Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC rond 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• misterszkps
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-12-2019
Hey Tweakers gebruikers,

Ik wil een gaming desktop aanschaffen van 1465 euro.
Ik heb al gekeken bij de best buy, alleen is dat 1000 of 2000 euro.
Heb alleen weinig mentale energie om veel onderzoek te doen vanwege m'n psygische klachten.
Mijn voorkeur ligt bij de kleur blauw bij de behuizing.
Ik ga overigens de pc niet overklokken.

Wat ik er op wil draaien;
-Audacity
-Eclips
-Minecraft
-Titanfall

En waarschijnlijk een programma dat videos renderd.
Misschien wil ik er ook op streamen.

Ben een beetje bang dat ik straks componenten aanschaf die niet op elkaar aansluiten.
Dus als iemand die waarschijnlijk er meer verstand van heeft mij wat op weg wil helpen neem ik dat graag aan.
Ik sta ook open voor pre-build computers alleen dan ben ik weer bang dat ik belazerd wordt met de prijs.

Vriendelijke groetjes,
Stephan :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 97,99€ 97,99
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 479,50€ 479,50
1BehuizingenNZXT H400 Zwart/Blauw€ 77,90€ 77,90
1MonitorenAOC E2475PWJ Zwart€ 127,90€ 127,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 94,-€ 94,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1ToetsenbordenCorsair Gaming K55 RGB (US)€ 54,04€ 54,04
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 71,99€ 71,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 123,42€ 123,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.463,69

Super bedankt allemaal dit is het uiteindelijk geworden oOo
Ben benieuwd hoe ik het straks in elkaar ga zetten maar dat komt helemaal goed :)

[ Voor 77% gewijzigd door misterszkps op 04-11-2019 20:05 ]

Alle reacties

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Beste Stephan,

Is die 1465 euro inclusief een monitor en keyboard en muis etc? Of heb je dat allemaal al?
En welke games wil je er mee doen? Dan kunnen wij een beter advies geven.

Succes en sterkte!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11 23:35

Racing_Reporter

Contentmaker

Hoi. Je registreert je speciaal hiervoor. Ik heb het idee dat het gezien gaat worden als heel makkelijk om het op klachten te gooien om onderzoek niet te doen. Vertel eerst eens wat voor games je wil gaan spelen, en beantwoord de vragen uit de FAQ van dit subforum, dan kunnen we sowieso al meer!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je een net iets oudere best-buy guide pakt, heb je gewoon een kant en klaar systeem staan voor €1500:
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Je zult verder wel iets meer info moeten geven. Bijvoorbeeld welke games je wilt gaan spelen op welke resolutie (Full HD?).

🖥️ | 🚗

• misterszkps
Hey super bedankt voor het reageren, duurt nu al 4jaar ben er klaar mee haha.
Ik ben van plan de monitor en keyboard later aan te schaffen.
Wil er Minecraft op draaien, Audacity, Eclips,en waarschijnlijk een programma dat videos renderd.
Misschien wil ik er ook op streamen, Titanfall zou ook leuk zijn.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Maar dan kun je de pc toch niet gebruiken? Welke monitor heb je op het oog? (Resolutie, refresh rate etc)

• misterszkps
Ik heb volgens mij al een ouder account maar de info ben ik vergeten, de resolutie maakt mij opzich niet vrij veel uit, al zou het mooi zijn als het op een standaard monitor kan draaien.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
misterszkps schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:16:
Ik heb volgens mij al een ouder account maar de info ben ik vergeten, de resolutie maakt mij opzich niet vrij veel uit, al zou het mooi zijn als het op een standaard monitor kan draaien.
Dus je wilt echt 1080p 60fps gaan draaien? Nou dan hoef je geen 1465 euro te besteden hoor haha! :) Red je denk met 600 ook al wel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Timba- op 04-11-2019 18:18 ]

• misterszkps
Ik heb een monitor weggeven een keer die zou ik voor die tijd wel kunnen gebruiken en ik heb vast wel een tijdelijk keyboard.

