[Glasvezel] E-Fiber & glasnet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:16
Beste tweakers,

Wellicht kunnen jullie mij advies geven.

Bij ons in de regio Montfoort heeft E-Fiber glasvezel aangelegd.
Tijdens de promotie periode was de aanleg i.c.m. een abonnement bij bijvoorbeeld Tweak of Trined totaal niet interessant, enorm duur en zat ik nog aan een abonnement vast van KPN. Rond de 140 euro voor een alles-in-een met gratis aansluitkosten voor glasvezel.

Nu schijnt inmiddels de aanmeld periode voorbij te zijn en loopt mijn abonnement bij KPN af en is het ineens wel interessant om glasvezel te nemen. Alleen nu blijkt dat de aanleg kosten 450 euro zijn. E-Fiber wil helaas niet coulant zijn om alsnog een scherpe aanbieding te doen en komt met het excuus dat dit word uitbesteed aan de BAM en zij geen aanbieding willen doen.

Nu is de de situatie als volgt:

Huidig:

KPN alles-in-een 200Mbps € 98
- geen aansluitkosten

Nieuwe provider Glasnet

- Alles-in-een 500Mbps €70
- Extra decoder € 5
- aansluitkosten € 50
- Aansluitkosten E-Fiber € 450

Op dit moment is bij ons alleen VDSL mogelijk, omdat wij zelf geen kabel(ziggo) in huis hebben.

Wat zou jullie advies zijn? Bij mijn huidige provider blijven, een andere VDSL providers zoeken of investeren in een glasvezel verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
E-Fiber heeft Montfoort toch opgedeeld in meerdere gebieden nadat de vraagbundeling niet behaald was. Iedereen kon zich voor de deadline kosteloos inschrijven/aanmelden voor glasvezel. Na de deadline zijn volgens E-Fiber de eenmalige kosten minimaal € 450,- (bron: e-fiber.nl)

Misschien domme vraag; maar waarom heb je je niet voor de deadline aangemeld (keuze uit 6 providers, en was dit jaar) en kreeg je zodoende een kosteloze aansluiting?

Toevoeging: zo te zien zijn er ook meerdere informatieavonden hierover gehouden in Montfoort..

[ Voor 9% gewijzigd door ramos99 op 04-11-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
Klopt, maar gezien de kosten was het toen totaal niet interessant zoals ik al aangaf en ik nog een contract had lopen, echter bij het aansluiten moest je al gelijk een abbo afsluiten.. Bij de inschrijving konden wij nog kiezen uit drie. Dit is later inderdaad 6 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Nee zo bedoel ik het niet. Er was 1-2 jaar geleden eerst een vraagbundeling en die was niet behaald. Vervolgens (dit jaar) is er per gebied een aanbod (volgens mij liep dat aanbod 5-6 maand) geweest om alsnog iedereen die een abonnement afsloot (bij 1 van de 6 providers) een kosteloze glasvezel verbinding aan te laten leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-10 23:10
ramos99 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:41:
Nee zo bedoel ik het niet. Er was 1-2 jaar geleden eerst een vraagbundeling en die was niet behaald. Vervolgens (dit jaar) is er per gebied een aanbod (volgens mij liep dat aanbod 5-6 maand) geweest om alsnog iedereen die een abonnement afsloot (bij 1 van de 6 providers) een kosteloze glasvezel verbinding aan te laten leggen..
Klopt. Montfoort is opgedeeld in drie gebieden.Op https://www.e-fiber.nl/ap...ontfoort-POP-gebieden.pdf kun je zien in welk gebied je valt.

Als je in gebied 1 woont dan had je voor 23 april moeten inschrijven voor een kosteloze aansluiting. Voor 2 september in gebied 2 en het kan nog tot 25 november voor gebied 3.

Bron: https://www.e-fiber.nl/ap...-Montfoort-Linschoten.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

TinusNectar schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:43:

Nu schijnt inmiddels de aanmeld periode voorbij te zijn en loopt mijn abonnement bij KPN af en is het ineens wel interessant om glasvezel te nemen. Alleen nu blijkt dat de aanleg kosten 450 euro zijn. E-Fiber wil helaas niet coulant zijn om alsnog een scherpe aanbieding te doen en komt met het excuus dat dit word uitbesteed aan de BAM en zij geen aanbieding willen doen.
Balen dat je nu in deze situatie zit.
Is er wel al een glasvezel aangelegd tot in je meterkast?

Zo niet dan vind ik 450 euro aansluitkosten eerlijk gezegd al een enorm scherpe aanbieding, bij mij in de buurt is het 1500 euro. Het is eenmaal niet goedkoop om een grondboor met personeel apart op pad te sturen om één huis aan te sluiten.

Ik heb wel eens gelezen dat je huis 5000 euro meer waard wordt van een glasvezel aanschaf. Zo bekeken is die 450 euro nog steeds de moeite waard.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:59:
[...]

Balen dat je nu in deze situatie zit.
Is er wel al een glasvezel aangelegd tot in je meterkast?

Zo niet dan vind ik 450 euro aansluitkosten eerlijk gezegd al een enorm scherpe aanbieding, bij mij in de buurt is het 1500 euro. Het is eenmaal niet goedkoop om een grondboor met personeel apart op pad te sturen om één huis aan te sluiten.

Ik heb wel eens gelezen dat je huis 5000 euro meer waard wordt van een glasvezel aanschaf. Zo bekeken is die 450 euro nog steeds de moeite waard.
Dan ga ik het toch nog eens overwegen als ik zo de kosten lees.
Pagina: 1