Accu's mogen niet mee via vliegtuig, andere oplossingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Goeiedag,

In december ga ik naar Tel Aviv (Israel).
Graag zou ik mijn drone mee willen nemen om beelden te maken.
Echter kwam ik er achter dat de maatschappij waarmee ik vlieg (Transavia) het niet toe staat om lithium accu's mee te nemen. Weten jullie een makkelijke oplossing om toch de accu's in Israel te krijgen?
Kan ik zomaar via de pakketpost de losse accu's van de drone opsturen?
Aangezien de accu's best duur zijn (45euro p/stuk) vind ik het t geld niet waard om ze daar opnieuw te kopen, met het risico dat ik ze niet terug kan nemen naar NL.

Hopelijk kunnen jullie helpen,

Luuk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Tot een bepaalde capaciteit mag je toch wel accu's meenemen? Anders zou iedereen met een smartphone ook niet het vliegtuig in mogen. Je moet ze wel in de handbagage stoppen, in ruimbagage is meestal niet toegestaan. Zie hier uitleg van KLM. Voor pakketpost zullen ook wel regels gelden, die kun je allemaal wel op internet vinden.

Als het echt niet mag, dan zou ik vantevoren een winkel ter plaatse uitzoeken waar deze accu's te koop zijn en ze klaar laten leggen. Misschien kun je zelfs met de winkel afspreken dat je ze weer mag terugbrengen (tegen vergoeding), in overleg is veel mogelijk. Of je gooit ze daar op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit heeft vrij weinig met het Shopping Forum te maken. Gezien andere reis-topics ook in AZ staan, gaat dit topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:18
@PhilipsFan Dat gaat specifiek bij Tel Aviv niet. Je kan beter de regels van Transavia erbij pakken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

...

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Anoniem: 320788 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:55:
https://www.transavia.com...stelde-vragen/handbagage/
Tot 160 wh met aan max van 2 geen enkel probleem.

Los daarvan, de beveiliging spl heeft bij mij nog nooit naar accu's gekeken. Op Rotterdam wel, dus toen had ik de accu's over 3 personen verdeeld.
Lees even 2 punten verder.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-07 23:43
Transavia vliegt vanaf Eindhoven naar Tel Aviv, en daar is er zelfs een aparte security voor die vluchten.... Beter niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Op de website van Transavia staat dat normaliter je ze gewoon mee mag brengen, echter op vluchten naar Tel Aviv niet. Volgensmij heb ik ergens gelezen dat er een DJI Store zit in Tel Aviv, misschien kan ik iets regelen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Dat zou geen gek idee zijn. Ik kan me trouwens voorstellen dat er in Israël ook extra strenge regels zijn met drones. Daar naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:03:
Dat zou geen gek idee zijn. Ik kan me trouwens voorstellen dat er in Israël ook extra strenge regels zijn met drones. Daar naar gekeken?
De regels in Israel zijn ongeveer wel vergelijkbaar met de drone regels in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

makje

Professioneel prutser

oh? https://www.droneopreis.nl/regels-per-land/israeel
Zelfs als Nederland (min of meer) dezelfde regels heeft: het feit dat jij Nederlander bent maakt dat voor jou de regels in Nederland anders toegepast worden dan in Israel ;)

edit:
ik ken die bron overigens niet, maar voor Egypte geeft die een vrij duidelijke waarschuwing af en we hebben recent allemaal kunnen lezen wat er met dronebestuurders gebeurd daarzo

[ Voor 29% gewijzigd door makje op 04-11-2019 11:14 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-07 17:02
Heb je al contact opgenomen met de vluchtmaatschappij?
Wat voor opties geven ze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
corporalnl schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:21:
Heb je al contact opgenomen met de vluchtmaatschappij?
Wat voor opties geven ze aan?
Ik heb eventjes gebeld, zij wisten geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
Hier al eens contact mee gezocht http://www.aeroclub.org.il/homesites/PageGen.asp?page=21852

Komt van het linkje dat makje gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Luuk2015 schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:08:
[...]