• misterszkps
Klopt maar ik heb altijd toasters gehad wil nu een keer een hele goede, ik blijf sowieso ook onderzoek doen, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen heh

• Timba-
misterszkps schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:19:
Klopt maar ik heb altijd toasters gehad wil nu een keer een hele goede, ik blijf sowieso ook onderzoek doen, weet alleen niet goed waar ik moet beginnen heh
Nou bedenk eerst heel goed wat voor monitor je wilt. Dan bouwen wij er wel iets omheen. :)

Edit: je opties zijn: 1080p 75hz, 1080p 144hz, 1440p 75hz, 1440p 144hz

En van al het bovenstaand kun je ook nog ultrawide schermen kiezen, dat betekend dat er aan beide kanten een stukje bijkomt.

Alle beeldschermen heb je in verschillende maten, voor 1080p is 24 inch gebruikelijk en voor 1440p is 27 inch gebruikelijk maar bijvorbeel 31 inch kan ook, dan is je beeldscherm groter maar ook wat minder scherp (je beeld immers dezelfde resolutie er op af)

Er zijn nog meer varianten maar laten we het overzichtelijk houden :)

Vragen? :7

[ Voor 42% gewijzigd door Timba- op 04-11-2019 18:24 ]

• misterszkps
Ah super tof, ja wil het liefst 2 monitoren een met een beugel en een op m'n bureau voor 150 euro per stuk het liefst.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:19
@misterszkps
Even een aantal tips. Eigen inzet wordt verwacht. Beantwoord eerst eens duidelijk de vragen wat je wil doen met je pc. Aan de hand daarvan kun je bepalen of het budget toereikend is.

Maak aan de hand daarvan eens een wensenlijst. Welke monitor, welke resolutie, gaming settings (high/ultra).
k wil een gaming desktop aanschaffen van 1465 euro.
Heb alleen weinig mentale energie om veel onderzoek te doen vanwege m'n psygische klachten.
Mijn voorkeur ligt bij de kleur blauw bij de behuizing.
Ik ga overigens de pc niet overklokken.
Het komt nu meer over van: "Doe maar een pctje". Dan krijg je een link naar een best buy guide en kun je het zelf uitzoeken. Ik denk niet dat dat het advies is wat je zoekt. Dus als je wil dat je goed advies krijgt, moet je er zelf ook iets meer moeite voor doen.

Rendering en gamen vragen veel van een GPU. Welke renderingsoftware wil je gebruiken?
Ga je streamen? op welke bitrate?, is je internet toereikend daarvoor?

Graag onderstaande vragen beantwoorden welke je ook werden gevraagd bij het aanmaken. Je krijgt anders een wildgroei aan advies wat dan weer compleet off-topic gaat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Waarom kies je een monitor op basis van geld? Kijk eerst wat je wensen zijn, dan ga je filteren.
Ah super tof, ja wil het liefst 2 monitoren een met een beugel en een op m'n bureau voor 150 euro per stuk het liefst.
Zoals gezegd, pas je openings post aan met wat je wil.

• Timba-
@misterszkps ik heb me vorige post geupdate. voor 150 euro per stuk kom je waarschijnlijk sowieso op 1080p uit, misschien dat je daar 1 van de goedkoopste 144hz versies van kunt kopen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[b]misterszkps schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:06:
Ik wil een gaming desktop aanschaffen van 1465 euro.
Nou, dan houd je €465 over. Daar kun je mooi 2 beeldschermen voor uitzoeken want die zitten niet bij die prijs in. Dan kom je toch mooi rond de €1400 uit? Lijkt me dat je dan een prima systeem hebt waar je zelf niet al te veel meer voor bij elkaar hoeft te zoeken. Enige wat er dan nog op moet is een Windows installatie, neem ik aan.

Waarom zou je moeilijk doen terwijl het makkelijk kan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@misterszkps oa deze Ryzen 3600 build is prima geschikt voor gamen op 1080p/1440p

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 97,99€ 97,99
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 479,50€ 479,50
1BehuizingenNZXT H400 Zwart/Blauw€ 77,90€ 77,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 71,99€ 71,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 123,42€ 123,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,75

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur de admins een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1