Spotify playlist instellen op zelfde toevoeg datum nummers.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-12 14:45
Mijn vraag
Ik zie vaak dat grote spotify playlisten al hun nummers op de zelfde datum hebben toegevoegd, teminste dat wordt steeds zo bijgewerkt. Bij alle nummers staat bijvoorbeeld dat ze 1 dag geleden zijn toegevoegd. Vervolgens staat dat er een week later weer.
Ik vroeg me af of dat een bepaalde instelling is en of dat eventueel ook bij eigen playlisten kan worden ingesteld. Niet dat het veel toegevoegde waarde heeft maar ik ben voornamelijk benieuwd hoe dit is ingesteld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het kopieren van de playlist naar een lege playlist. Vervolgens vanuit de lege playlist alles weer terug zetten naar de huidige. Hierdoor kan het zijn dat je nummer volgorde wijzigt als je het filtert van nieuw naar oud.

Ben benieuwd of iemand hier iets over weet!

Beste antwoord (via NtFinshd op 05-11-2019 11:27)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12 10:45

EnnaN

Toys in the attic

Wat ik zou doen is een een schaduwplaylist maken, en dan als je wil updaten, je oude leeghalen en alles daarheen slepen uit je schaduwlijst: dat lijkt me dit effect geven zonder dat je ingewikkeld hoeft te automatiseren.

sig

Alle reacties

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:49

SomerenV

It's something!

Ik heb geen idee wat je vraag nou precies is :+ Je kunt een playlist in ieder geval sorteren op datum, titel, artiest, album en afspeelduur.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• NtFinshd
SomerenV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 01:24:
Ik heb geen idee wat je vraag nou precies is :+ Je kunt een playlist in ieder geval sorteren op datum, titel, artiest, album en afspeelduur.
Dat klopt inderdaad. Wat ik bedoel is als je bijvoorbeeld naar een playlist gaat van spotify zelf, bijvoorbeeld de 'Beste van NL' playlist, dan staat bij elk nummer dat het nummer bijvoorbeeld 5 dagen geleden is toegevoegd.

Als je dan een week later weer in die playlist kijk dan staat er bijvoorbeeld dat elk nummer 2 of 3 dagen geleden is toegevoegd. Dat word steeds bijgewerkt naar een random tijd.

Dat is niet alleen bij een playlist van spotify zelf. De 'Thrills house music' lijst heeft dat ook. Dat is wat ik bedoel.

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 15:06
Die afspeellijsten worden gewoon elke keer opnieuw samengesteld, waardoor die tijd automatisch mee update.

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-11 23:49
Je bedoelt dat bijv. het laatst toegevoegde nummer niet onderaan staat in de playlist?

• NtFinshd
Jordy_413 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:36:
Je bedoelt dat bijv. het laatst toegevoegde nummer niet onderaan staat in de playlist?
Nee dat kan je zelf sorteren als je op datum filtert. Maar ik denk dat @MrSenne Gelijk heeft.

Ik had gehoopt dat het een eventuele optie zou zijn om je playlist wat overzichtelijker en professioneler er uit te laten zien.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-12 09:57
Bedoel je dat als er een liedje in een grote playlist staat zoals 'Beste van NL' en die is 2 dagen geleden toegevoegd. Je kijkt 7 dagen later en precies hetzelfde liedje staat er in maar inplaats van 9 dagen geleden staat er ineens 3 net zoals elk ander liedje in de playlist.

Alsof ze een playlist maken, de hele playlist exporteren, een paar liedjes toevoegen en verwijderen en dan weer de playlist importeren met als resultaat omdat alles tegelijk is toegevoegd ongeacht welk liedje het is allemaal dezelfde datum hebben.

• NtFinshd
JohnnyDon schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:50:
Bedoel je dat als er een liedje in een grote playlist staat zoals 'Beste van NL' en die is 2 dagen geleden toegevoegd. Je kijkt 7 dagen later en precies hetzelfde liedje staat er in maar inplaats van 9 dagen geleden staat er ineens 3 net zoals elk ander liedje in de playlist.

