Win 2019 server essentials probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08 19:21
Mijn vraag
...

Ik heb een nieuwe pc in elkaar geknutseld.
Asus Z170 p mainboard
32 Gb ram corsair DDR4 geheugen Vengeance LPX 2666 Mhz
2x 4 Tb sata harddisk
1x ssd plus Sandisk 240 gb

Heb windows 2019 server essentials.

kan win wel installeren op de 1 v/d sata (4Tb) disk, maar niet op de ssd.
Het installatie proces gaat goed bij stap1: copying windows files
stap 2 copying files. stap3 gathering information stap 4 installing updates. stap5 finishing.
daarna gaat win rebooten, en dan gaat het mis.

krijg een fout status: 0xc0000185 file: \windows\system32\ntoskrnl.exe

alle schijven hebben GPT table. Heb de ssd disk gecleand met commando diskstart in command prompt. alles opnieuw geinstalleerd, en exact bij het zelfde punt de foutmelding.

Het kopieren van de win installatie files duurt erg lang, maar daar zijn een miljoen klachten op internet te vinden.

slechte ssd ? iemand enig ideen waar ik het nu verder kan zoeken ?
https://photos.google.com...fUzdqMHRvU2JFT09aVEZKYldB

[ Voor 26% gewijzigd door rubberbutt op 04-11-2019 11:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan inderdaad aan je SSD liggen. Scan je SSD eens op fouten? Eventueel via een Linux live dvd of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Het kopieeren van Win install file moet erg snel gaan, check je SATA poort, porbeer een andere. Met diskpart alles eraf halen en niks aanmaken, zorg dat je schijven MBR zijn. Windows Server Essentials wil geen GPT hebben (tenzij dat met 2019 gewijzigd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubberbutt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08 19:21
Het opstartprobleem is verholpen. Na de reboot moet je wel de USB stick (waar win2019 server opstaat) er uithalen. Ja dat had windows wel even kunnen laten zien.

Maar MBR is ouderwets. Dan kan ik geen grotere schijven dan 2Tb plaatsen.

citaat van MS windows ( https://docs.microsoft.co...sktop/windows-and-gpt-faq)

Can Windows Vista, Windows Server 2008, and later read, write, and boot from GPT disks?
Yes, all versions can use GPT partitioned disks for data. Booting is only supported for 64-bit editions on UEFI-based systems.

Er staat weliswaar geen 2019 essentials, maar het is wel 64 bit. het zou dus moeten werken met GPT

Kan idd nog eens een andere SATA poort proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door rubberbutt op 04-11-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Let er wel op dat je de setup ook echt start in UEFI mode, en je bios ook goed ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
@rubberbutt Het probleem is niet of Windows Server de partities kan lezen of niet, het probleem zit hem in de scripts/Storage Spaces dat gebruikt word.
Als je in Windows Server Essentials 2016 je schijven naar GPT converteerd dan heeft het Essentials Dashboard problemen met lezen onder Storage tab. Hij zegt dan opeens dat mappen missen.
Vandaar dat ik dit zei, ik weet niet 100% zeker of dit met 2019 is opgelost.

(Er zijn workarounds zoals een "dummy" schijf plaatsen, in Hyper-V voeg ik altijd een schijf toe van 20GB met niks erop zelfs geen partitities maar wel Basic en geen GPT)

[ Voor 17% gewijzigd door ViperXL op 04-11-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
ViperXL schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:35:
zorg dat je schijven MBR zijn. Windows Server Essentials wil geen GPT hebben (tenzij dat met 2019 gewijzigd is).
Bron? Lijkt me onzin namelijk. Daarnaast maakt hij gebruik van 4TB schijven dus MBR is sowieso geen optie aangezien deze tot 2TB ondersteund. Los daarvan krijgt hij de installatie wel werkend als hij een ander HDD gebruikt van 4TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
iFap schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:58:
[...]

Bron? Lijkt me onzin namelijk. Daarnaast maakt hij gebruik van 4TB schijven dus MBR is sowieso geen optie aangezien deze tot 2TB ondersteund. Los daarvan krijgt hij de installatie wel werkend als hij een ander HDD gebruikt van 4TB.
Het ziet ernaar uit dat ik GPT en Dynamic Disks met elkaar verward heb.
https://social.technet.mi...ives?forum=ws16essentials
Pagina: 1