Missende berichten zojuist

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Spontaan had ik een minuut of vijf geleden last van missende berichten over een tijdsspanne van zo'n 10 uur.
Zie de topicreport voor een voorbeeld. (ja, wat in Tweakers Huiskamer stays, stays in HK (and confidentially in a topicreport) )

Dit even ter informatie! :P

Was trouwens in dit topic:
Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 396

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 04-11-2019 17:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Ik kreeg in mijn topic in de gele balk onderaan waar normaalgesproken het aantal nieuwe reacties vermeld wordt 'Topic bestaat niet' :S

Maar een minuut later was ie er weer.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AzzKickah schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:42:
Ik kreeg in mijn topic in de gele balk onderaan waar normaalgesproken het aantal nieuwe reacties vermeld wordt 'Topic bestaat niet' :S

Maar een minuut later was ie er weer.
Ik had hetzelfde. Een refresh 'fixte' dat bij mij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij newsposts op de FP waren alle reacties ook even helemaal weg.

Virussen? Scan ze hier!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Kees zit met z'n nieuwe databaseserver te spelen.

Intentionally left blank

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En net weer.

Post net een reactie, en dan zie ik op de juiste pagina, alle posts van 3 november 23:57 in het GKMT..

Ey!! Macarena \o/

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik kan de reacties van GKMT na gisteren rond 4 uur niet meer zien...

Het grote adblocking topic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

crisp schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:18:
@Kees zit met z'n nieuwe databaseserver te spelen.
Wellicht handig dat hij dan speelt in de test- of acceptatie-omgeving, en niet in een live produktie-omgeving? ;)

Virussen? Scan ze hier!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon op /last klikken uit je myreact/active topics

Ey!! Macarena \o/

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
@RaZ werkt bij mij niet...

Het grote adblocking topic

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou, op je gedicht had ik een reactie..
RaZ schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:51:
tl;dr

te veel enters ook :Y

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:45:
[...]

Wellicht handig dat hij dan speelt in de test- of acceptatie-omgeving, en niet in een live produktie-omgeving? ;)
Testen in PR is hartstikke devops 8-)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn-media-1.freecodecamp.org/images/1*G2pGmoV1UXUH1izsziJDSw.png

Try SCE to Aux

• Kees
  • Laatst online: 11:28

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wildhagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:45:
[...]

'spelen' is in dit geval een race conditie in de laatste percona release die de server keihard crasht en die ik voorlopig nog niet in een testomgeving gereproduceerd krijg.

Dit is een bug in 8.0.17-8 die niet in 8.0.16-7 zat, en met zo'n minor upgrade heb ik hem niet 100% lopen testen. En het schiet ook niet op dat je niet eenvoudig terug kan naar een oudere versie.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kees schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:40:
[...]

'spelen' is in dit geval een race conditie in de laatste percona release die de server keihard crasht en die ik voorlopig nog niet in een testomgeving gereproduceerd krijg.

Dit is een bug in 8.0.17-8 die niet in 8.0.16-7 zat, en met zo'n minor upgrade heb ik hem niet 100% lopen testen. En het schiet ook niet op dat je niet eenvoudig terug kan naar een oudere versie.
Dus voorlopig kan Tweakers een beetje buggy zijn?
Wil je dat we nieuwe voorbeelden plaatsen als het zich weer voordoet of heb je voldoende gegevens?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Maar, wat verklaart dan waarom we dan berichten in een bepaalde tijdsspanne missen? En dan met name die van (in het vorige geval) 10 uur geleden? Een soort cache ofzo?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
AW_Bos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:23:
Maar, wat verklaart dan waarom we dan berichten in een bepaalde tijdsspanne missen? En dan met name die van (in het vorige geval) 10 uur geleden? Een soort cache ofzo?
Er zijn twee issues:

1. De server crashed sinds de upgrade naar 8.0.17 (op 1 specifieke query, maar niet altijd als die query draait)
2. De replicatie crashed in de nacht sinds 8.0.17, dat is meestal niet merkbaar, maar in combinatie met nr 1 krijg je dan ineens een database die de nieuwe berichten mist.

2 heb ik opgelost door te downgraden naar 8.0.16 (wat een volledige reimport vereist), en 1 heb ik nu net opgelost door die query altijd op de secondary master te draaien die dus nu 8.0.16 draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Kees op 05-11-2019 11:36 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@Kees het lijkt zich weer voor te doen.
In dit geval in het GKMT in de HK:

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat had @Raven ook net gemeld met Bericht niet te zien, berichtenteller weer eens stuk?. Maar zou weer in orde moeten zijn. Misschien afwijking tussen de databases in het cluster?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bas170 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:28:
@Kees het lijkt zich weer voor te doen.
In dit geval in het GKMT in de HK:

Gefixt

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er ook nog een aantal gefixed

Intentionally left blank

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het gaat wéér mis in GKMT, ik zie bijvoorbeeld wel de link naar Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 396 (25ppp), maar krijg dan een foutmelding dat die niet bestaat.
Niet gevonden

Deze pagina bestaat niet, of het topic bevat geen reacties
(interne identificatie: topic::get_messages::no_messages_found)
En het gaat ook op andere manieren mis:
dragonhaertt schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:24:
[...]

