Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD niet te zien bij computerbeheer

Pagina: 1
Acties:

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06 12:11
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een hdd besteld namelijk de WD Blue WD10EZEX 1TB - 3.5". Na een hoop gepuzzel met de kabels heb ik uiteindelijk de twee benodigde kabels weten aan te sluiten. Dit zijn is de SATA-6gb kabel en een van de voeding naar de hdd. Dit ziet er zo uit: https://imgur.com/a/jr3EXFe
Het desbetreffende moederbord is een ASRock Fatal1ty B85 Killer. Ik heb al meerdere keren andere SATA 3 en 6 aansluitingen geprobeerd alleen dit baat niet, ik zie hem dus niet in computerbeheer staan. De HDD hoor ik opstarten als ik mijn pc opstart dus die heeft sowieso stroom, waar het verder aan kan liggen zou ik niet weten, misschien en hopelijk weet iemand het hier :)

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

En is de schijf in de bios zichtbaar?

• Apiaan
Ja hij is te zien als WDC WD10EZEX-08WN4AO

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Apiaan Computerbeheer is een beetje breed. Je kijkt wel bij de schijfbeheer (diskmgmt.msc)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

Zie je het ding in je device manager staan?

Zo niet, dan houdt het daar al op. Issie wel te zien in de bios, maar niet in de device manager, dan zou je nog even kunnen kijken in de bios in welke modus de SATA connectors staan (AHCI / IDE / RAID)

-_-

• Apiaan
Ja ik heb gekeken in schijfbeheer daar stond ie niet. Dit is te zien in de bios: http://imgur.com/a/1mrNmgV

[ Voor 33% gewijzigd door Apiaan op 04-11-2019 18:01 ]

• Apiaan
het lijkt me dat de modus dus in AHCI staat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je 'm wel in diskpart staan als je 'list disk' uitvoert? Zou geen verschil moeten maken met de diskmanager, maar je weet maar nooit.

• Apiaan
TERW_DAN schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:49:
Zie je 'm wel in diskpart staan als je 'list disk' uitvoert? Zou geen verschil moeten maken met de diskmanager, maar je weet maar nooit.
Nee, ik zie hem hier niet tussen staan

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Kun je eens een screenshotje van schijfbeheer plaatsen? Welke Windows versie gaat het trouwens om?

• Apiaan
screenshot schijfbeheer: https://imgur.com/a/ulnfnY3 het gaat om windows 10

• Apiaan
Het is eindelijk gelukt! Ik heb het gedaan door eerst mdsched.exe in te typen bij windows en vervolgens Windows Memory Diagnostic te laten lopen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

Een memory diagnostic haalt magischerwijs je schijf naar voren? Bijzonder :)

-_-

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk deed de herstart het hem. Windows 10 heeft niet genoeg aan afsluiten, ding aansluiten en opstarten. Hardware als dit vernieuwt pas bij een complete herstart.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

Croga

The Unreasonable Man

nelizmastr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:29:
Waarschijnlijk deed de herstart het hem. Windows 10 heeft niet genoeg aan afsluiten, ding aansluiten en opstarten. Hardware als dit vernieuwt pas bij een complete herstart.
SATA is tegenwoordig plug&play. Win10 heeft helemaal geen herstart nodig. Nog sterker; in principe kun je een harde schijf aansluiten terwijl het ding aan staat en zou hij meteen herkend moeten worden. Hoe wil je anders met, bijvoorbeeld, USB schijven werken?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:31

Harrie

NederVlaming

nelizmastr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:29:
Met screenshots uit de bios, denk ik dat er wel een volledige herstart is geweest.
Of bedoel je cold boot vs. reboot?

• Apiaan
De PC stond sowieso uit voordat ik de HDD installeerde, daarna heb ik hem meerdere keren uit en aan gezet alleen dit hielp niet. Ik vond iemand op YouTube met hetzelfde probleem, hier de video mochten jullie geïnteresseerd zijn: YouTube: Solved: new HDD/SDD not available in Windows, Device Manager & Disk ...
Pagina: 1