Toon posts:

Upgrade van Ryzen 1600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hallo,
Ik ben niet al te bekend hier dus weet niet of alles goed staat zo maar ik heb een vraag en vroeg me ad of jullie me hiermee zouden kunnen helpen.

Ik heb nu een Pc met een ryzen 1600 en gtx 1050 met 16 gb ram. Heb de ryzen gekocht in zomer 2017. Ik maak muziek en gebruik best hevige virtuele instrumenten en heb de laatste tijd t gevoel dat de pc wat trager begint te worden. Op het moment van kopen kostte de pc zon 1100 euro door de hoge ram prijzen etc etc. Dat was op dat moment mijn budget voor de pc.

Nu vroeg ik me af, zou de pc sneller worden als ik een nieuwe processor zou kopen? Zelf heb ik nog niet genoeg geld om er ook maar een te kopen, maar dan kan ik hiervoor sparen. Wat zouden jullie mij kunnen aanraden en denken jullie dat echt een verschil zal maken of dat het het niet waard is?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
Hoe ziet je hele setup eruit? Van alles merk en type.
Check met MSI Afterburner wat de belasting van de componenten is als je aan het pielen bent. Wellicht heb je te weinig ram of is de opslag te traag/vol.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je qua setup? Alleen de componenten? Fans zijn van be quite, be quite ook voor de cooler. Gigabyte voor de videokaart. ik zal morgen dat even checken, qua opslag zit ik nog goed. 275 gb ssd waar nog genoeg opslag zit, 1 tb hardeschijf en op de 2tb externe schijf staat mijn muziek programma inc samples vsts etc.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Als je nou een nette lijst maakt met al je componenten leest het wat makkelijker. Hoe weet je dat je genoef ruimte hebt op je ssd? Welke software gebruik je? En wat wordt precies trager? Wat is je workfkow?

Leea dit eens door:
CAA beleid

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruike

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:08
Eigenlijk begrijp ik het niet:
Je hebt een pc, en daar gebruik je een aantal programma's op.
In 2017 draaide die combinatie prima, maar in 2019 opeens niet meer prima?

Is je harddisk misschien bijna vol? -> nieuwe ssd kopen
Of is je windows misschien trager geworden -> maak je windows sneller, re-install, of doe onderzoek waarom je windows zo traag is.

Edit: (na de rest van het topic lezen)

Je draait je muziekprogramma's vanaf je externe schijf?
Lijkt mij traag en onhandig en ongebruikelijk en fout- en storingsgevoelig.

[ Voor 20% gewijzigd door zetje01 op 04-11-2019 01:20 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:06:
Hoe bedoel je qua setup? Alleen de componenten? Fans zijn van be quite, be quite ook voor de cooler. Gigabyte voor de videokaart. ik zal morgen dat even checken,
Merk en type van moederbord, werkgeheugen, videokaart, voeding, ssd, hdd's.
qua opslag zit ik nog goed. 275 gb ssd waar nog genoeg opslag zit, 1 tb hardeschijf en op de 2tb externe schijf staat mijn muziek programma inc samples vsts etc.
Software draaien vanaf een externe harde schijf is vragen om problemen. Zet dat eerst maar eens op de ssd.

[ Voor 86% gewijzigd door Uszka op 04-11-2019 06:58 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Zomaar er meer geld in smijten is natuurlijk onzin. Waarom wordt hij trager? Dat doen computers namelijk niet spontaan.

Dat gezegd hebbende, om een upgrade te adviseren is bovenstaand ook nodig. Zie je CPU constant op 100% (al was het maar op één core) met je taak, dan is dat duidelijk. Zelfde voor storage (gebruik een SSD!), memory, of GPU.

Om een advies te kunnen geven moeten we daarnaast weten wat er ín je PC zit. Zaken zoals moederbord, voeding, storage soort, geheugen & config van geheugeh, etc, etc...

Verwijderd

Topicstarter
Als cpu heb ik een Ryzen 1600
Als mobo een b350 moederbord van ASRock
Als gpu een Gigabyte 1050
16GB ram van HyperX
Corsair 550 watt voeding, volgensmij een CX
SSD van Corsair
1tb hdd van WD Digital
2tb externe hdd van Toshiba

alles begint wat trager te worden als ik bijv. een vst open. alles op een interne ssd zetten gaat hem niet worden want heb daarvoor al veel te veel stuff op mijn 2tb externe schijf. Daarom vroeg ik me af of jullie denken dat een cpu upgrade mij zou helpen omdat, degene die ik nu heb te traag/outdated is.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01 10:22
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:43:
16GB ram van HyperX
SSD van Corsair
1tb hdd van WD Digital

alles begint wat trager te worden als ik bijv. een vst open. alles op een interne ssd zetten gaat hem niet worden want heb daarvoor al veel te veel stuff op mijn 2tb externe schijf. Daarom vroeg ik me af of jullie denken dat een cpu upgrade mij zou helpen omdat, degene die ik nu heb te traag/outdated is.
Als die schijf van je nu van tafel dondert ben je al je data kwijt.

Er zijn gewoon SSD’s van 2TB dus ik zie het probleem niet. Je werkt nu op een USB 3.0 verbinding gok ik. Da’s gewoon niet snel. Daar heb je last van als je vervolgens ook echt daadwerkelijk programma’s erop zet.

Dit gezegd hebbende. PC’s worden niet zo maar langzamer. Kijk in je taakbeheer wat er op op 100% staat, ik ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 05-11-2019 16:49 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:08
16GB ram van HyperX
SSD van Corsair
1tb hdd van WD Digital

Je programma's passen toch wel op je SSD erbij?
Ik heb het niet over je muziek, maar je slechts je applicaties.

En verder:
- Gebruikt je CPU steeds 100% als je bezig bent?
- Misschien is enkel de communicatie met je externe schijf traag, en is het een kwestie van de juiste drivers even installeren.
- Misschien is zelfs je externe drive aan het overlijden.
- Ik kan er echt niet meer van maken, zonder dat je zelf onderzoek doet.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

16GB ram van HyperX
SSD van Corsair
1tb hdd van WD Digital

Koop eerst eens 'fatsoenlijke' videokaart Oh, je gamed niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07-2025
16GB ram van HyperX
SSD van Corsair
1tb hdd van WD Digital

Lees dit eens door:
CAA beleid

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?

Verwijderd

Topicstarter
@Nat-Water @zetje01 ik zal is kijken naar wat jullie hebben beschreven! De applicatie, FL Studio kan wel op de ssd gezet worden, zal ik is proberen. Maar de virtuele instrumenten (vsts) zijn er al redelijk veel waarvan ik eerlijk moet zeggen, een paar gecracked zijn. Dus dat is niet makkelijk om even om te zetten naar mijn SSD. Maar ik zal ten eerste Fl Studio naar de ssd overbrengen, thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Titu schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:06:
[...]

Lees dit eens door:
CAA beleid

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
sorry, maar ik denk dat ik daar nu al te laat voor ben. ik ga even uitproberen wat zetje en nat water zeggen :)
Pagina: 1