Nieuwe laptop vindt externe harde schijf Toshiba niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08-2020
Mijn vraag:
Hallo. Ik heb een nieuwe laptop gekocht, maar de laptop vindt mijn externe harde schijf kennelijk niet. De laptop is een HP Pavilion 15-cw1948nd met Windows 10. De externe harde schijf is een Toshiba DTB305 500GB. Als ik hem erin plug wordt het lampje blauw die na een tijdje dan uitgaat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Gegoogled.
- De USB-poorten werken gewoon met een normale USB-stick.
- De externe harde schijf werkt wel in mijn oude laptop en op een andere PC thuis.
- Ik heb het schijfbeheer bekeken, maar daar zie ik niks.

Iemand die weet wat ik kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MUQXohA.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Levert je USBpoort wel genoeg stroom? Een externe disk heeft wel wat meer nodig dan bijvoorbeeld een USBstick. Als je de schijf niet hoort spinnen, dan krijgt hij te weinig stroom.
Je hebt van die splitkabels zodat je 2 poorten kunt gebruiken voor 1 disk, die zou je eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
TERW_DAN schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:02:
Levert je USBpoort wel genoeg stroom? Een externe disk heeft wel wat meer nodig dan bijvoorbeeld een USBstick. Als je de schijf niet hoort spinnen, dan krijgt hij te weinig stroom.
Je hebt van die splitkabels zodat je 2 poorten kunt gebruiken voor 1 disk, die zou je eens kunnen proberen.
Hmm, ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou verwachten dat als het bij een oude laptop werkt het bij een nieuwe laptop het ook geen probleem zou zijn.

Ik hoor hem overigens wel spinnen.

Zou ik dan zoiets moeten hebben? (Is die afbeelding gespiegeld, want mijn USB-aansluiting is precies andersom?)
https://www.allekabels.nl...b-naar-usb-a-usb-3.0.html

Ik kwam ook dit tegen op een andere site met een gelijkaardig probleem met een Toshiba harde schijf. Een kort kabeltje werkte niet, maar een langer kabeltje wel, zie het filmpje.
https://discussions.apple.com/thread/4107705?page=3

YouTube: Toshiba 1TB HDD not recognised by macbook pro 13, here how to fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekkeboom
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-03 16:26
Idd al een nieuw kabeltje geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gilligan schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:54:
[...]

Hmm, ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou verwachten dat als het bij een oude laptop werkt het bij een nieuwe laptop het ook geen probleem zou zijn.
Maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn. Als je nieuwe notebook minder stroom kan leveren op de USBpoorten (bijv omdat er nog ergens een hub tussengeknoopt zit intern), dan kan het net te weinig zijn voor je schijf.
Zou ik dan zoiets moeten hebben? (Is die afbeelding gespiegeld, want mijn USB-aansluiting is precies andersom?)
https://www.allekabels.nl...b-naar-usb-a-usb-3.0.html
Zoiets is is altijd te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Ik heb die kabeltjes niet zo liggen, dus zal ik even moeten bestellen. Hopelijk blijkt dat de oplossing te zijn. Bedankt voor jullie hulp alvast. Ik zal wel laten horen of het werkt als ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilligan
Nou, ik heb de nieuwe kabel binnen ... en na enige tijd proberen werkt het.

Het merkwaardige is wel dat hij het alleen doet als ik eerst het 'lusje' in de laptop steek, en daarna de doorgaande USB-aansluiting naar de externe harde schijf. Alleen dan knippert hij wit. Als ik het andersom doe (eerst de grote kabel, dan het lusje) werkt het niet en knippert hij blauw. En ook als ik eerst beide USB's erin stop, en daarna de kabel in de externe harde schijf zelf prik werkt het niet. Ook dan blijft hij blauw.

Wel merkwaardig, maar gelukkig ben ik erachter gekomen. Ik dacht eerst namelijk dat ik de kabel voor niks had gekocht. Zit daar nog enige logica in, of is dat toch wel apart?
Pagina: 1