Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik weet dat deze vraag ondertussen al ontzettend vaak is gesteld, hiervan heb ik dan ook de oplossingen dan ook allemaal geprobeerd te volgen. Helaas nog zonder effect, in alle voorbeelden waarbij de meeste schema's hier te vinden zijn: https://en.robbshop.nl/sm...e-projects/z-wave-doorbel.

Nu is het zo dat alle schema's voorzien zijn van stroominvoer echter is mijn deurbel als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nP93ypj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VAlPdzX.jpg

Zoals te zien, in de deurbel zelf zit een batterij met een printplaatje, waarvan er twee draadjes vanaf de printplaat naar de gong lopen waar verder geen beltrafo of iets vergelijkbaars meer tussen zit. Wie kan mij helpen met een aansluitschema waarbij ik mijn binaire sensor kan gebruiken om een signaal te krijgen wanneer iemand aan belt?

[ Voor 8% gewijzigd door HB__ op 04-11-2019 10:47 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@HB__ dit is toch niet moeilijk ..

1ste plaatje is buiten :? (knop)
2de plaatje is binnen :? (gong)

Lus 1 draadje van de gong via een stroom/ampere meter printje door. --> als er stroom is gaat de bel .. en dus "slim"

Als je toch doorlust, gooi er gelijk een dc-dc buck converter tussen die van 5v@1A (usb adapter gsm bv) 8v op 0,83mA kan maken (zie sticker op 2de plaatje) misschien weerstandjes en een multimeter van 10,- nodig kan je de knop (buiten) ook vervangen door een "normale" knop

je kan het geheel ook gewoon vervangen door een complete set .. (inkoppertje)

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 04-11-2019 11:04 ]

Tja vanalles

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Ik heb het zo gedaan:

https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Die van mij loopt echter wel via een trafo, maar volgens mij legt hij ook uit hoe het gaat met een battery powered deurbel.

Bij mij werkt het perfect..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• HB__
vso schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:02:
@HB__ dit is toch niet moeilijk ..

1ste plaatje is buiten :? (knop)
2de plaatje is binnen :? (gong)

Lus 1 draadje van de gong via een stroom/ampere meter printje door. --> als er stroom is gaat de bel .. en dus "slim"

Als je toch doorlust, gooi er gelijk een dc-dc buck converter tussen die van 5v@1A (usb adapter gsm bv) 8v op 0,83mA kan maken (zie sticker op 2de plaatje) misschien weerstandjes en een multimeter van 10,- nodig kan je de knop (buiten) ook vervangen door een "normale" knop

je kan het geheel ook gewoon vervangen door een complete set .. (inkoppertje)
Dat dacht ik ook dat het eenvoudig is, maarja ik krijg het toch echt niet voor elkaar...

1ste plaatje is inderdaad buiten en dit is inderdaad de knop, 2de is binnen en dit is de gong. En lus 1 draadje door klinkt heel eenvoudig maar met de fibaro Binary sensor weet ik dit niet voor elkaar te krijgen.

Knop vervangen is geen optie aangezien de hele wijk dezelfde deurbel heeft, zou ik het vreemd vinden om hier random een nieuwe en dus afwijkende deurbel te gebruiken omdat die eenvoudiger slim te maken is.

• HB__
Possible schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:19:
Ik heb het zo gedaan:

https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Die van mij loopt echter wel via een trafo, maar volgens mij legt hij ook uit hoe het gaat met een battery powered deurbel.

Bij mij werkt het perfect..
Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd maar dit werkt wanneer de gong draadloos is maar niet wanneer er helemaal geen stroom vanuit een trafo of iets komt

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

HB__ schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:08:
[...]

Dat dacht ik ook dat het eenvoudig is, maarja ik krijg het toch echt niet voor elkaar...

1ste plaatje is inderdaad buiten en dit is inderdaad de knop, 2de is binnen en dit is de gong. En lus 1 draadje door klinkt heel eenvoudig maar met de fibaro Binary sensor weet ik dit niet voor elkaar te krijgen.

Knop vervangen is geen optie aangezien de hele wijk dezelfde deurbel heeft, zou ik het vreemd vinden om hier random een nieuwe en dus afwijkende deurbel te gebruiken omdat die eenvoudiger slim te maken is.
tja erhm

Maak eens een foto van de andere kant van het "printje" van de deurbel.. kans is dat daar 1 of 2 weerstanden zitten en een knop ? zit er geen weerstand ben je "blij"
Je kan voor 10,- een multimeter nemen en begin is de batterij te meten hoeveel Volt en Ampere erop zit..

Plaats eerst de batterij nu bij de gong .. (doorlussen) en waar de batterij zat een draadje . paperclip oid en druk op de knop .. gaat de bel .. ben je weer een stap verder.

nu kan je zelf de kabels aansluiten .. of de fibraro

Tja vanalles

Pagina: 1