fraude bij verkoop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 16:20
Beste tweakers
Ik heb graag advies

Zon 10 dagen geleden werd bij tweakers "vraag en aanbod" een laptop aangeboden waarbij de verkoper vele sterren waardering kreeg over vele jaren. In het begin hadden we ook een goede contact wisseling. Na de betaling kreeg ik de dag erop een track en trace van post.nl en na 10 dagen is het pakketje nog steeds niet aangeleverd bij post. nl. Na mijn eerste vraag kreeg ik bericht: "druk druk, inmiddels verstuurd". dat is nu 5 dagen geleden. Op de rest van mijn vragen geen antwoord meer.
Wat kan ik beste doen?

Beste antwoord (via kyrill op 04-11-2019 12:32)

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

kyrill schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:22:
Ok krijg nu een tweede bericht van de verkoper en hij zegt dat de post hem afgelopen vrijdag heeft "bezorgd"
Dat is niet het geval geweest, maar is wel de afgelopen twee jaar minstens 4 keer eerder gebeurd dat ik dan wel op de track en trace pagina zie dat het bezorgd is. Echter geen briefje in de bus bij welke buren ik het kan afhalen of dat ik het bij de post agentschap (Bruna winkeltje in de buurt) kan afhalen.
Dus ik hoop dat het bij de Bruna winkel is..

erghh Het verzendbewijs waarop verkoper niet op terug kwam doet me weer een beetje twijfelen
Misschien bedoelt de verkoper dat hij hem vrijdagavond heeft ingeleverd bij de winkel.
Misschien komt PostNL het 1x per paar dagen ophalen ( indien klein gehucht of winkel zou dit kunnen ) en zal het dus niet zaterdag maar pas vandaag worden opgehaald en verwerkt in het systeem.

HANDTEKENING!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:58
Hoe kan hij een T&T code aanmaken zonder iets te versturen? Normaal maak je die toch pas aan zodra je gaat versturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

99ruud99 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:40:
Hoe kan hij een T&T code aanmaken zonder iets te versturen? Normaal maak je die toch pas aan zodra je gaat versturen.
Online kun je een verzendlabel aanmaken (moet je wel betalen) bij T&T die TS heeft zal ''Pakket is nog niet afgegeven bij postNL punt'' staan.

@kyrill wanneer is de verzending aangemeld:?

Wat @Leeghoofd21 ook zegt PostNL systeem is zo onbetrouwbaar als wat status bij mij voor buitenland pakket zijn standaard ''Bezorgmoment nog niet bekend'' en veranderd ook vaak nooit, en soms ''is bezorgd''

Maar als de zending na 10 dagen nog niet bij je is na aanmaken van verzendlabel is er wel wat mis, dan kan iemand nog zo druk zijn meer dan week overdoen is niet goed.

[ Voor 40% gewijzigd door 42dpi op 04-11-2019 10:47 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
99ruud99 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:40:
als het via de app is gegaan, dan kan dat. (als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

kyrill schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:39:
Beste tweakers
Ik heb graag advies

Zon 10 dagen geleden werd bij tweakers "vraag en aanbod" een laptop aangeboden waarbij de verkoper vele sterren waardering kreeg over vele jaren. In het begin hadden we ook een goede contact wisseling. Na de betaling kreeg ik de dag erop een track en trace van post.nl en na 10 dagen is het pakketje nog steeds niet aangeleverd bij post. nl. Na mijn eerste vraag kreeg ik bericht: "druk druk, inmiddels verstuurd". dat is nu 5 dagen geleden. Op de rest van mijn vragen geen antwoord meer.
Wat kan ik beste doen?
Ik zou beginnen om niet direct de fraude kaart te trekken.
Mensen zijn soms gewoon druk en het systeem van PostNL is ook niet 100% waterdicht.
Toch moet ik je wel gelijk geven dat het een beetje fishy eruit klinkt, maar als het echt iets van waarde was had je het vast wel opgehaald in plaats van laten versturen. (Zoals altijd het advies is).
Heb je al het contact via DM laten lopen of ook extern?
Mogelijk kan een Mod/Admin de DM's inzien en op basis daarvan wat meer zeggen.

@42dpi Ik heb zendingen naar Bol.com ( 4 separate zendingen op 4 verschillende dagen. ) welke tot op de dag van vandaag nog staan op niet ontvangen terwijl ze al meer dan 4 maand retour zijn. Dus het systeem is in staat tot wonderlijke dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-11-2019 10:48 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Leeghoofd21 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:42:
[...]

