Defecte lcd laptop (of kabel?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-09 09:55
Hoi lieve tweakers!
Ben op zoek naar jullie hulp! Sinds enige tijd is mijn laptop scherm kaduuk. Ik krijg een witte streep in mijn beeld en als ik een beetje met het scherm heen en weer ga dan wordt het of beter (lees, de streep verdwijnt) of juist slechter (lees, het hele scherm wordt grijzig / stotterde kleuren met grijs tinten)
Aangezien het scherm dus soms wel werkt vroeg ik mij af of het hier een defect scherm is of ligt het aan de kabel? Of missxhien nog iets heel anders... Ik kan eventueel een foto maken van de toestand maar dat zal dan pas vanavond worden..

Daarnaast; waar koop ik zo'n nieuwe kabel? En mocht het toch het lcd zijn, ik zie weleens op Ali van die schermen voorbijkomen. Iemand daar ervaring mee? De laptop is alweer jaar of 6 oud dus wil er ook geen kapitalen aan besteden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

apsikkema schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:51:
Hoi lieve tweakers!
Ben op zoek naar jullie hulp! Sinds enige tijd is mijn laptop scherm kaduuk. Ik krijg een witte streep in mijn beeld en als ik een beetje met het scherm heen en weer ga dan wordt het of beter (lees, de streep verdwijnt) of juist slechter (lees, het hele scherm wordt grijzig / stotterde kleuren met grijs tinten)
Aangezien het scherm dus soms wel werkt vroeg ik mij af of het hier een defect scherm is of ligt het aan de kabel? Of missxhien nog iets heel anders... Ik kan eventueel een foto maken van de toestand maar dat zal dan pas vanavond worden..

Daarnaast; waar koop ik zo'n nieuwe kabel? En mocht het toch het lcd zijn, ik zie weleens op Ali van die schermen voorbijkomen. Iemand daar ervaring mee? De laptop is alweer jaar of 6 oud dus wil er ook geen kapitalen aan besteden..
je "kabel" is rot kans is helaas klein dat je de kabel vervangt zonder het scherm te moeten vervangen . (als je die al kan krijgen ..

je opties zijn .. doormodderen of extern scherm eraan hangen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
Die kabel kan ik volgens mij wel loskrijgen.. Maar waar bestel je een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

SirNixon schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:51:
De laptop is alweer jaar of 6 oud dus wil er ook geen kapitalen aan besteden..
Een scherm is 100 tot 300,- en eerder 300 ..

Je zou kunnen zoeken op merk en type met bv google en spare parts.. aangezien je niet merk en type hier genoemt hebt..

maar als er HDMI op zit waarom niet op je tv aansluiten ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
vso schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:47:
[...]
Een scherm is 100 tot 300,- en eerder 300 ..

Je zou kunnen zoeken op merk en type met bv google en spare parts.. aangezien je niet merk en type hier genoemt hebt..
Ik zal merk en type nog wel even delen zsm! (vanavond of morgen avond)
vso schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:47:
[...]
maar als er HDMI op zit waarom niet op je tv aansluiten ?
Nou ja, dan is het nut van een laptop een beetje weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 16:42
SirNixon schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:22:
Die kabel kan ik volgens mij wel loskrijgen.. Maar waar bestel je een nieuwe?
replacedirect kan je kijken, die heeft voor sommige modellen ook wel eens de losse kabel.
Anders kijken of er een artikelnummer op de kabel zelf staat en dan even op Ebay rondkijken.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

SirNixon schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:09:
[...]

Ik zal merk en type nog wel even delen zsm! (vanavond of morgen avond)

[...]

Nou ja, dan is het nut van een laptop een beetje weg :)
wat heb ik aan het merk jij moet aan de slag :)

Erhm ja stuk = stuk. wees blij dat je nog de data eraf kan halen .. teminste 99% kans dat je geen backup hebt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
vso schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:12:
[...]

Erhm ja stuk = stuk. wees blij dat je nog de data eraf kan halen .. teminste 99% kans dat je geen backup hebt ..
:? Heb altijd een backup en anders kan ik de hd er nog uit halen.. Het scherm is stuk, de rest niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
https://www.replacedirect...n01_2.html?prrel=14640469

Het scherm wat in mijn laptop zit gevonden.. Nu de kabel nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel maak je op ebay meer kans mee; https://www.ebay.nl/sch/i...lay+Cable+30+Pin&_sacat=0

Geen idee wat je type is, maar daar is wel wat te vinden.
Mocht het een Dell zijn heb ik mogelijk wel een defecte liggen waaruit ik het kabeltje kan halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2019 17:01 ]

Pagina: 1