De regels in Israel zijn ongeveer wel vergelijkbaar met de drone regels in NL.
s'nachts niet vliegen en no fly zones hebben we hier ook bedoel je 8)7

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

https://uavcoach.com/drone-laws-in-israel/

regels en een kaart waar je niet mag vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 19:38
Je drone niet meenemen? Jammer van de beelden, maar je kan het niet meenemen vanuit nederland. Ter plekke kopen kan wel, moet je nog oppassen met fotograveren en filmen in Isreal (is mijn ervaring).
Gevalletje van je erbij neerleggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 16:40
En als ruimbagage meenemen? Ik kan daar zo snel geen uitgebreide regeltjes over vinden, maar ik zie alleen dat je lithium accu's niet als handbagage mee mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

Rmg

Vloris schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:31:
En als ruimbagage meenemen? Ik kan daar zo snel geen uitgebreide regeltjes over vinden, maar ik zie alleen dat je lithium accu's niet als handbagage mee mag nemen.
https://www.transavia.com...stelde-vragen/handbagage/
Lithium batterijen mogen alleen vervoerd worden in de cabine.
Helaas, lithium mag niet in het ruim, en in het geval van tel aviv ook niet in de cabine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
leekers schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:38:
[...]

s'nachts niet vliegen en no fly zones hebben we hier ook bedoel je 8)7
Klopt

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In hoeverre gaan die voorschriften alleen over losse accu's/powerbanks? Want het lijkt me stug dat ik geen fotocamera mag meenemen op zo'n vlucht, met een accu in de camera? Of nog wat extremer: een smartphone met ingebouwde lithium accu? Zou je een drone met geïnstalleerde accu wel mee mogen nemen dan?

De engelstalige pagina is wat uitgebreider over specifiek Drones trouwens:
Drones
You may take a drone with you on board our flights, except on flights to Morocco. The following conditions apply:

You may only take your drone as hand luggage if no larger than 55 x 40 x 25 cm and no heavier than 10 kg.
Does your drone have a lithium battery? If so, you must transport the battery in your hand luggage, even if you check in the drone as hold luggage.
You may take a maximum of two batteries with you. The maximum capacity per battery is 160 Wh.

The batteries must be transported in the original packaging. Do you no longer have this packaging? Insulate the poles with tape and pack the batteries separately in plastic bags.
Daar staat dan dus weer niets specifieks over vluchten naar Tel Aviv.

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 04-11-2019 13:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:11:
In hoeverre gaan die voorschriften alleen over losse accu's/powerbanks? Want het lijkt me stug dat ik geen fotocamera mag meenemen op zo'n vlucht, met een accu in de camera? Of nog wat extremer: een smartphone met ingebouwde lithium accu? Zou je een drone met geïnstalleerde accu wel mee mogen nemen dan?
Het is inderdaad wel bijhoorlijk vaag, een accu in een camera is ook los.
Mogen deze nou wel of niet mee? Ik zal ze zo nog even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als je nu (heel even) die drone (en batterijen) opzij legt en je focust op waar je naartoe gaat... Israel.

Zoek ik op "vliegen tel aviv inchecken" dan kom ik deze site tegen: https://www.telavivvoorbeginners.nl/reizen-naar-tel-aviv/
En daar lees ik vervolgens (bij de header "Veiligheidscontroles")
De terroristische dreiging waar Israël continu mee te maken heeft, zorgt ervoor dat ook de vliegtuigen van en naar Tel Aviv als risicovluchten gelden. Daarom ligt het niveau van de veiligheidscontroles op vluchten naar Tel Aviv en ook op vluchten vanaf Ben Gurion International Airport extra hoog.(...)
'tuurlijk. Je kunt het stom vinden... Maar uiteindelijk is de kans dat je moedwillig een accu *boem* laat doen in het vliegtuig groter dan dat je van een fles whiskey een bom maakt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
even los van het transport: ik kan me heel goed voorstellen dat ze het in Israel het niet zo hebben op vliegende objecten...

bedenk dus goed of je wel echt een drone mee wil nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Luuk2015 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:18:
[...]

