TeamViewer updaten zonder installatierechten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Beste tweakers,

Ik beheer circa 25 laptops, waarvan het merendeel zich veelal in het buitenland bevind. Om de gebruikers te kunnen ondersteunen is er daarom TeamViewer geinstalleerd.
Nu werkt sinds enige tijd TeamViewer versie X (ik meen 11) niet meer, deze verplicht de gebruiker eerst te updaten alvorens er weer een connectie gemaakt kan worden.
Nu is het echter zo dat dat niet gaat, de gebruikers hebben geen installatie rechten. Daarvoor is een lokaal Administrator account gemaakt waar de eindgebruiker niet bij kan.

Het probleem is nu dat TeamViewer geupdate moet worden, anders kan ik niet verbinden. Maar om te kunnen updaten, moet ik eerst verbinden om de software te installeren als lokale Administrator.
Kortom.... mooi cirkeltje.
...

Ik hoopte dat ik met Windows Configuration Designer een provisioning package kon maken die TeamViewer zou installeren. Maar zo'n provisioning package heeft op zijn beurt ook weer het lokale Administrator wachtwoord nodig. Helaas dus.

...

Wie heeft hier wellicht een oplossing voor?
...

Beste antwoord (via TheVMaster op 08-11-2019 15:35)

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44
Perphide schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:24:
[...]

Ik heb TeamViewer QuickSupport gebruikt, maar terwijl ik daarmee verbonden ben, kan ik de bestaande TeamViewer installatie niet openen/updaten/een nieuwe TeamViewer installeren.
Verdikkeme, dit leek zo'n mooie simpele oplossing te zijn.
Terwijl je ingelogd bent via Quicksupport een scheduled task aanmaken die de update doet onder local admin credentials (of local system als dat werkt) en die over een paar minuten begint. Snel uitloggen, even wachten, en weer verbinden ter controle :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je zou kunnen proberen de installer te laten downloaden en runnen terwijl je ze aan de lijn hebt.
De installer kan (kon(??)) voor eenmalig verbinden gewoon draaien zonder geïnstalleerd te worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Je kan met Teamviewer quicksupport mensen op afstand helpen. Zonder daarbij Teamview te installeren.

https://www.teamviewer.com/en/download/windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Dat zijn nou eens enorm goede tips!
Ik ga er gelijk mee aan de slag en ik laat hier graag de uitkomst weten.
@Jester-NL en @F. Scaglietti bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Perphide schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:47:
Beste tweakers,

Ik beheer circa 25 laptops, waarvan het merendeel zich veelal in het buitenland bevind. Om de gebruikers te kunnen ondersteunen is er daarom TeamViewer geinstalleerd.
Nu werkt sinds enige tijd TeamViewer versie X (ik meen 11) niet meer, deze verplicht de gebruiker eerst te updaten alvorens er weer een connectie gemaakt kan worden.
Nu is het echter zo dat dat niet gaat, de gebruikers hebben geen installatie rechten. Daarvoor is een lokaal Administrator account gemaakt waar de eindgebruiker niet bij kan.

Het probleem is nu dat TeamViewer geupdate moet worden, anders kan ik niet verbinden. Maar om te kunnen updaten, moet ik eerst verbinden om de software te installeren als lokale Administrator.
Kortom.... mooi cirkeltje.
...

Ik hoopte dat ik met Windows Configuration Designer een provisioning package kon maken die TeamViewer zou installeren. Maar zo'n provisioning package heeft op zijn beurt ook weer het lokale Administrator wachtwoord nodig. Helaas dus.

...

Wie heeft hier wellicht een oplossing voor?
...
ik snap niet dat je ze niet local admin maakt, of een apart "install account" ..

