Bestaat er een lijst van grootste influencers in Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.292 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 11:03
Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar een lijst van grootste influencers in Nederland.

Misschien zouden 'influencers' gesorteerd kunnen zijn op instagram/facebook/youtube/twitter/tiktok.

Ik heb al flink wat gegoogled, maar niks kunnen vinden voor Nederland.

trackalytics.com houd accounts bij maar niet per land.
influence.co heeft een NL lijst, maar er lijkt weinig van de kloppen.
hypeauditor.com heeft een goede lijst, maar Nederland ontbreekt
socialblade.com houd alleen voor youtube een toplijst bij per country(ook nl), niet voor instagram.
statista.com laat de top 10 instagram accounts zien, hun andere data zit achter een paywall

Op Blackhatworld had iemand dezelfde vraag, daar kwam ook een negatief antwoord.
> No, there's no such resource. Either do the dirty work yourself or pay someone a LOT of money.

Iemand hier een idee of ik iets over het hoofd zie? Of is het idd niet makkelijk deze data te bemachtigen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Misschien kun je het de influencers zelf vragen, die zijn altijd wel geil van een beetje aandacht toch :)?
Een soort Battle Royale maar dan voor influencers.
Stel je hebt een lijst met 10 namen , en dan?
Morgen is het toch weer oud nieuws, toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-11-2019 09:33 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Een lijst met 10 namen is idd snel oud nieuws.
Het zou een lijst moeten zijn die zichzelf dagelijks update. En ook de snelste stijgers in de gaten houd.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 12:55
Onzin is vaak moeilijk te kwantificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim
De invloed van beroemdheden op de maatschappij is enorm. Zo'n onzin is het niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 93986

pim schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:07:
De invloed van beroemdheden op de maatschappij is enorm. Zo'n onzin is het niet.
Eh nee, de invloed is enorm op een bepaalde groep binnen de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:06
pim schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:51:
Een lijst met 10 namen is idd snel oud nieuws.
Het zou een lijst moeten zijn die zichzelf dagelijks update. En ook de snelste stijgers in de gaten houd.
En waarom zou iemand dat gratis beschikbaar moeten stellen aan jou?

Als het daadwerkelijk waarde heeft om dit te weten dan vraagt met ook geld voor deze informatie.

Dus zoals ook op het andere forum verteld werd: Doe zelf het werk om het script te schrijven of betaal iemand anders. Je gaat het niet gratis krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Philip Ross op 04-11-2019 10:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kbXOThh.jpg

Sorry, maar hoe wil je ooit zo'n lijst bepalen? Op absolute invloed is totaal niet te meten (zij zeggen 'Koop X want Y', dan moet je verkoop van die zut kijken), op basis van volgers kom je ook niets verder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor bedrijven is het geen onzin, het is de makkelijkste manier om kinderen de beïnvloeden, nu ze geen televisie meer kijken. En nog vrijer van regels ook. Het is dus een vreselijk achterbakse manier van beïnvloeden. Influencers zijn de hoeren van adverteerders. Ik snap niet dat de maatschappij dit accepteert, zover dat gebeurt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Room42 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:10:
Voor bedrijven is het geen onzin, het is de makkelijkste manier om kinderen de beïnvloeden, nu ze geen televisie meer kijken. En nog vrijer van regels ook. Het is dus een vreselijk achterbakse manier van beïnvloeden. Influencers zijn de hoeren van adverteerders. Ik snap niet dat de maatschappij dit accepteert, zover dat gebeurt.
De gewone reclameregels zouden gewoon moeten gaan gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk dat je toch eerder nar social media marketing bedrijven moet kijken. Die bedrijven linken bedrijven aan influencers dus die zullen een beter beeld hebben van wie welke exposure heeft.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Wat een negatieve reacties..

Ik moet me bijna schamen dat ik deze vraag durfde te stellen.

