WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
Van VGA naar DVI is... nauwelijk nog zinvol om te doen.
d:)b
Windows systeem 》aparaatbeheer》beeldschermadapter
A-J schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:49:
Een kort vraagje;
Mijn situatie: computer op werk met 1 vga-aansluiting. Er is nu 1 VGA scherm op aangesloten. Ik wil er nog een 2e scherm op aansluiten (met DVI aansluiting), is dit mogelijk?
Kan ik gewoon een DVI>VGA adapter kopen en een VGA-splitter, vervolgens alles aansluiten en dan moet het werken?
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
@ Keur0000: ik ben morgen op werk en dan zal ik even kijken en het hier posten. Ik vrees dat ik misschien een betere videokaart moet kopen met 2x DVI poorten of 1xDVI en 1xVGA?
Een nieuwe videokaart is dan waarschijnlijk de snelste optie. Of je moet een Matrox Dualhead pakken zoals JJ Le Funk ook al aangeeft (die laat je systeem denken dat je 1 scherm hebt ipv 2, je stuurt dus 1 grote resolutie die dat ding splitst naar 2 schermen).
DVI-I: Digitaal + analoog
DVI-A: alleen analoog
DVI-D: Alleen digitaal
DVI-I en DVI-A hebben het analoge signaal, wat een VGA monitor wil hebben, en kan je passief een convertor voor krijgen.
DVI-D kan je met een actieve converter ook wel omgooien naar analoog, maar gaat je wel wat meer kosten.
Een VGA-splitter geeft op 2 monitoren het zelfde beeld. Dus geen extended desktop.
Misschien is kijken naar een DisplayLink iets voor je
Ey!! Macarena \o/

Maar USB2DVI/VGA DisplayLink dus. Zijn een stuk goedkoper. De beeld kwaliteit is wel iets minder. Maar voor 4 tientjes heb je wel een leuke DisplayLink adapter. Voor wat typwerk uitermate prima, voor games niet zo zeer..
Ey!! Macarena \o/
Volgens mij is een hoge refreshrate wel fijn. Ik heb eens op 30Hz gewerkt en dat is echt tergend langzaam... Je blijft dan maar muizen, om je cursor te bewegen.A-J schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:03:
Bedankt, het gaat om rontgenfotos en invoer (patientenkaarten) werk... dus refreshrate boeit niet zo.
[ Voor 13% gewijzigd door rdejongjr op 04-11-2019 19:14 ]
dat ding inderdaad.RaZ schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:38:
Die Matrox DualHead2Go zijn echt freaking duur.
[...]
https://images.app.goo.gl/ajyG8c6FiT5TF9GfA
[ Voor 48% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-11-2019 21:15 ]
d:)b
Of wellicht een low profile uitbreidingsslot. Elke plek voor een videokaart is een oplossing.rdejongjr schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:14:
Heb je ook een volledig modelnummer van de pc, ziet er uit als een recente hp prodesk zal waarschijnlijk ook displayport hebben...(of een foto van de volledige achterkant)
Ik vermoed dat het een extreem oud beestje is, met mogelijk meer redenen om dat ding te vervangen dan alleen die 2e aansluiting.
Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat dat ding geleverd is door bijvoorbeeld de leverancier van de software, die geen support meer geeft op het ding als je zelf gaat knutselen met een losse videokaart.
Het kán en een plaatje van de achterkant van de *hele* PC en liefst van de binnenkant, plus merk en type (dus plaatje van de sticker met merk en type d'r op) kunnen nuttig zijn. Op die manier is nog wel te beoordelen of het technisch mogelijk is.
Aan de andere kant, dit lijkt me ook typisch een vraag die je bij de ICT afdeling van je werkgever neer legt.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Maar als je met rontgenfoto's werkt, en patienten, lijkt me toch niet dat je zomaar in dat kastje mag gaan sleutelen? Lijkt me dat je gewoon van de hele setup moet afblijven.
Zie hier de foto's

Lijkt mij een HDMI aansluiting? Ondersteunt hij dan 2 schermen (extended desktop)? En zo ja, kan ik mijn VGA en DVI scherm op 1 of andere manier hierop aansluiten?
Daar kan je een displayport -> DVI inpluggen
https://www.allekabels.nl...up=53385&orderby=cheapest
( ik zou er één met kabelverloop nemen, want je wilt niet 2dikke connectors op die poort hebben )
[ Voor 58% gewijzigd door FreshMaker op 07-11-2019 17:09 ]
Maar heb je deze vraag al bij je ICT afdeling neergelegd?
Over het algemeen vinden zij het niet heel grappig als je zelfstandig met apparatuur gaat lopen rommelen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ik neem aan dat je kan instellen dat het DVI scherm op de display poort de primary wordt en de VGA de secondary display in windows?
The devil is in the details.