeft front panel usb C, dan heb je een iets ander moederbord nodig met een 20 pin aansluiting of de h500 nemen
deze bordjes zijn redelijk geprijsd
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 134,90€ 134,90
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 272,90
asus is de betere van de 2 maar beiden hebben wel een update nodig.
Persoonlijk zou ik eerder voor de gigabyte 5700xt gaan dan voor de pulse i.v.m. geluidsproductie /warmte kwa prestaties zijn ze niet heel verschillend.

• HuisRocker
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-11 12:26
Rem_NL schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 06:01:
Persoonlijk zou ik eerder voor de gigabyte 5700xt gaan dan voor de pulse i.v.m. geluidsproductie /warmte kwa prestaties zijn ze niet heel verschillend.
Met de wisselende reviews hier op Tweakers van beide bovengenoemde kaarten, toch echt niet alleen over de drivers maar ook over de kwaliteit van de kaarten zelf in een flink aantal gevallen, zou ik overwegen een andere keuze, een Nitro+ bijvoorbeeld, te maken als dat binnen het budget past.

Blijft persoonlijk natuurlijk, maar aangezien de rest van de onderdelen toch allemaal als redelijk probleemloos te boek staan zou ik daar bij de videokaart niet ineens van gaan afwijken als daar geen hele goede reden voor is.

• maaaarten91
te]Rem_NL schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 06:01:
de 510 heeft front panel usb C, dan heb je een iets ander moederbord nodig met een 20 pin aansluiting of de h500 nemen
deze bordjes zijn redelijk geprijsd
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 134,90€ 134,90
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 272,90
asus is de betere van de 2 maar beiden hebben wel een update nodig.
[/quote]

Opzich vind ik dat ene ubs c poortje niet zo'n heel groot probleem. Wel gek, volgens de specificaties heeft ie wel ruimte voor usb c. Os dat misschien aan de achterkant? Ik zal de h500 overwegen, bedankt!

• maaaarten91
HuisRocker schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:10:
[...]

Met de wisselende reviews hier op Tweakers van beide bovengenoemde kaarten, toch echt niet alleen over de drivers maar ook over de kwaliteit van de kaarten zelf in een flink aantal gevallen, zou ik overwegen een andere keuze, een Nitro+ bijvoorbeeld, te maken als dat binnen het budget past.

Blijft persoonlijk natuurlijk, maar aangezien de rest van de onderdelen toch allemaal als redelijk probleemloos te boek staan zou ik daar bij de videokaart niet ineens van gaan afwijken als daar geen hele goede reden voor is.
Hmm, dat is me wat. Bedankt voor de heads up. Ik ga nog even wat reviews bekijken. Ik heb nog zo'n 3 weken voor ik mn build definitief maak, dus ik ga het grafische kaart gedeelte nog even onder de loep nemen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT is een prima kaart, voor mooie prijs. 'betere' zijn toch al gouw 45,- duurder

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• maaaarten91
Hackus schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:28:
pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT is een prima kaart, voor mooie prijs. 'betere' zijn toch al gouw 45,- duurder
Ah oke dat is niet een heel groot prijsverschil tov de sapphire, wat is in jou ogen de meerwaarde van deze kaart?

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:42
maaaarten91 schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:04:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het aanstaande systeem wil ik gaan gamen op minimaal 1080p/60hz. Voorlopig zal ik de pc aansluiten op de tv (ja echt), het liefst wil ik zo weinig mogelijk ruimte rondom mijn TV hiervoor opofferen. Ik twijfel nog of ik in de toekomst wil gaan gamen op 1440p/144hz met behulp van een monitor, de mogelijkheid hier toe wil ik in ieder geval wel hebben. Niemand kan in de toekomst kijken, maar idealiter is het systeem in ieder geval de komende 5 jaar 'futureproof'.
Ik zou toch serieus overwegen om voor een 3600 met 1660 super videokaartje te gaan totdat je daadwerkelijk overgaat naar 1440p/144Hz.
Ben je 300-400 euro goedkoper uit en heb je een zuiniger/stiller systeem!
Het meest futureproof is niet meer kopen dan wat je nodig hebt en het geld apart houden voor een upgrade later.

