Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bestanden naar USB drive verplaatsen “te weinig disk space”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 3mph
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-11 15:27
Hi, ik probeer data van een SD naar een USB te verplaatsen. Catalina geeft aan dat ik hiervoor onvoldoende disk space heb.

Is er een work-around of moet ik alles gaan cleanen? Terminal command? Zie ik iets over het hoofd?
...

Alles wat ik vind qua oplossing is dat ik moet formatteren naar Apple File system, maar kan ik vanaf deze plek niet aangezien ik de data wil behouden en niet kan overplaatsen naar mijn Mac omdat de HD bijna vol is.

Thanks
...

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:26
Wat nou als het gewoon echt niet op de USB stick past?
Hoeveel plek is er nog vrij, en hoeveel wil je erheen kopieren.
Wat is het voor type data? Valt het te comprimeren?

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hoe groot is het bestand? Meer dan 4GB en de USB stick heeft het FAT32 bestandssysteem? In dat geval heb je deze opties:
- Formatteer de USB stick in een bestandssysteem wat wél overweg kan met bestanden die groter zijn dan 4GB (maar dat kon niet omdat er meer op de stick staat wat je wil bewaren maar geen plek voor hebt?)
- Gebruik een compressie tool. Ik ben niet bekend met Macs, maar onder Windows heb je zoiets als WinZIP en WinRAR. Voor Mac's heb je vast wel iets vergelijkbaars. Maak een gecomprimeerd archief van bestand op SD en het op op de USB stick, in de hoop dat je onder de 4GB uit komt.
- Zelfde methode maar geef in je compressie tool aan dat je je archief wil splitsen in stukken van X GB groot.
jeroen3 schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:15:
Wat nou als het gewoon echt niet op de USB stick past?
Hoeveel plek is er nog vrij, en hoeveel wil je erheen kopieren.
Wat is het voor type data? Valt het te comprimeren?
Ik neem aan dat de TS wel snapt dat een bestand van (bijvoorbeeld) 10GB niet op een stick met 8GB vrije ruimte gaat passen.

Het overgrote deel van de USB sticks wordt af-fabriek geleverd met het FAT32 of exFAT bestandssysteem, en dat is beperkt tot een maximale bestandsgrootte van 4GB. Een DVD ISO kan je er dus niet eens op zetten.
Voordeel van FAT is dat het lees- en schrijfbaar is op alle populaire besturingssystemen.
Mac en Linux hebben wat issues met NTFS (wat Windows normaliter gebruikt), en Windows kan niet overweg met Apple's bestandssysteem of de legio aan keuzes die je hebt onder Linux (EXT*. ZFS, XFS, ReiserFS, BTRFS, etc etc etc)

McKaamos wijzigde deze reactie 04-11-2019 14:23 (42%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01:07

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Pak een stick met meer opslagruimte.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:42

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Allereerst: heb je de prullenbak geleegd terwijl de USB-drive was aangesloten? Doe dat eerst.

Dan: is de USB-stick toevallig FAT32-geformatteerd? Dan kun je geen bestanden groter dan 4GB kopieren.

Heroic_Nonsense wijzigde deze reactie 04-11-2019 14:20 (4%)

Such Heroic Nonsense

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True