Het is inderdaad wel bijhoorlijk vaag, een accu in een camera is ook los.
Nee, een accu in een camera zit in een camera.
Mogen deze nou wel of niet mee? Ik zal ze zo nog even bellen.
Lijkt me vrij duidelijk: nee.

Heb je een contactpersoon/adres daar? Misschien kun je ze per post/koerier vooruit sturen (als ze wel in de post mogen tenminste...)
Leipo schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:44:
even los van het transport: ik kan me heel goed voorstellen dat ze het in Israel het niet zo hebben op vliegende objecten...

bedenk dus goed of je wel echt een drone mee wil nemen
Dit is inderdaad iets om uit te zoeken. Israel is niet een 'normale' bestemming als elk andere. Sommige dingen werken daar anders dan waar dan ook anders ter wereld, doe dus geen aannames. Je wilt daarbij *echt* niet lak hebben aan regelgeving en iets toch doen. Op de verkeerde plek rondvliegen met een drone daar riskeert shoot first, ask questions later ingrepen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Ik heb Transavia zojuist gebeld.
Geen enkele losse lithium accu mag mee, ook niet diegene die bijvoorbeeld in je camera zit.
Ik denk dat ik de drone niet mee ga nemen, wel moet ik even gaan kijken hoe ik dat ga doen met mijn spiegelreflexcamera. Misschien waag ik het er wel op, als ze de accu eruit halen bij de douane dan kan ik er altijd nog eentje kopen in Tel Aviv.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk2015 op 04-11-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

....

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien is er iets veranderd de laatste paar jaar, maar ook vluchten vanaf Schiphol naar Israel vertrokken altijd met eigen, zwaardere security en specifieke gates:
https://auto-en-vervoer.i...terdam-naar-tel-aviv.html
Israëlisch gedeelte op vliegveld Schiphol – de ondervraging voor vertrek

Wat vliegen met EL AL zo bijzonder maakt is de hele beveiligingsentourage. De beveiliging van EL AL-toestellen behoort tot de strengste in de wereld. Dit is niet zonder reden. Aanslagen op vliegvelden en vliegtuigen (ook gijzelingen) in het verleden (al eerder dan 11 september 2001) hebben ertoe geleid dat Israël strenge maatregelen moet nemen om passagiers zo veilig mogelijk te laten reizen. Deze maatregelen worden door de Shin Beth (de Israëlische binnenlandse veiligheidsdienst) uitgevoerd.

Ondervraging door de Shin Beth
De beveiliging van EL AL bestaat uit twee componenten: het vliegveld en het vliegtuig. Bij elk vertrek van een EL AL-toestel moeten passagiers twee uur van tevoren inchecken waarbij de bagage wordt gecontroleerd en passagiers worden ondervraagd in een aparte ruimte op vliegveld Schiphol. Deze incheckbalie is helemaal afgeschermd met o.a. kogelwerend glas. De passagiers krijgen vragen voorgeschoteld zoals: “Is de bagage van u? – Heeft u zelf de koffers ingepakt? – Heeft u de koffers alleen gelaten? – Heeft iemand u gevraagd een pakje, brief of geschenk mee te nemen om te geven aan iemand in Israël? – Wat is het doel van uw reis? – Heeft u familie in Israël wonen?” Daarnaast wordt het paspoort goed gecontroleerd en krijgt de passagier te horen niks te accepteren van iemand wanneer naar Terminal 3 wordt gelopen vanwaar het vliegtuig vertrekt. Arabische passagiers en mensen die zich zenuwachtig of verdacht gedragen worden apart genomen en extra ondervraagd. Hun bagage wordt grondig doorzocht. Hoewel securityscanners veel kunnen waarnemen zijn de medewerkers van de Shin Beth extra getraind in het herkennen van verdachte personen die bijvoorbeeld gaan zweten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1