Ik heb ook een melding dat iemand mij getagd heeft, maar de post bestaat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 08-11-2019 09:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Bensimpel

Positieve meneer

Raven schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:33:
Het gaat wéér mis in GKMT, ik zie bijvoorbeeld wel de link naar Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 396 (25ppp), maar krijg dan een foutmelding dat die niet bestaat.

[...]

En het gaat ook op andere manieren mis:

[...]
Last van hetzelfde, wanneer ik in topics (HK) reageer bestaat dat draadje opeens niet, maar ik heb wel gepost.

😆 - Denk ook eens om ;)

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:32

DaFeliX

Tnet Devver
@Raven Er speelt nu een ander (albeit related) probleem waardoor data soms wat traag verschijnt, Zie 503 op Frontpage

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DaFeliX schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:36:
@Raven Er speelt nu een ander (albeit related) probleem waardoor data soms wat traag verschijnt, Zie 503 op Frontpage
Ehm, dat frontpage probleem bestaat al jaren :P

Net een bericht in GKMT geplaatst, werkt de directe link ernaar toe niet, maar i.t.t. gisteren en vorige keren dat het daar mis ging krijg ik net als Raven in "Missende berichten zojuist" nu wel een foutmelding.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 08-11-2019 09:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Bensimpel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:35:
[...]

Last van hetzelfde, wanneer ik in topics (HK) reageer bestaat dat draadje opeens niet, maar ik heb wel gepost.
Is dit nou alleen in GKMT omdat dat nou een excessief topic is? :?

Bensimpel

Positieve meneer

AW_Bos schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:50:
[...]

Is dit nou alleen in GKMT omdat dat nou een excessief topic is? :?
Nee was ook in het galgje topic :o :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Bensimpel schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:11:
[...]

Nee was ook in het galgje topic :o :+
Ook al zo een soortgelijks exccesiefs :P

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:15

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ben nu ook een reactie kwijt in een al wat ouder topic nieuws: Onderzoekers geven slimme speakers commando's door laser op microfoon...

Ik heb daar twee reacties gepost, waarvan ik er sinds vanmorgen nog maar een zie.

Ik kan mij wel herinneren dat toen ik de reactie plaatste ze ook niet direct in het topic was te zien, na een page refesh werd dit gecorrigeerd

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• xantos
  • Niet online
Om 16:39 uur ging het mis in het ‘Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 8’

Inmiddels weer opgelost. Oorzaak: iemand wijzigde zijn post en ik plaatste een nieuwe tegelijkertijd (denk ik).

[ Voor 39% gewijzigd door xantos op 08-11-2019 18:06 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb van alle topics die in de afgelopen 5 dagen een nieuwe reactie kregen de reacties opnieuw laten tellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 09-11-2019 09:10 ]

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

ACM schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:10:
Ik heb van alle topics die in de afgelopen 5 dagen een nieuwe reactie kregen de reacties opnieuw laten tellen.
Dank voor de mededeling, maar wat verteld mij dit precies? Dat een analyse onderweg is? Als missende reacties nu zouden moeten zijn hersteld dan moet ik daarvan het tegendeel aangeven. De reactie waarvan ik in dit topic een melding maakte is nog niet terug.

Ik hengel hier wat achteraan omdat in die reactie wat meer tijd was gaan zitten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

teacup schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:13:
[...]

Dank voor de mededeling, maar wat verteld mij dit precies? Dat een analyse onderweg is? Als missende reacties nu zouden moeten zijn hersteld dan moet ik daarvan het tegendeel aangeven. De reactie waarvan ik in dit topic een melding maakte is nog niet terug.

Ik hengel hier wat achteraan omdat in die reactie wat meer tijd was gaan zitten.
Het wil zeggen dat niet elk systeem door had hoeveel berichten er in een topic zaten en je hierdoor mogelijk een bericht niet zag die er feitelijk wel is. Door de hertelling uit te voeren zullen deze topics weer in het gareel gaan lopen en zie je ze weer.

De reden van de problemen is duidelijk, dat is de Percona update die meer voet in de aarde had dan verwacht (mede ook omdat er een nare bug in zit).

Mocht je toch een bericht missen, meld het even dan kan een devver er naar kijken.
Ik kan zelf niets, ondanks de kleur van m'n naam. Ik vertaal het bericht alleen even naar iets dat wat duidelijker is voor wie de termen niet kent. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@teacup heeft het over een reactie op een nieuwsartikel. Ik zie in dat betreffende artikel inderdaad maar 1 reactie van teacup en vrees dus dat die ander voorgoed verloren is...

Dat staat wel los van het niet in sync zijn van de reactiecounters van forumtopics.

Intentionally left blank

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@crisp Ik begrijp dat het wat off topic is, maar die reactie van het nieuws topic is nog wel terug te vinden in een snapshot van web.archive.org. Hebben jullie daar nog iets aan?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

teacup schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:46:
@crisp Ik begrijp dat het wat off topic is, maar die reactie van het nieuws topic is nog wel terug te vinden in een snapshot van web.archive.org. Hebben jullie daar nog iets aan?
Jep, daar heb ik wel wat aan ;)

Intentionally left blank

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

aaaaahhhh, mijn post is terug. Dank je @crisp .

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

teacup schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:28:
aaaaahhhh, mijn post is terug. Dank je @crisp .
yw

De boel draait inmiddels alweer een weekje stabiel, dus deze mag denk ik nu wel dicht :)

Intentionally left blank

Pagina: 1