Draadloze lader "Long distance wireless charger"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Ik ben eigenlijk al een maand of 6 aan het 'wachten' op ervaringen van mensen die bijv via kickstarter of indiegogo iets kunnen melden over de "long distance chargers" die je onder de tafel monteert, en waarbij je een 'ontvanger' op de tafel kleeft.
Het gaat dus uitdrukkelijk niet om inbouw of deels inbouw laders.

Nu blijkt dat het eigenlijk steeds om de funxim lader gaat in een ander jasje, en die alleen werkt tussen de 22 en 35 mm
https://www.amazon.com/Fu...-Qi-Enabled/dp/B07Q6B5J7B

De weinige reviews die er zijn, zijn vreselijk verdeeld, en ik heb het vermoeden dat dat sterk te wijten is aan de minimale afstand tot de 'ontvanger'.
Dit is een 5W lader, en ik lees dat als het 10W zou zijn, er overhitting zou optreden.

Nu kom ik de Zeepower 20mm 10W variant tegen, dis dus werkt van 12-20mm. Een veel logischere keuze bij bladen van 18mm bijv. Maar er is niet 1 review over terug te vinden.
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2047675.c100623.m-1

De spoeling is überhaupt dun, en daarnaast vind ik niet 1 Nederlandse aanbieder van dergelijke 'long distance chargers' .

Zijn Europeanen te bang dat 'het toch niet werkt'? of spelen er andere zaken mee?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21
Waarom zou je zo'n ding uberhaupt willen, kan je dan niet beter een gat maken in je bureau, en daar de oplader "in" plaatsen? Hoe grotere afstand hoe meer verlies + als je een ander apparaat erop legt zou het zomaar gefrituurd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
99ruud99 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:45:
Waarom zou je zo'n ding uberhaupt willen, kan je dan niet beter een gat maken in je bureau, en daar de oplader "in" plaatsen? Hoe grotere afstand hoe meer verlies + als je een ander apparaat erop legt zou het zomaar gefrituurd kunnen worden.
Het is een nogal dure (2200EUR) tafel met linoleum toplaag. Ik wil er geen permanent groot gat in voor een lader die wellicht niet het eeuwige leven heeft. Het is dan onomkeerbaar.

Ik kom trouwens de minibatt powerdistance tegen uit Spanje:
https://www.minibatt.com/...brica-35-mm-de-distancia/
Zij stellen TOT 35 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb minibatt gebeld. Ze zeggen idealiter tussen 20-35 mm.
Bij 25mm is er nog 70% power, en neemt af naarmate de afstand groter wordt. (tot uiteindelijk ca 55%)
18mm zal ook werken, maar liefst wel boven de 15, anders zijn de golven hoger dan de ontvanger op de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pymle
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:02
Heeft iemand hier nog ervaring in opgedaan? Ik ben naar iets soortgelijks op zoek voor in mijn keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Pymle schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:47:
Heeft iemand hier nog ervaring in opgedaan? Ik ben naar iets soortgelijks op zoek voor in mijn keuken.
Bijna jaar in gebruik intussen. Werkt prima.
Als er elektronica op komt die niet communiceert met de lader, dan gebeurt er verder ook niets. De lader geeft dan een error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pymle
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:02
Thanks, ik ga er eentje bestellen!
Pagina: 1