Ook ik zal hier geen topics meer openen. Zodat dit forum weer terug kan naar 0 actieve topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@pim Je raakte in ieder geval een gevoelige snaar. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Heb je socialblade.com al bekeken? die hebben iniedergeval een top50 youtubers bijv: https://socialblade.com/youtube/top/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Gotiniens schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:46:
Heb je socialblade.com al bekeken? die hebben iniedergeval een top50 youtubers bijv: https://socialblade.com/youtube/top/50
Staat letterlijk in de topicstart...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 13:49

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Puur uit interesse, waarom wil je zo een lijst hebben? :)

Ik werk zelf veel samen met influencers die actief zijn op Twitch

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Letterlijk overheen gegeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Philip Ross schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:09:
[...]

En waarom zou iemand dat gratis beschikbaar moeten stellen aan jou?
Dat hoeft niet.. Ik mag toch vragen of het gratis bestaat, en of ik iets over het hoofd heb gezien?

Influencers zijn ook mensen met veel 'influence', zie de TIME 100: The Most Influential People of 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
pim schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:53:
[...]

Dat hoeft niet.. Ik mag toch vragen of het gratis bestaat, en of ik iets over het hoofd heb gezien?
natuurlijk mag dat. En het antwoord is dan ook simpel nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Philip Ross schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:58:
[...]

natuurlijk mag dat. En het antwoord is dan ook simpel nee.
Dit soort bijdehante antwoorden zorgen er voor dat mensen zoals ik liever discussieren in andere communities.
Toevallig post ik hier weer een keer omdat de vraag gerelateerd is aan Nederland.
Mortum schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:51:
Puur uit interesse, waarom wil je zo een lijst hebben? :)

Ik werk zelf veel samen met influencers die actief zijn op Twitch
Ik ben een developer, en beheer engelstalige websites met vragen en antwoorden over celebrities.
Miljoenen mensen per dag zijn op zoek naar informatie over celebrities, het gaat 2 kanten op.
Ik probeer betere methodes te vinden om celebs te ranken op hoe 'invloedrijk' ze zijn, en denk dat social media presence/followers daarbij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Een lijst met 'grootste' influencers zegt niks. De invloed van een techvlogger is in de beautybranche nihil en andersom. Of zoek je een lijst puur op aantal volgers?

Als je met influencers wil gaan werken kom je al snel bij bureaus uit die als tussenpersoon acteren. Die zullen dan ook jonge of nieuwe mensen aandragen als ze een match zien. Daar wordt actief gescout, wat naar mijn weten veelal veldwerk is. En die data is natuurlijk goud waard voor zo'n bedrijf die influencers vertegenwoordigt.

Maar diegene waar je nu het meeste voor zal betalen hoeven niet direct het meeste te doen voor je merk. Dus hoe groot is hun 'influence' dan? Een simpele lijst maken op basis van aantal volgers op Youtube en Instagram is natuurlijk wel te maken/vinden. Maar wat zegt die lijst dan vervolgens?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben het wel met TS eens dat de reacties hier bijzonder triest zijn. Hij doet zelf onderzoek maar komt er zelf niet uit, en stelt een normale vraag. Over het feit dat influencers wel/niet je ding zijn wordt niks gevraagd.

Ik ben zelf niet thuis in de wereld van influencers, die zijn ook totaal niet mijn ding. Anders had ik je graag geholpen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
pim schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:04:
[...]

Dit soort bijdehante antwoorden zorgen er voor dat mensen zoals ik liever discussieren in andere communities.
Toevallig post ik hier weer een keer omdat de vraag gerelateerd is aan Nederland.
ik gaf gewoon antwoord, jij zag dit echter meteen als persoonlijke aanval. Ik probeerde slechts toe te lichten waarom je dit andwoord overal zal krijgen.

