USB C oplaadpoort xiaomi notebook pro stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:42
Beste Tweakers,

Ik heb een Xiaomi notebook pro laptop; aangeschaft via Aliexpress (Vanuit Spanje). Mooi apparaat en heeft altijd goed gewerkt. Weekje terug heb ik een slechte USB-C lader van een vriend geleend, deze was blijkbaar stuk aan het gaan. Toen de laptop was opgeladen heb ik de lader uit de poort getrokken (met een beetje kracht). Nu blijkt dus het pinnetje dat in de oplaadpoort zit stuk is gegaan. Ik heb momenteel geen foto maar het is een verloren zaak.

Dit een xiaomi laptop van Aliexpress en garantie is natuurlijk een zwak punt. Daar komt bij dat ik een foute USB kabel heb gebruikt en dus mijn schuld is.

Een USB C poort vervangen vergt de nodige kennis en soldeerervaring. Verder zijn de aansluitpunten op het moederboord zo klein dat je een vergrootglas/microscoop nodig hebt om dit te kunnen repareren: YouTube: Asus UX390u laptop Damaged USB-C port - Charging port Replacement Fa...

Verschillende opties:

1: Contact opnemen met Xiaomi of leverancier en eventuele vervanging bespreken

2: Laptop naar een derde partij brengen zodat deze hem kan repareren

3: Zelf nieuwe USB-C poort bestellen en hulp vragen bij iemand die dit mogelijk kan solderen (Tegen betaling)

4: Zelf aan de slag met de laptop.

5: Verloren zaak, laptop voor onderdelen uit elkaar halen.

Dit topic heb ik aangemaakt om na te gaan of mensen nog tips hebben of zelfde ervaringen hebben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, heb je al een oplossing gevonden? Ik lijk het zelfde probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

optie 2. netjes vervangen van een SMD usbpoort vereist gereedschap die de gemiddelde hobbybob niet tot zijn beschikking heeft. Of het de reparatie waard is moet je zelf besluiten. Maar meer dan €100 gaat dat sws wel kosten, als je al een reperateur vind die eraan wilt beginnen, ipv een complete moederbord vervanging .

[ Voor 35% gewijzigd door -36- op 08-04-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44

Thomg

Aww yiss

Denk dat je vrij ver kan komen met een heat gun.