Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Hey iedereen,

ik heb net een nieuwe laptop gekocht en ontvangen. De Dell Inspiron 7590.

- Intel i7 9750H
- Geforce 1050

Deze komt standaard met 1 x 16 GB ram geheugen. Is het de moeite om hiervoor een extra latje te kopen om deze in dual channel te laten werken of heeft dit geen gigantische invloeden op performance? Want dan zou ik in 1 keer met 32 GB ram zitten wat uiteraard volledig overkill is :+

Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor programmeren, vm's draaien, standaard werk. Gamen doe ik op de desktop of console.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil tussen single en dualchannel is wel meetbaar, maar ik denk in jouw gevallen dat het niet heel veel uit gaat maken. tenzij je VM's erg geheugen hongerig zijn, dan zou dubbele bandbreedte van het geheugen nog wel wat kunnen uitmaken.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Is het überhaupt uitbreidbaar? En zo ja, als 32gb te veel is, waarom dan geen 2x8?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
TERW_DAN schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:07:
Het verschil tussen single en dualchannel is wel meetbaar, maar ik denk in jouw gevallen dat het niet heel veel uit gaat maken. tenzij je VM's erg geheugen hongerig zijn, dan zou dubbele bandbreedte van het geheugen nog wel wat kunnen uitmaken.
VM's zijn voornamelijk linux clients en servers. Af en toe wel eens een windows server.
Wintervacht schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:14:
Is het überhaupt uitbreidbaar? En zo ja, als 32gb te veel is, waarom dan geen 2x8?
Er is 1 slot vrij. En tgoh, 1 x 16 GB zou me 70 € kosten, dus zowat hetzelfde als een 2 x 8 kit. Dus dan vind ik het een beetje onnozel om dat geld uit te geven aan een 2 x 8 kit.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Simon Shipperd schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:16:
[...]

VM's zijn voornamelijk linux clients en servers. Af en toe wel eens een windows server.

[...]

Er is 1 slot vrij. En tgoh, 1 x 16 GB zou me 70 € kosten, dus zowat hetzelfde als een 2 x 8 kit. Dus dan vind ik het een beetje onnozel om dat geld uit te geven aan een 2 x 8 kit.
Kun je die ene 16gb stick weer verkopen en het van de prijs van nieuw ram aftrekken :p beetje zonde om die andere 16gb ongebruikt te laten dunkt mij.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-11 10:57
Koop dan een 1x16 GB module van Dell of van een geheugenbakker die claimt dat jouw laptop model ondersteund wordt, Als de combinatie van jouw origineel RAM met het nieuwe RAM niet werkt, kun je het met droge ogen terugsturen? Kingston kent je Dell model niet, Crucial wel.Andere merken heb ik zelf nog niet gechecked . Google " merk memory search" . Corsair, Patriot, G.Skill etc

https://eu.crucial.com/eu...de-for/Dell/inspiron-7590
Pagina: 1