Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede deal?

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal, allereerst excuses als dit de verkeerde sectie is.
Ik heb zojuist een pc overgenomen van een vriend, en wilde vragen of dit een redelijke prijs was?
Ik gebruik de pc alleen om te gamen, en voornamelijk voor call of duty series, dus op dit moment voor modern warfare die afgelopen week uit is gekomen. Het betreft de: msi nightblade mi3 vr7rc-072eu, processor i5 7400 met een gtx 1060 6gb.
Hier heb ik 425 euro voor betaald. Nou wil ik niet specifiek vragen of dit future proof is, want dat zal het wel niet zijn, maar zou heb bijvoorbeeld de call of duty van volgend jaar ook aankunnen, misschien is dit een stomme vraag, we weten de minimum specs natuurlijk nog niet.
Bij voorbaat dank

Alle reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:28

HugoBoss1985

Xenotech

Een 4 core cpu zonder HT is niet futureproof voor gaming, sterker nog: zwaar achterhaald inmiddels.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:18
Vanwaar de achteraf raadpleging als de deal al gesloten is?

Memento mori

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:45
Tja, met een quadcore zonder HT doe je niet veel meer in games tegenwoordig dus wat dat betreft is het niet zo'n beste koop. Upgraden naar een i7-6700/7700 zou kunnen maar die cpu's kosten zelfs gebruikt nog een vermogen zodat je nog steeds met een slechte prijs/prestatie zit.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 17:34
Ik denk dat men hier nog al overdrijft.

Je gaat geen top performance halen. Maar je processor lijkt me een goede match voor de gtx1060.

De prijs lijkt me wel redelijk, maar dit hangt natuurlijk af van wat je nou precies gekocht hebt. Vergelijk het zelf eens met systemen in vraag en aanbod. Dan kun je je vraag zelf beantwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jackxl op 03-11-2019 17:30 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De GTX 1060 maakt een hoop goed. Wanneer de PC ook nog eens een 'n leuke SSD heeft van 500GB en voldoende geheugen (16GB) dan is de prijs niet fout. Zoek de diverse componenten maar in V&A en dan weet je voldoende.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kan ie makkelijk aan, je moet alleen geen 4k met hoge instellingen verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee idd, dat wilde ik net posten, was geen plan om op 4k te spelen. 1080 is genoeg voor mij, als er maar geen stutter/jitter is en zo rond de 100 fps, wat het nu lijkt te halen. Ik kan de pc nog altijd teruggeven is mij gezegd, vandaar de vraag of 425 teveel was voor dit systeem. Laatste prijs bekend op tweakers februari 2019 staat rond de 1020 euro, nu is dat de nieuwprijs natuurlijk. Voor de rest zit er een 128gb ssd, 8gb ram en 1tb hdd in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 18:10 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
Je videokaart is de bottleneck, GTX1060 is niet geweldig te noemen.

De processor is niet heel geweldig maar kan je videokaart ruimschoots aan.
Met HT of zonder HT maakt geen fuck uit, een quadcore kan sneller zijn dan een hexacore bijvoorbeeld, dat is geheel afhankelijk hoe de game geprogrammeerd is en laat dat nou niet zo heel geweldig zijn.

I5 7400 even opgezocht maar presteert nog minder dan mijn i7 quadcore van 7 jaar oud, beetje jammer weer.
Waarom 8GB ram dat is veel te weinig voor games anno 2019.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 03-11-2019 18:13 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Verwijderd

Moederbord en processor: 120 Euro
Videokaart GTX 1060 6G: 120 Euro
Geheugen 8GB DDR4 : 15 Euro
128 GB SSD + 1TB HD: 35 Euro.
Kast en voeding: 50 Euro

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 20:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:13:
Moederbord en processor: 120 Euro
Videokaart GTX 1060 6G: 120 Euro
Geheugen 8GB DDR4 : 15 Euro
128 GB SSD + 1TB HD: 35 Euro.
Kast en voeding: 50 Euro
Mooi opgesomd, prima prijs toch? Nee het is niet het beste van het beste, maar voor €425 is het volgens mij een prima machine.

Verwijderd

Topicstarter
@mr_evil08 volgens mij was dat affabriek zo, ik weet niet of ik er later nog eens 8gb ik kan stoppen? Bedankt voor de reacties allemaal, @Luchtbakker thx, zoiets hoopte ik te lezen. Als ik zelf had gebouwd, zou ik voor zo'n prijs iets veel beters/sterkers bouwen? Nogmaals ik speel alleen cod, als ie die van volgend jaar ook aankan, zijn we al weer 2 jaartjes verder.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 20:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:38:
@mr_evil08 volgens mij was dat affabriek zo, ik weet niet of ik er later nog eens 8gb ik kan stoppen? Bedankt voor de reacties allemaal, @Luchtbakker thx, zoiets hoopte ik te lezen. Als ik zelf had gebouwd, zou ik voor zo'n prijs iets veel beters/sterkers bouwen? Nogmaals ik speel alleen cod, als ie die van volgend jaar ook aankan, zijn we al weer 2 jaartjes verder.
Tja het is allemaal net aan, dus over een jaar of 2-3 zal je wel achterlopen. Ik zou komende jaren goed sparen, en voor een leuk bedrag een beest van een game machine kopen. Voor ruim €1000,- kom je heel erg ver :)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
@Verwijderd Een latje geheugen erin (mits er sloten vrij zijn) is heel simpel, COD heeft al aanbevolen eisen van 12GB.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waardebepalingen zijn niet toegestaan op het forum. Prijsindicatie is prima zelf uit te zoeken, bekijk Vraag & Aanbod eens, Marktplaats, ebay etc. kortom genoeg manieren om een indicatie te vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.