Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg geen POST met mijn nieuwe combinatie:
gallery: foxgamer2019

De laatste BIOS en FW update zijn geïnstalleerd. Met een oude AMD CPU boot hij prima, behalve met de nieuwe CPU niet.

Is de CPU kapot? Hij is ondersteund volgens de specificaties.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welk BIOS nummer heb je nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Met slechts 4 componenten start zo'n ding natuurlijk niet op :P

Maar even zonder gekheid, het is misschien handiger om de volledige specs even neer te zetten (dus ook voeding en dergelijke).

Want nu zie ik ook bijvoorbeeld geen GPU, als je oude CPU bijvoorbeeld een APU was (met integrated graphics) en nu die 3600 gebruikt (heeft geen integrated graphics) dan kan het kloppen dat die 'niet doet' (geen beeld geeft).

CPU's gaan zelden 'zomaar' kapot, heb ze in al die jaren nooit DOA gehad (zat dooie CPU's gezien, maar dat had altijd andere oorzaken, nooit nieuw uit doos een DOA cpu gehad).

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:34
AMD Ryzen 5 2400G Boxed

Staat in zijn inventaris...die heeft dus een onboard GPU.

Waarschijnlijk heb je geen videokaart in je systeem zitten.

https://wren.co/join/Devian

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@Hackus Nu de laatste F41 en EW update

@Nemesizz @Devian Dat was inderdaad het probleem. :F
De vorige was een APU (zowel de 2400G boxed om de BIOS te upgraden alsook mijn i5 6400U), de AMD 3600 is dit dus niet.

Nadat ik de GPU had ingestoken duurde het wel even, maar uiteindelijk kwam hij tot leven. :)
Ik was gewoon niet geduldig genoeg. Het moederbord reset zichzelf en dan duurt het een paar minuten voordat hij POST schijnbaar.

PS. Had de gallery nog niet echt bijgewerkt, dit is een upgrade - maar heb natuurlijk alles wel netjes met een voeding en kast eromheen. :+

Sorry for the noise!