Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Upgrade van geheugen
Wat is je budget?
Goede prijs-kwaliteit verhouding
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Beste Tweakers,
Ik heb bovenstaand systeem gekregen wat draait op Windows 10 pro 64-bit. Mijn eigen computer is behoorlijk verouderd, dus ik wil deze upgraden om nog een paar jaar mee te gaan.
Ik ben intensief bezig met fotobewerking en het maken van (soms extreem) grote panorama's. Lightroom, Photoshop, liefst gelijktijdig open.
Daarom wil ik minimaal 32Gb RAM hebben. Ik heb veel gelezen en het forum doorgespit, maar ik ben nu wat in verwarring. Zoals ik het begrijp is het beter om maar 2 reepjes te plaatsen waar er plaats is voor 4 omdat 4 ten koste gaat van de snelheid. Nu ondersteunt mijn moederbord sowieso maar 2.133Mhz en er zit nu 2x4Gb 2.400Mhz in. Mijn eerste idee was om er 2x16Gb HyperX Fury bij te zetten zodat ik in totaal 40Gb heb. Maar nu vraag ik mij af of ik niet beter de wat prettiger geprijsde 2x16Gb kit van Crucial Ballistix (pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D240FSC) kan kopen en het huidige geheugen vervangen.
Vraag:
Wat is een betere keus: 2x4Gb+2x16Gb HyperX Fury of 2x16Gb Crucial Ballistix. Merk ik het verlies in snelheid in het eerste geval? Of heb ik meer profijt van de extra 8Gb? Zelf neig ik naar de eerste optie.
Graag jullie mening.
Ik zoek een?
Upgrade van geheugen
Wat is je budget?
Goede prijs-kwaliteit verhouding
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,55 | € 187,55 |
| 1 | Moederborden | MSI B150M BAZOOKA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 437,70 | € 437,70 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX424C15FB3K2/8 | € 48,01 | € 48,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 673,26 | ||
Beste Tweakers,
Ik heb bovenstaand systeem gekregen wat draait op Windows 10 pro 64-bit. Mijn eigen computer is behoorlijk verouderd, dus ik wil deze upgraden om nog een paar jaar mee te gaan.
Ik ben intensief bezig met fotobewerking en het maken van (soms extreem) grote panorama's. Lightroom, Photoshop, liefst gelijktijdig open.
Daarom wil ik minimaal 32Gb RAM hebben. Ik heb veel gelezen en het forum doorgespit, maar ik ben nu wat in verwarring. Zoals ik het begrijp is het beter om maar 2 reepjes te plaatsen waar er plaats is voor 4 omdat 4 ten koste gaat van de snelheid. Nu ondersteunt mijn moederbord sowieso maar 2.133Mhz en er zit nu 2x4Gb 2.400Mhz in. Mijn eerste idee was om er 2x16Gb HyperX Fury bij te zetten zodat ik in totaal 40Gb heb. Maar nu vraag ik mij af of ik niet beter de wat prettiger geprijsde 2x16Gb kit van Crucial Ballistix (pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D240FSC) kan kopen en het huidige geheugen vervangen.
Vraag:
Wat is een betere keus: 2x4Gb+2x16Gb HyperX Fury of 2x16Gb Crucial Ballistix. Merk ik het verlies in snelheid in het eerste geval? Of heb ik meer profijt van de extra 8Gb? Zelf neig ik naar de eerste optie.
Graag jullie mening.