2 schermen op 1 VGA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Een kort vraagje;

Mijn situatie: computer op werk met 1 vga-aansluiting. Er is nu 1 VGA scherm op aangesloten. Ik wil er nog een 2e scherm op aansluiten (met DVI aansluiting), is dit mogelijk?
Kan ik gewoon een DVI>VGA adapter kopen en een VGA-splitter, vervolgens alles aansluiten en dan moet het werken?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41

M2M

medicijnman

Dan zie je op beide schermen hetzelfde. Bovendien werkt een DVI>VGA adapter enkel van DVI naar VGA. En waarschijnlijk ook alleen maar met een DVI connector met analoge pinnetjes erop. Een DVI-I dus.

Van VGA naar DVI is... nauwelijk nog zinvol om te doen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

k heb nog ergens een VGA naar 2x VGA converter liggen , matrox kastje.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Vertel eerst even wat voor een videokaart je in je computer hebt zitten
Windows systeem 》aparaatbeheer》beeldschermadapter
A-J schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:49:
Een kort vraagje;

Mijn situatie: computer op werk met 1 vga-aansluiting. Er is nu 1 VGA scherm op aangesloten. Ik wil er nog een 2e scherm op aansluiten (met DVI aansluiting), is dit mogelijk?
Kan ik gewoon een DVI>VGA adapter kopen en een VGA-splitter, vervolgens alles aansluiten en dan moet het werken?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
@ M2M: het is dus een scherm met dvi kabel die ik nog heb liggen. Deze kan ik dus niet zomaar op deze pc aansluiten, omdat het enkel een VGA poort heeft. Adapters/converters gaan dan niet werken?

@ Keur0000: ik ben morgen op werk en dan zal ik even kijken en het hier posten. Ik vrees dat ik misschien een betere videokaart moet kopen met 2x DVI poorten of 1xDVI en 1xVGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VGA naar DVI kan alleen met een actieve omvormer. Je moet namelijk een analoog signaal omzetten naar een digitaal signaal.

Een nieuwe videokaart is dan waarschijnlijk de snelste optie. Of je moet een Matrox Dualhead pakken zoals JJ Le Funk ook al aangeeft (die laat je systeem denken dat je 1 scherm hebt ipv 2, je stuurt dus 1 grote resolutie die dat ding splitst naar 2 schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt 3 verschillende soorten DVI.
DVI-I: Digitaal + analoog
DVI-A: alleen analoog
DVI-D: Alleen digitaal

DVI-I en DVI-A hebben het analoge signaal, wat een VGA monitor wil hebben, en kan je passief een convertor voor krijgen.
DVI-D kan je met een actieve converter ook wel omgooien naar analoog, maar gaat je wel wat meer kosten.

Een VGA-splitter geeft op 2 monitoren het zelfde beeld. Dus geen extended desktop.

Misschien is kijken naar een DisplayLink iets voor je

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt allen. Ik had trouwens ook deze foto gemaakt van de pc. Het is een erg kleine tower, dus er past niet eens een nieuwe videokaart in vrees ik |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/V9p48DN/IMG-0255.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 18:00
Dat gaat je niet zomaar lukken met alleen een kabeltje, daar heb je echt een converter voor nodig van bijvoorbeeld matrox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB naar VGA kan nog een optie zijn. Als je geen hoge eisen stelt aande refreshrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die Matrox DualHead2Go zijn echt freaking duur.

Maar USB2DVI/VGA DisplayLink dus. Zijn een stuk goedkoper. De beeld kwaliteit is wel iets minder. Maar voor 4 tientjes heb je wel een leuke DisplayLink adapter. Voor wat typwerk uitermate prima, voor games niet zo zeer..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt, het gaat om rontgenfotos en invoer (patientenkaarten) werk... dus refreshrate boeit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
A-J schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:03:
Bedankt, het gaat om rontgenfotos en invoer (patientenkaarten) werk... dus refreshrate boeit niet zo.
Volgens mij is een hoge refreshrate wel fijn. Ik heb eens op 30Hz gewerkt en dat is echt tergend langzaam... Je blijft dan maar muizen, om je cursor te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Heb je ook een volledig modelnummer van de pc, ziet er uit als een recente hp prodesk zal waarschijnlijk ook displayport hebben...(of een foto van de volledige achterkant)

[ Voor 13% gewijzigd door rdejongjr op 04-11-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

RaZ schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:38:
Die Matrox DualHead2Go zijn echt freaking duur.

[...]
dat ding inderdaad.
https://images.app.goo.gl/ajyG8c6FiT5TF9GfA

[ Voor 48% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-11-2019 21:15 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41

M2M

medicijnman

rdejongjr schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:14:
Heb je ook een volledig modelnummer van de pc, ziet er uit als een recente hp prodesk zal waarschijnlijk ook displayport hebben...(of een foto van de volledige achterkant)
Of wellicht een low profile uitbreidingsslot. Elke plek voor een videokaart is een oplossing.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Is het niet een beter idee die hele PC gewoon te vervangen?

Ik vermoed dat het een extreem oud beestje is, met mogelijk meer redenen om dat ding te vervangen dan alleen die 2e aansluiting.

Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat dat ding geleverd is door bijvoorbeeld de leverancier van de software, die geen support meer geeft op het ding als je zelf gaat knutselen met een losse videokaart.

Het kán en een plaatje van de achterkant van de *hele* PC en liefst van de binnenkant, plus merk en type (dus plaatje van de sticker met merk en type d'r op) kunnen nuttig zijn. Op die manier is nog wel te beoordelen of het technisch mogelijk is.

Aan de andere kant, dit lijkt me ook typisch een vraag die je bij de ICT afdeling van je werkgever neer legt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
90% zeker dat er gewoon een low profile kaartje in die kast past.

Maar als je met rontgenfoto's werkt, en patienten, lijkt me toch niet dat je zomaar in dat kastje mag gaan sleutelen? Lijkt me dat je gewoon van de hele setup moet afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Update:

Zie hier de foto's
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Q8gMJwn/IMG-0259.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L0Ff3DP/IMG-0262.jpg

Lijkt mij een HDMI aansluiting? Ondersteunt hij dan 2 schermen (extended desktop)? En zo ja, kan ik mijn VGA en DVI scherm op 1 of andere manier hierop aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tussen die 2 usb aansluitingen, zit een displayport
Daar kan je een displayport -> DVI inpluggen

https://www.allekabels.nl...up=53385&orderby=cheapest

( ik zou er één met kabelverloop nemen, want je wilt niet 2dikke connectors op die poort hebben )

[ Voor 58% gewijzigd door FreshMaker op 07-11-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Da's idd displayport dat er tussen zit.
Maar heb je deze vraag al bij je ICT afdeling neergelegd?
Over het algemeen vinden zij het niet heel grappig als je zelfstandig met apparatuur gaat lopen rommelen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt, ik zal idd ff overleggen met de ICT daar of ik zo'n kabeltje + DVI scherm mag aansluiten op de display poort, maar ik denk niet dat dit een groot probleem is.

Ik neem aan dat je kan instellen dat het DVI scherm op de display poort de primary wordt en de VGA de secondary display in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Dat kan je instellen, ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-J