Ik zou beginnen om niet direct de fraude kaart te trekken.
Mensen zijn soms gewoon druk en het systeem van PostNL is ook niet 100% waterdicht.
Toch moet ik je wel gelijk geven dat het een beetje fishy eruit klinkt, maar als het echt iets van waarde was had je het vast wel opgehaald in plaats van laten versturen. (Zoals altijd het advies is).
Waar slaat dit op? Tweakers vraag&aanbod is geen Marktplaats, waar je bij ophalen nog niet zeker bent van wat je in handen krijgt. Hier is tenminste een fatsoenlijke waarderingsysteem, in tegenstelling tot Marktplaats.

Ik zou de verkoper nog even het voordeel van de twijfel geven als deze inderdaad over meerdere Jaren gewoon een zeer goede beoordeling heeft. Er zijn nu eenmaal situaties waarbij er dingen gebeuren dat dergelijke zaken even niet zo belangrijk zijn, ondanks dat iemand betaald heeft en zit te wachten, helaas spreek ik uit ervaring.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
Hoi

De zending is een week geleden aangemeld ( afgelopen maandag) en alle berichten behalve de laatste ( [ik heb het] inmiddels verzonden") komen echt en betrouwbaar over. De post anno vandaag heeft het pakketje nog niet ontvangen.
Ik twijfel ook, vandaar dat ik zijn naam niet noem. Maar eerlijk gezegd juist de hoge waardering heeft mij het vertrouwen gegeven om de koop aan te gaan.

Er kan inderdaad van "alles"gebeurd zijn, maar dat de verklaart zijn boodschap niet dat hij het pakketje bij de post heeft ingeleverd... Part daarvan vanaf die dag reageert hij ook niet meer

[ Voor 42% gewijzigd door kyrill op 04-11-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als online een code aangemaakt is, verloopt deze na 5 dagen. Als het pakket dus nog niet verzonden is, zal er vandaag of morgen een nieuwe code gekocht moeten worden.

edit nav bovenstaande post: "een week geleden" is iets meer dan 5 dagen. De code is dus verlopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 04-11-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

_Dune_ schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:48:
[...]

Waar slaat dit op? Tweakers vraag&aanbod is geen Marktplaats, waar je bij ophalen nog niet zeker bent van wat je in handen krijgt. Hier is tenminste een fatsoenlijke waarderingsysteem, in tegenstelling tot Marktplaats.

Ik zou de verkoper nog even het voordeel van de twijfel geven als deze inderdaad over meerdere Jaren gewoon een zeer goede beoordeling heeft. Er zijn nu eenmaal situaties waarbij er dingen gebeuren dat dergelijke zaken even niet zo belangrijk zijn, ondanks dat iemand betaald heeft en zit te wachten, helaas spreek ik uit ervaring.
Dat stukje slaat er simpelweg op dat de mensen van Marktplaats Tweakers ook steeds vaker vinden en het is eigenlijk ook een algemene spelregel voor online zaken doen voor veel mensen. Vooral een laptop zou ik persoonlijk werkend willen zien en proberen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit om V&A gaat, gaat het topic ook richting V&A Feedback.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
als de code verlopen is, waarom staat hij nog op de post nl site? een simpel berichtje tr&tr code verlopen of onbekend zou volstaan
dank moderator, heb die titel niet gevonden of herkend anders zou ik het daar gepost hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door kyrill op 04-11-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Leeghoofd21 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:52:
[...]
Dat stukje slaat er simpelweg op dat de mensen van Marktplaats Tweakers ook steeds vaker vinden en het is eigenlijk ook een algemene spelregel voor online zaken doen voor veel mensen. Vooral een laptop zou ik persoonlijk werkend willen zien en proberen.
Klopt daar heb jij opzich gelijk in natuurlijk, maar TS geeft duidelijk aan dat de verkoper over meerdere Jaren heen een goede positieve beoordlingscore heeft opgebouwd. Dan is het slecht voor te stellen dat huj nu ineens gaat frauderen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
Wat voor zin heeft het om bij de politie te melden? Stel dat ik erachter kom wie het is en waar hij woont?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:53
Cheesy schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:50:
Als online een code aangemaakt is, verloopt deze na 5 dagen. Als het pakket dus nog niet verzonden is, zal er vandaag of morgen een nieuwe code gekocht moeten worden.

edit nav bovenstaande post: "een week geleden" is iets meer dan 5 dagen. De code is dus verlopen.
Theoretisch ja, maar in de praktijk kun je gewoon een pakket aanleveren met een "verlopen" code (tracking werkt gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
Ok alles gaat snel nu, ik had inmiddels bij de verkoper ook vandaag een bericht gestuurd en net een reactie gekregen
"Het pakket is verzonden, en dit is een privé verkoop. ...Ik zal vragen aan postnl waarom de status nog niet is bijgewerkt."