Alsof ze een playlist maken, de hele playlist exporteren, een paar liedjes toevoegen en verwijderen en dan weer de playlist importeren met als resultaat omdat alles tegelijk is toegevoegd ongeacht welk liedje het is allemaal dezelfde datum hebben.
Ja dat is precies wat ik bedoel. Vaak blijft de volgorde van de nummers dan het zelfde met uiteraard de nieuwe toegevoegde liedjes daar boven of onder, hangt af of je sorteer van nieuw naar oud of andersom.

Acties:
  • Beste antwoord

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Wat ik zou doen is een een schaduwplaylist maken, en dan als je wil updaten, je oude leeghalen en alles daarheen slepen uit je schaduwlijst: dat lijkt me dit effect geven zonder dat je ingewikkeld hoeft te automatiseren.

sig

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:49

SomerenV

It's something!

EnnaN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:35:
Of... Sorteren op laatst toegevoegd? Dat doet precies dat. Het enige wat je dan niet hebt is dat alles x dagen geleden is toegevoegd. Ik begrijp ook niet waarom je dat perse zou willen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

SomerenV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:07:
[...]

Of... Sorteren op laatst toegevoegd? Dat doet precies dat. Het enige wat je dan niet hebt is dat alles x dagen geleden is toegevoegd. Ik begrijp ook niet waarom je dat perse zou willen.
Ik snap dat ook niet, maar dat is wat de OP lijkt te vragen, en dat kan je op deze manier doen....

sig

• NtFinshd
EnnaN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:11:
[...]

Ik snap dat ook niet, maar dat is wat de OP lijkt te vragen, en dat kan je op deze manier doen....
Zo raar is dat niet om te vragen lijkt mij. Ik wil graag een professionele afspeellijst maken om zo meer mensen te bereiken omdat ik het leuk vind om lijsten samen te stellen.
Mijn doel is om lijsten te maken waar mensen graag naar luisteren.

Die lijsten wil ik wel een professionele look geven dus vandaar dat het er beter uit vind zien dat bij elk nummer bijvoorbeeld '1 dag geleden tegevoegd' staat inplaats dat bij elk nummer een verschillende dag/datum staat.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

NtFinshd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:18:
[...]

Zo raar is dat niet om te vragen lijkt mij. Ik wil graag een professionele afspeellijst maken om zo meer mensen te bereiken omdat ik het leuk vind om lijsten samen te stellen.
Mijn doel is om lijsten te maken waar mensen graag naar luisteren.

Die lijsten wil ik wel een professionele look geven dus vandaar dat het er beter uit vind zien dat bij elk nummer bijvoorbeeld '1 dag geleden tegevoegd' staat inplaats dat bij elk nummer een verschillende dag/datum staat.
Laat ik dat nuanceren als in dat ik nog _nooit_ bedacht heb dat dat 'professioneler' zou zijn, dus voor mij is het een niet heel logische vraag. Maar goed, ieder zijn ding, vandaar ook dat ik gewoon met een oplossing probeerde te komen, en alleen mijn mening tov de poster hierboven vertelde en niet perse richtin jou: you do you :)

sig

• NtFinshd
EnnaN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:22:
[...]

Laat ik dat nuanceren als in dat ik nog _nooit_ bedacht heb dat dat 'professioneler' zou zijn, dus voor mij is het een niet heel logische vraag. Maar goed, ieder zijn ding, vandaar ook dat ik gewoon met een oplossing probeerde te komen, en alleen mijn mening tov de poster hierboven vertelde en niet perse richtin jou: you do you :)
Begrijp ik. Inderdaad het heeft weinig toegevoegde waarde, maar ik vind dat het toch net wat beter toont. Bedankt voor je suggesties. Ik ga het proberen :)
Pagina: 1