WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

fellowes touchpad verminderd RSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Topicstarter
heb nogal es last van me rechterarm (RSI) dus ik ben van plan een ander invoerapparaat naast me huidige muis te gebruiken want et is niet meer te doen.

nu kwam ik toevallig bij de v&d :D een fellowes touchpad tegen. heb iemand hier al ervaring mee met dit soort pads. ik heb er wel mee gewerkt met sommige notebooks, is dit ongeveer etzelfde principe?

of moet ik toch maar zon anir mouse kopen

http://www.fellowes.com/store/index.cfm?selectProductCategory=86,1,83&pCat=86

http://www.animax.no

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Topicstarter
hnmm, nogal logisch dat er zoveel muis topics langskomen, niemand gebruikt een touchpad of ander apparaat. ik zal voortaan meer vragen gaan stellen als:welke tv kaart/videokaart, welke muis et beste is (en altijd log. of MS) ,pc start niet op, etc

Ok, maakt niet uit. sorry dat ik deze zo omhoog kick, ik ga em namelijk morgen kopen: die touchpad voor 169,- of de anir mouse voor 249,-

wat ik ook nog tegenkwam: weet iemand waar ik adesso ergo keyboards kan kopen, deze heb zon touchpad ingebouwd.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ik gebruik mijn touchpad NIET meer sinds ik last van RSI heb. De bewegingen die je moet maken zijn nog kleiner en eentoniger als muisbewegingen.

Wel kan ik goed werken met een teken-tablet.
Dit heb ik van meer RSI-patienten gehoord.

Verwijderd

Ik denk dat je op zo'n touchpad kleine krampachtige bewegingen maakt, en dat kan ook niet goed zijn.
Een tekentablet (www.wacom.nl) is dan een betere keus, denk ik.

• Alpine
  • Laatst online: 04-06 15:46

Alpine

Twisted animator

Een joystick muis schijnt ook goed te zijn tegen RSI.

Een muismat met een kussentje is enorm slecht. Daarvan krijg je gewoon RSI. Als ik een paar seconde met zo'n matje werkt dan doen m'n polsen al zeer.

edit:
typo's

Verwijderd

Laten we ook de Trackballs niet vergeten, ik heb zelf de MS Trackball Optical, en dat werkt ook erg lekker! :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 15:55

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft 2 Wacom's (1 thuis, 1 werk)

Sinds ik die dingen heb, heb ik er veeeeeel minder last van. Het is even een dagje wennen, maar daarna wil je niet anders meer.
Muis gebruik ik alleen nog maar voor UT >:)

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Topicstarter
ik heb de een trackball van logitech geprobeerd, en een tekenpen van dynalink (deze laatste hielp mischien wel, maar de pen zelf was niet erg nauwkeurig)

muismat met kussentje heb ik nog niet geprobeerd, maar als jij er al meteen last van krijgt hoef ik dit niet te proberen

dat word dan toch maar de anir mouse. (en mischien dat ik nog es zon wacom ernaast probeer)

• AFR
  • Niet online

AFR

Op woensdag 01 augustus 2001 10:24 schreef MUSTI het volgende:
ik heb de een trackball van logitech geprobeerd, en een tekenpen van dynalink (deze laatste hielp mischien wel, maar de pen zelf was niet erg nauwkeurig)
Op mijn bureau liggen twee teken tablets: een wacom en zo'n goedkope dynalink. De wacom sluit ik altijd aan op de computer waar ik die dag het meest op werk. Het Wacom tablet werkt veel fijner als dat van dynalink: pen ligt beter in de hand en lijkt beter te besturen.
Pagina: 1