Toon posts:

Netwerk Kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een netwerk met een server en 2 clients. De ene client zit vanaf de hub met een 3mtr cat5 utp kabel aangesloten. Deze werkt 100% geen problemen mee. Dan gaan we client nr 2 aansluiten met een cat 5 patch die net door mijn vader gekocht is alleen dan brand er geen lampje bij de netwerkkaart en op de hub. Sluit ik client 2 aan via de 1e kabel doet ie het wel. Mijn vraag dus wat is er hier mis ??? verkeerde kabel?? hij is wel 15m lang.

alvast bedankt

NeXtGeNz

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Probeer dit eens..

Die 15 meter kabel, allebei de kanten in de hub steken. Gaan de beide poortlampjes branden, dan is het een cross kabel, en heb je de hub ( als je maar 2 PC's hebt ) niet nodig.

Je hebt namelijk patch kabels nodig, als je een hub gebruikt.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:44
Mja, de kabel is dus niet goed.. misschien ergens een breukje? of de draadjes die niet goed zijn aangesloten..

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

gare kabel dus misshien is het een cross kable daar heb je dus niks aan :) als je het via een hub doet :)

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost was dus crosscable :)

Verwijderd

Als het goed is hoef je dan geen nieuwe kabel te kopen en is er een poort op de hub waar je een cross-over kabel in kunt steken, maar dat stat vast wel in de gebruiksaanwijzing

Verwijderd

Topicstarter
das nog eens een snuggere opmerking tnx!
Pagina: 1