Edit: concreet.
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC€ 243,99€ 243,99
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 78,05€ 78,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,99€ 74,99
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,88

Zoals gezegd lijkt me de 3600 meer dan zat, zelfs 144Hz is met de meeste games geen probleem.
Hetzelfde bordje, prima bang for buck. Alleen niet geschikt voor 12-16 cores, maar de Asus is 50 euro duurder.
1660 Super is ontzettend snel voor zn geld, de Ventus is geen high-end kaart maar sowieso stiller dan 9/10 5700XT's en een stuk zuiniger.
Ik ben Fractal fan, dus vandaar deze behuizing, de H200 kan uiteraard ook.
Prima koelertje, meer hoef je niet uit te geven voor stilte.
Geheugen dat lekker werkt met Ryzen systemen.
450W voeding is zat voor dit systeem (en ook voor een sterkere videokaart mocht dat later nodig zijn), voordeel is dat hij veel stiller is dan de TX550. Afhankelijk van de winkel kan de 550W ook interessant zijn.
Deze SSD is sneller en tegenwoordig ook goedkoper dan de A2000.

mitsumark wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:55 (66%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

maaaarten91 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:03:
[...]

Ah oke dat is niet een heel groot prijsverschil tov de sapphire, wat is in jou ogen de meerwaarde van deze kaart?
Meerwaarde van, tov wat ?
Dit is een goed getest GPU in zijn prijsklasse. De Nitro is de 'high-end' kaart van Sapphire, en de Red-Devil van Power color. De Red Dragon de goedkopere uitvoering die prima presteert.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• maaaarten91
Hackus schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:58:
[...]

Meerwaarde van, tov wat ?
Dit is een goed getest GPU in zijn prijsklasse. De Nitro is de 'high-end' kaart van Sapphire, en de Red-Devil van Power color. De Red Dragon de goedkopere uitvoering die prima presteert.
Ah duidelijk een high end kaart voor de prijs van de sapphire. Dank je!

• maaaarten91
mitsumark schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:33:
[...]

Ik zou toch serieus overwegen om voor een 3600 met 1660 super videokaartje te gaan totdat je daadwerkelijk overgaat naar 1440p/144Hz.
Ben je 300-400 euro goedkoper uit en heb je een zuiniger/stiller systeem!
Het meest futureproof is niet meer kopen dan wat je nodig hebt en het geld apart houden voor een upgrade later.

Edit: concreet.
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC€ 243,99€ 243,99
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 78,05€ 78,05
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,99€ 74,99
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,88

Zoals gezegd lijkt me de 3600 meer dan zat, zelfs 144Hz is met de meeste games geen probleem.
Hetzelfde bordje, prima bang for buck. Alleen niet geschikt voor 12-16 cores, maar de Asus is 50 euro duurder.
1660 Super is ontzettend snel voor zn geld, de Ventus is geen high-end kaart maar sowieso stiller dan 9/10 5700XT's en een stuk zuiniger.
Ik ben Fractal fan, dus vandaar deze behuizing, de H200 kan uiteraard ook.
Prima koelertje, meer hoef je niet uit te geven voor stilte.
Geheugen dat lekker werkt met Ryzen systemen.
450W voeding is zat voor dit systeem (en ook voor een sterkere videokaart mocht dat later nodig zijn), voordeel is dat hij veel stiller is dan de TX550. Afhankelijk van de winkel kan de 550W ook interessant zijn.
Deze SSD is sneller en tegenwoordig ook goedkoper dan de A2000.
Dit geeft wel food for thought! Hoewel ik 200€ extra voor de 5700xt wel over heb. Zal de geluidsproductie in een atx niet meevallen?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True