Kleuren laserprinter advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Beste collega-tweakers, voor het “hobbybedrijf” van mijn vrouw ben ik op zoek naar een kleuren laserprinter (hoeft geen AIO te zijn)

Wat is het doel?
De printer wordt gebruikt voor het afdrukken van stickers en vinyl. Deze worden vervolgens met een Silhoutte Curio uitsneden voor diverse producten.
De meeste producten betreffen grote teksten of afbeeldingen. Een aantal producten bevatten echter ook kleur.
Er worden geen foto’s afgedrukt, er hoeft geen WiFi op te zitten.

Wat is je budget?
Max budget is 500 euro

Ik zie door de bomen het bos niet meer en puur op basis van specificaties kan ik bijna geen keus maken. Echt goede reviews waar de kleurkwaliteit wordt vergeleken kan ik bijna niet vinden.

Ik ben dus op zoek naar een laserprinter die ook voornamelijk goede kleuren kan printen.
Heeft iemand hier enig advies qua merk en type voor mij?

[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 03-11-2019 22:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zoekt dus een printer die op vinyl kan drukken? Hoe dik is dat vinyl? Want dat kan nog wel eens een puntje zijn waar lang niet alle printers mee overweg gaan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:48
vinyl en laser... warmte en plastic. Gaat niks worden. Je moet richting inkjet denken maar met € 500 ga je dat sowiezo niet redden. Alleen de software om de snijplotter aan te sturen kost dat al snel. Daarnaast is goede inkt die geschikt is om op vinyl te printen al zowat € 100 per kleur x 4. Je kunt beter je budget wat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Bedankt voor jullie reacties.
De snijplotter en de software is er al, ook printbaar vinyl (ook geschikt voor laser) is gewoon te koop, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
heeft de snijplotter een sensor om OPOS- markeringen in te lezen? Die heb je namelijk nodig om iets dat geprint is precies volgens de contouren uit te snijden. Ik denk dat zo’n goedkope plotter deze functionaliteit niet heeft. Hoe ga je zonder markeringen je plotter vertellen waar ie precies op de x en y as van je afdruk moet gaan snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TERW_DAN schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:35:
Je zoekt dus een printer die op vinyl kan drukken? Hoe dik is dat vinyl? Want dat kan nog wel eens een puntje zijn waar lang niet alle printers mee overweg gaan kunnen.
Afgezien van dikte, kunststof/plastic coating op fotopapier is al een probleem voor laserprinters.
De fuser (verwarmingsroller) wordt heet genoeg om het plastic te smelten en dan zit de hele binnenkant van je printer onder de gesmolten en weer gestolde platicrotzooi. Loopt vanzelf vast.

edit: rijkelijk laat geloof ik. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 04-11-2019 09:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
vj_slof schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:30:
heeft de snijplotter een sensor om OPOS- markeringen in te lezen? Die heb je namelijk nodig om iets dat geprint is precies volgens de contouren uit te snijden. Ik denk dat zo’n goedkope plotter deze functionaliteit niet heeft. Hoe ga je zonder markeringen je plotter vertellen waar ie precies op de x en y as van je afdruk moet gaan snijden?
Deze plotter kan inderdaad de markeringen inlezen.

Maar ik begrijp uit de reacties dat een inkt printer dus eigenlijk verstandiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
yorroy schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:29:
[...]

Deze plotter kan inderdaad de markeringen inlezen.

Maar ik begrijp uit de reacties dat een inkt printer dus eigenlijk verstandiger is.
Als een laserprinter mooie printjes op PET-materiaal kan printen dan zou ik dat gaan doen. Maar op een A4 velletje kun je niet echt een groot oppervlakte printen en dan gaan snijden. De snijplotter heeft een marge nodig om de markeringstekens te lezen. Dus links en rechts zo'n 2 tot 3 cm vrijhouden en aan de onderzijde ook zoiets en aan de bovenzijde zo'n 5 tot 7 centimeter schat ik zo in. Je kunt dus maximaal iets van 15 cm x 22 cm printen en contoursnijden. Als ik zie wat zo'n velletje A4 printbaar vinyl kost dan worden dat dure stickers... Een tweedehands inktjetprinter op grootformaat met watervaste inkten lijkt me het beste. Zo'n grote heb je natuurlijk niet nodig maar het is wel handig als je vinyl op rol kunt printen tot de maximale breedte die de snijplotter en software aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokema12
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2023
*knip* nee
Enigste manier om inkjet inkt watervast te krijgen is door sprayen met lak ect.
Een laser printer kan prima stickers printen.
Zoals gezegt is er gewoon speciaal laser printer sticker vellen te koop.
Bijna elke laser printer kan gewoon stickers printen.
Het enigste waar je last van heb is UV.
Dat waterbestendig is goed gefixt met een laser printer.
Alleen uv niet dus vervaagt/verkleurd gebeurd nog steeds mits je hem gaat sprayen met weer lak ect.
Dus kan je net zo goed een inkjet halen ( beste een foto printer omdat die eenmaal mooier print )
En die te sprayen zodat ze water en uv bestendig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 15-02-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Een topic kicken van meer dan 2 jaar oud is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.