Keuze stress; kies ik voor een beter scherm of meer RAM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen en heb binnen mijn budget 2 opties gevonden waarover ik twijfel.
Het gaat om de volgende twee modellen.

https://www.mediamarkt.nl...a514-52-39t8-1637764.html

https://www.coolblue.nl/p...vobook-x411qa-bv042t.html

Het model van Acer heeft het voordeel dat deze een beter scherm heeft tov het model van Asus. Het model van Asus heeft echter 8 RAM geheugen tegenover de 4 RAM van Acer.
Na wat research te hebben gedaan blijf ik twijfelen. Heeft iemand ervaring met een van deze (of wellicht beide) modellen. Is het verschil in beeldscherm echt goed merkbaar? Wat zou voor jou de doorslag geven; meer RAM of een beter beelscherm?

Ik zal de laptop vooral gebruiken voor mij werk als stylist waarin ik online kleding selecteer. Daarnaast gebruik ik mijn laptop voor netflix.

Dank!

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
Of het verschil in scherm merkbaar is ligt een beetje aan waar je aan gewend bent.

Als je ook maar enige vorm van kwaliteit gewend bent bij dergelijke apparaten ben ik bang dat een low end laptop teleur gaat stellen.

Tweedehands is er denk ik veel mogelijk voor het budget wat je hebt. Nieuw ben ik bang is allemaal bagger.

Zelf ben ik een grote van van Dell latitudes. Tweedehands goedkoop, uitmuntende bouwkwaliteit en high end.

Deze bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Dell Latitude E7470 (i7-6600U - 16GB ram - 256GB M.2 SSD)
Of deze V&A aangeboden: Dell 5490 i5 2,7 7300u 8gb 512gb ssd full hd

Of wellicht deze: V&A aangeboden: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001QMB) Azerty

Oeps, AZERTY toetsenbord, dat wil je niet.
Maar als je even rond kijkt in vraag en aanbod staat er veel moois voor weinig.

Zal een mooier beeldscherm hebben als de Acer. Want een goedkoop full HD scherm hoeft niet perse mooi te zijn.

Bouwkwaliteit, degelijkheid, ergonomie verzin het maar. Alles is beter bij de Dell, of vergelijkbare laptops.

In de sectie vraag en aanbod is er keuze uit veel meer tweedehands spul.

Mocht je perse nieuw willen kopen kun je het beste even de BBG er op na slaan:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2019

[ Voor 32% gewijzigd door Jackxl op 03-11-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:25:
Hi,

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen en heb binnen mijn budget 2 opties gevonden waarover ik twijfel.
Het gaat om de volgende twee modellen.

https://www.mediamarkt.nl...a514-52-39t8-1637764.html

https://www.coolblue.nl/p...vobook-x411qa-bv042t.html

Het model van Acer heeft het voordeel dat deze een beter scherm heeft tov het model van Asus. Het model van Asus heeft echter 8 RAM geheugen tegenover de 4 RAM van Acer.
Na wat research te hebben gedaan blijf ik twijfelen. Heeft iemand ervaring met een van deze (of wellicht beide) modellen. Is het verschil in beeldscherm echt goed merkbaar? Wat zou voor jou de doorslag geven; meer RAM of een beter beelscherm?

Ik zal de laptop vooral gebruiken voor mij werk als stylist waarin ik online kleding selecteer. Daarnaast gebruik ik mijn laptop voor netflix.

Dank!

...
Als ik eerlijk ben vind ik het wel heel erg een keuze uit twee kwaden hoor. 4GB RAM is zodanig minimaal dat je dat al gaat merken (in de vorm van vertragingen) met een paar programma's en webbrowser open en die lagere resolutie werkt niet lekker als je vooral veel dingen op websites zal doen.

Als ik jou was zou ik dus even doorsparen tot je een laptop kan halen die zowel 8GB RAM heeft als een 1920x1080 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Laptops voor 400 euro zijn gewoon een en al concessies. En het houdt niet op bij specs. Overal zal op bespaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je veel Netflix kijkt is een goed scherm wel handig. 4 of 8 Gb maakt bij dat gebruik niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Jackxl schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:32:
Of het verschil in scherm merkbaar is ligt een beetje aan waar je aan gewend bent.

Als je ook maar enige vorm van kwaliteit gewend bent bij dergelijke apparaten ben ik bang dat een low end laptop teleur gaat stellen.

Ik ben weinig gewend ;) werk al een aantal jaar op een oude laptop die ik van een vriend heb overgenomen. Ook een Asus met 1366 x 768 scherm en maar 4 RAM, maar deze heeft z'n beste tijd nu echt wel gehad.

Tweedehands vind ik lastig om aan te schaffen omdat ik zelf vrij weinig verstand van laptops heb en daarom dus moeilijk kan checken of ik een goede en eerlijke deal sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rodie83 schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:37:
[...]

Als ik eerlijk ben vind ik het wel heel erg een keuze uit twee kwaden hoor. 4GB RAM is zodanig minimaal dat je dat al gaat merken (in de vorm van vertragingen) met een paar programma's en webbrowser open en die lagere resolutie werkt niet lekker als je vooral veel dingen op websites zal doen.

Als ik jou was zou ik dus even doorsparen tot je een laptop kan halen die zowel 8GB RAM heeft als een 1920x1080 resolutie.
Ik ben dus nu ook een laptop gewend met 4 RAM geheugen en mijn eisen liggen niet hoog. Het budget is dus ook gebaseerd op wat ik er aan uit wil geven, niet wat ik beschikbaar heb. Ik snap dat voor iemand die interesse heeft in laptops en een goed gewend is, een laptop van 400 euro nooit zal voldoen, maar ik denk dat aan mij een veel duurdere laptop niet is besteed. Dus ik probeer nu de beste keuzes te maken voor dit budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik snap je punt het kan lastig zijn.

Ik zou zeggen check de verkoper.
Is het Omni, of vdh of een van de andere velen die in grote partijen afgeschreven laptops verkopen, makkelijk te herkennen aan soms 100+ verkoper beoordelingen. En het zit wel snor. Je hebt dan denk ik een vele beter deal.

En een degelijke laptop waar je op kunt vertrouwen.

Wil je echt een nieuwe. Kijk hier in de pricewatch filter op budget en kijk of er reviews zijn. Je leest dan de ervaringen van mensen die binnen je budget hebben geshopped.

Als ik dat doe kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
pricewatch: Lenovo ideapad S340-14API 81NB004VMH

Deze: 8gb en 1080p
pricewatch: HP 250 G7 6EC69EA

[ Voor 44% gewijzigd door Jackxl op 03-11-2019 20:11 ]

Pagina: 1