Ze tekenen daarvoor een contractje waarin de volgende punten staan
- dit zal nooit u eigendom zijn, bezit zijn en blijft van <bedrijf>
- software installatie mag alleen met toestemming van IT en leidinggevende, misbruik = verlies van admin account.
- bij "elk defect" is de kans dat windows opnieuw geinstalleerd backups zijn onder verantwoording v.d gebruiker. max onderzoek tijd voor IT =15 minuten.
- virusscanner moet up to date zijn (max 1 week achterlopen)
- windows moet up to date zijn (max 1 week achterlopen)

IT doet random checks en, is altijd gemachtigd dit te revoken. c.q aan te passen indien bedrijfsbelang / veiligheid nodig is.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Perphide schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:05:
Ik ga er gelijk mee aan de slag en ik laat hier graag de uitkomst weten.
Ik heb TeamViewer QuickSupport gebruikt, maar terwijl ik daarmee verbonden ben, kan ik de bestaande TeamViewer installatie niet openen/updaten/een nieuwe TeamViewer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Log je de teamviewer sessie wel in met een lokaal administrator-account, in plaats van het wachtwoord van Teamviewer?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44
[...]

Terwijl je ingelogd bent via Quicksupport een scheduled task aanmaken die de update doet onder local admin credentials (of local system als dat werkt) en die over een paar minuten begint. Snel uitloggen, even wachten, en weer verbinden ter controle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom die machines niet beheren via Intune? Of zijn het allemaal 'losse klanten'? Dan kun je gewoon applicatie updates pushen via Intune. Kun je ook nog policies etc managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jester-NL schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:08:
De installer kan (kon(??)) voor eenmalig verbinden gewoon draaien zonder geïnstalleerd te worden.
Tegenwoordig niet meer. Alles heeft admin rechten nodig, mede ook omdat je systeem remote bedient wordt door een 3rd party applicatie.

@Perphide, als bovenstaande tip over Intune niet werkt, kan je altijd nog eens een powershell of command prompt als admin starten en de installer van daaruit uitvoeren. De gebruiker klikt dan door terwijl je 'm aan de lijn hebt zonder dat je verbinding met quick support hebt.

Hopelijk heb je nu ook door dat software updates bijhouden noodzakelijk is. Veel bedrijven doen dat niet, omdat ze vaak een bepaalde tijd ondersteuning hebben en daarna het programma mogen gebruiken zolang het werkt. Teamviewer is net zo, licentie voor versie 10 is alleen voor v10. Uiteindelijk moet je een keer updaten en betaal je weer een nieuwe licentie. Nu scheelt het dat het tegenwoordig geen perpetual licentie is, maar een subscriptie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op Monday 4 November 2019 @ 20:04:
[...]

Tegenwoordig niet meer. Alles heeft admin rechten nodig, mede ook omdat je systeem remote bedient wordt door een 3rd party applicatie.
Mwah..de Google Chrome en Firefox browsers kun je gewoon als normale user installeren...dus er zijn uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

JackSparrow schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:09:
[...]

Mwah..de Google Chrome en Firefox browsers kun je gewoon als normale user installeren...dus er zijn uitzonderingen.
Ik doelde 't meer op alle software dat remote control mogelijk maakt. Als het niet geïnstalleerd is (dat al admin rechten eist), is het voor het uitvoeren ervan nodig.

offtopic:
Had jij dit topic nou uit CSA gehaald naar WOS toe? Ik zou zweren dat toen ik 't topic voor 't eerst zag er nog CSA voor stond.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op Monday 4 November 2019 @ 21:30:
[...]

Ik doelde 't meer op alle software dat remote control mogelijk maakt. Als het niet geïnstalleerd is (dat al admin rechten eist), is het voor het uitvoeren ervan nodig.

offtopic:
Had jij dit topic nou uit CSA gehaald naar WOS toe? Ik zou zweren dat toen ik 't topic voor 't eerst zag er nog CSA voor stond.
offtopic:
Zeker niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perphide
Het is gelukt via de methode van @TheByteBoy
Heel erg bedankt voor jullie hulp en tips!

Intune hebben we helaas niet, de organisatie heeft helaas nog een wat oudere visie op ICT. Wellicht krijg ik dit in de toekomst voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Perphide schreef op Wednesday 6 November 2019 @ 13:33:
Het is gelukt via de methode van @TheByteBoy
Heel erg bedankt voor jullie hulp en tips!

Intune hebben we helaas niet, de organisatie heeft helaas nog een wat oudere visie op ICT. Wellicht krijg ik dit in de toekomst voor elkaar.
Ik heb zijn antwoord even als Beste Antwoord gemarkeerd.
Pagina: 1