Mijn goede gevoel is terug Zou de fout bij post.nl zitten? Het pakketje is ook nog niet ontvangen
Omdat in zowat "alles" de verkoper bona fide overkwam heb ik deze thread hem anoniem gehouden en hoop echt dat de fout bij post.nl ligt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
kyrill schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:12:
Ok alles gaat snel nu, ik had inmiddels bij de verkoper ook vandaag een bericht gestuurd en net een reactie gekregen
"Het pakket is verzonden, en dit is een privé verkoop. ...Ik zal vragen aan postnl waarom de status nog niet is bijgewerkt."

Mijn goede gevoel is terug Zou de fout bij post.nl zitten? Het pakketje is ook nog niet ontvangen
Omdat in zowat "alles" de verkoper bona fide overkwam heb ik deze thread hem anoniem gehouden en hoop echt dat de fout bij post.nl ligt :))
Maar als de fout werkelijk bij PostNL zou liggen kan hij toch een verzendbewijs laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
Ok krijg nu een tweede bericht van de verkoper en hij zegt dat de post hem afgelopen vrijdag heeft "bezorgd"
Dat is niet het geval geweest, maar is wel de afgelopen twee jaar minstens 4 keer eerder gebeurd dat ik dan wel op de track en trace pagina zie dat het bezorgd is. Echter geen briefje in de bus bij welke buren ik het kan afhalen of dat ik het bij de post agentschap (Bruna winkeltje in de buurt) kan afhalen.

erghh Het verzendbewijs waarop verkoper niet op terug kwam doet me weer een beetje twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:59
Misschien heeft de postbezorger de laptop in huis en in het systeem op bezorgt gezet? ( er zijn meerdere opties )

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

kyrill schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:22:

Misschien bedoelt de verkoper dat hij hem vrijdagavond heeft ingeleverd bij de winkel.
Misschien komt PostNL het 1x per paar dagen ophalen ( indien klein gehucht of winkel zou dit kunnen ) en zal het dus niet zaterdag maar pas vandaag worden opgehaald en verwerkt in het systeem.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

De verkoper kan zoveel zeggen. Heb je de track en trace code zelf gecontroleerd?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
Het is al een week; en tr&tr natuurlijk zelf zeker om de twee dagen gecheckt. toch geloof ik nu 99.999% de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Dan zou jij dat ook moeten kunnen zien met de T&T code. Als dat niet zo is, zegt de verkoper maar wat.Hoe moet hij anders weten dat het vrijdag bezorgd zou zijn?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
De verkoper berichtte vandaag dit ook nog waar ik over heen heb gelezen: "Ik ben over circa een uur thuis en rij dan even langs de supermarkt. Ik ken de eigenaar en
ga even informeren. "

Daar zal wel een soort post agentschap zitten en ik weet bijna zeker nu dat het daar ergens ligt... en niet in de distributieketen terecht is gekomen....
Het lijkt erop dat "Wat een leuke ondertitel" het meest in de buurt komt van de oorzaak ;) Ik bedoel leeghoofd21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
kyrill schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:50:
De verkoper berichtte vandaag dit ook nog waar ik over heen heb gelezen: "Ik ben over circa een uur thuis en rij dan even langs de supermarkt. Ik ken de eigenaar en
ga even informeren. "

Daar zal wel een soort post agentschap zitten en ik weet bijna zeker nu dat het daar ergens ligt... en niet in de distributieketen terecht is gekomen....
Het lijkt erop dat "Wat een leuke ondertitel" het meest in de buurt komt van de oorzaak ;) Ik bedoel leeghoofd21
Maar nog geen foto'tje van het verzendbewijs? Bijzonder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
Acid-B ik kan dit ( het antwoord van hem vandaag ontvangen) : "het pakket is afgegeven afgelopen vrijdag"
ook lezen, niet bij mij afgegeven maar in de supermarkt? En die gaat pas vandaag op zen gemak de boel behandelen.

Weet zeker dat dat het geval is. Paar daagjes wachten en heb mijn laptop
De tweakers waardering werkt :) In dit geval ben ik daar zeker van. Alleen een klein kinkje dat maandag de tr&tr zenden en dan pas vrijdag erop het pakket inleveren bij de post.nl agentschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
ter afsluiting en bedankt voor jullie attentie

laatste bericht van verkoper:
"Ik ben langs geweest en pakket lag er nog, is iets niet goed gegaan met het scannen klaarblijkelijk, gaat straks mee en je hebt ‘m morgen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Kant tekening, zodra je online een pakket aanmeld kan je of zelf het label printen en er op plakken, of bij scannen van barcode komt er een verzendsticker uit het apparaat bij het postNL punt. Maar ook zodra een van die twee gescanned is gaat er normaal gesproken een status uit ''afgifte wacht op sortering'' binnen een dag.

Instructie van PostNL naar de service punten is ook altijd bij afgifte van een pakket direct scannen, melding ''afgifte'' gebeurd ook alleen icm met de service weegschaal ding wat ze hebben.

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1