Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
1,5 jaar geleden heb ik mijn Samsung S7 edge werkend weg gelegd. Hij was nog niet eens heel oud.

Ik heb hem nodig voor een projectje, maar toen ik hem uit de la haalde deed hij uiteraard niets. Even opladen en het accu laad verschijnt op het scherm. Volgens mij heb ik hem eerst tot 40% opgeladen. Hij was een klein beetje warm maar zoals je dat zou verwachten van een sne lader. Bij het booten ging het echter fout. Bovenin in rode letters een foutmelding. De tekst ben ik ff kwijt, maar het schijnt vaker voor te komen.

Een oplossing is een fabrieksreset. Prima, want alles mag er vanaf. Bij voorkeur zelfs. Helaas kreeg ik hem niet opnieuw gestart hierna. Het LEDje dat bij laden altijd brand doet ook niets.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Alle bekende knoppen combinaties voor een reset.
- Verschillende laders en USB kabels
- lang aan de lader laten liggen
- Tijdje de vriezer in
- lader aansluiten met stroom display. Een beetje basic, maar deze geeft 0,25A weer.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SuperKris ik gok dat de accu na zo lang in de kast te diep ontladen is, dus die zou ik eerst vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
rens-br schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:29:
@SuperKris ik gok dat de accu na zo lang in de kast te diep ontladen is, dus die zou ik eerst vervangen.
Alles kan, maar ik zou dan wel verwachten dat hij het aan het snoer wel doet. Dat deed hij om te beginnen ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1333936

Hallo allemaal,

Omdat er in dit topic al een aantal maanden niks meer geplaatst is, leek mij dit de beste plek om het probleem met mijn Galaxy S7 edge voor te leggen.

Hij is gevallen, ongeveer vanaf tafelhoogte plat op een tegelvloer, dit om aan te geven hoe hard hij ongeveer gevallen kan zijn. Hij deed het nog, dus in eerste instantie leek er niets aan de hand te zijn, totdat ik er daarna iemand mee belde. Ook dat lukte nog maar vrij snel hoorde ik een bromtoon en viel hij uit. Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen dus waarschijnlijk is er door de val aan de binnenkant toch iets beschadigd. Ook opnieuw opstarten door de start- en volume down knop tegelijkertijd ingedrukt te houden helpt niet meer.

Inmiddels heb ik de föhn gepakt, met een scherp mesje een hoekje opgetild en met een speelkaart ertussen de rest losgemaakt. De achterkant ging er vrij gemakkelijk af en hij is open. Voordat ik verder ga en de schroefjes los ga draaien om te zien of daaronder iets vreemds te zien is (ik hoor een klein rammeltje als ik ermee schud), wil ik hier eerst eens informeren of er iemand op dit forum is die mij kan zeggen wat er eventueel door de val kapot zou kunnen zijn gegaan.

Ik neem aan dat als je geen twee linker handen hebt, je zoiets zelf kunt repareren door een onderdeel te vervangen. Is er iemand die mij hierin zou kunnen adviseren? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1333936

Bedankt voor de overweldigende reacties! d:)b
Voor advies moet je dus blijkbaar niet op dit forum zijn. :O

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 1333936 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:14:
Voor advies moet je dus blijkbaar niet op dit forum zijn. :O

:w
Na ja zeg alsof er een verplichting is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 1333936 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:14:
Voor advies moet je dus blijkbaar niet op dit forum zijn. :O :w
Jawel hoor. Alleen je vraag stellen in topics die al wat ouder zijn is niet handig, want daar wordt snel overheen gekeken. Zou je dus even een nieuw topic willen starten? Dan zal je zien dat er vanzelf reacties op komen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.