Maar blijkbaar wil je graag dit forum afzeiken dus delete je acount maar als je het niet naar de zin hebt. Wij kunnen prima zonder mensen als jij die alles persoonlijk opvatten en anderen gaan aanvallen.
Mavamaarten schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:07:
Ik ben het wel met TS eens dat de reacties hier bijzonder triest zijn. Hij doet zelf onderzoek maar komt er zelf niet uit, en stelt een normale vraag. Over het feit dat influencers wel/niet je ding zijn wordt niks gevraagd.

Ik ben zelf niet thuis in de wereld van influencers, die zijn ook totaal niet mijn ding. Anders had ik je graag geholpen.
Er zitten inderdaad wat trieste reacties tussen ja. Maar helaas lijkt TS ook vooral heel snel alles en iedereen aan te willen vallen.

[ Voor 30% gewijzigd door Philip Ross op 04-11-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Wom schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:05:
Een lijst met 'grootste' influencers zegt niks. De invloed van een techvlogger is in de beautybranche nihil en andersom. Of zoek je een lijst puur op aantal volgers?

[..]

Maar diegene waar je nu het meeste voor zal betalen hoeven niet direct het meeste te doen voor je merk. Dus hoe groot is hun 'influence' dan? Een simpele lijst maken op basis van aantal volgers op Youtube en Instagram is natuurlijk wel te maken/vinden. Maar wat zegt die lijst dan vervolgens?
De lijsten zouden gecategoriseerd kunnen worden op van alles en nog wat.. De grootste techvlogger/beautyvolggers/acteurs/zangers/voetballers etc.
Ik denk dat een hoop mensen het interessant zouden vinden om zulk soort lijsten te bekijken. Niet alleen merken, maar vooral fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

pim schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:34:
[...]

De lijsten zouden gecategoriseerd kunnen worden op van alles en nog wat.. De grootste acteurs/zangers/voetballers etc.
Ik denk dat een hoop mensen het interessant zouden vinden om zulk soort lijsten te bekijken. Niet alleen merken, maar vooral fans.
Zeker, ik geloof direct dat er vraag naar is. Maar je kijkt dus meer naar de kant van de globale bezoeker en niet zo zeer om er zaken mee te doen dus. Dan zou ik het jezelf niet te moelijk maken en een model zoals https://www.trendr.nl/ heeft gebruiken. Moet je alleen wel 'even' zelf maken vrees ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:48
pim schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:44:
Wat een negatieve reacties..

Ik moet me bijna schamen dat ik deze vraag durfde te stellen.

Ook ik zal hier geen topics meer openen. Zodat dit forum weer terug kan naar 0 actieve topics.
Jouw bijdrage aan dit forum zorgen ook echt voor al die actieve topics :>. Zeker ook een 'influencer'? Die hebben het ook altijd hoog in hun bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zo kolere zeg...
Ik zit aan m'n bammetjes nu, ik kijk straks wel even wat ik hiermee doe. Maar voor nu: klaaaaaar

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat viel tot deze reply best nog wel mee. Je kreeg niet het antwoord waar je op hoopte maar iedereen was on-topic en een aantal mensen legden zelfs uit waarom het niet te doen is om zo'n lijst bij te houden en waarom zo'n lijst weinig zegt zelfs als die wel zou bestaan. Pas na deze reactie waar je een schop uitdeelt naar de community wiens hulp je zocht werd het topic erg naar om te lezen...

Dat gezegd hebbende lusten de honden geen brood van sommige van de reacties hier. @Philip Ross en @Khayma, als jullie iets zien dat je niet aanstaat dan kun je de topicreport gebruiken. Iemand op de man aanvallen is nergens voor nodig.

Ik zal dit topic verder maar dicht laten aangezien de sfeer te zeer verziekt is. Laat gezegd zijn dat dat niet is omdat je deze vraag niet mag stellen, maar puur omdat dit topic geen gezonde voedingsbodem meer is voor een discussie. Mocht je onverhoopt toch in een nieuw topic verder willen dan staat dat je vrij, en mocht er dan weer getrolld worden dan zie ik de topicreports wel verschijnen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.