ADSL Advanced ingekakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Lars|IA
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-06 22:06
Ha,

Ik heb een ADSL Advanced abonnement via Planet Internet. Een paar maanden terug haalde ik lekkere snelheden:

Afbeeldingslocatie: http://l-rs.org/img/nietslecht_170401.gif

Maar sinds een paar weken is het met de helft afgenomen, van dezelfde sites (bijvoorbeeld de Apple trailersite op http://www.apple.com/trailers

Al die bestanden zijn met Akamaitech geoptimaliseerd, dus het verhaaltje van de helpdesk "Internet is zo snel als de zwakste schakel" geloof ik niet zo.

Al mijn downloads blijven tegenwoordig haken op 104-110 Kb/s. Net alsof ik ineens een ADSL Comfort heb gekregen.

Dat zuigt! :(

Nu vraag ik me af of meer mensen last hebben van een ineens flink ingekakte snelheid van hun ADSL Advanced? Anders moet ik KPN bellen dat er iets mis is.

Want de Advanced kost wel 175 pako's natuurlijk. :( Dan kan ik net zo goed naar Comfort overstappen en van die 75 piek wat anders doen.

Groet!
Lars.

Sincerity is the key. Once you can fake that, you've got it made. [G. Burns]

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgens mij zit je nu aan de maximale snelheid ie je provider je garandeerd want ik het adsl van planet (comfort) en die is gewoon 52kb/s en advanced is 104 kb/s imho

dus zo slecht is het niet

mvg dafearless

specs : http://specs.tweak.to/7435

• Aphax
  • Laatst online: 03-06 23:32
Uhm de snelheid van een Comfort abbo is 512 Kbit download en 128Kbit upload wat neerkomt op 64kbyte download en 16kbyte upload.

De snelheden van een Advanced aboo zijn 1024Kbit download en 256Kbit upload wat weer neerkomt op 128kbyte download en 32kbyte upload.

Dat jij 200 nogwattes kb/s haalde is redelijk vaag, maar 105-110kb/s is wat ik ook altijd heb gehaald als maximum met mijn advanced abbo, wat opzich redelijk klopt.

Misschien hadden ze iets fout ingesteld?:P

Wat ik ook had een keer, met DU-Meter, was, dat du-meter zowel mijn Netwerkkaart van me adsl modem, als mijn VPN connectie zelf monitorde, wat er dus voor zorgde dat ik alles dubbel zag de snelheden :P best grappig. maarja.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En DU meter rekent ook de snelheid en data van je internet netwerk

• Lars|IA
  • Laatst online: 13-06 22:06
:?

Meuh... da's dan vaag... die 220 Kb/s uit dat DU metertje is een trailer, zonder verder intern dataverkeer of ander zooi die zou kunnen meetellen.

Wazig dan, dat ik eerst snellere verbindingen had. Ik vind overigens 104 Kb/s niet zoveel soeps. Hiervoor had ik Chello en dat ging gemiddeld nog eens 50 Kb sneller.

Waarschijnlijk was ik niet geknepen dan. Het kán dus wel lekker snel. KPN moet het alleen even willen... :)

Sincerity is the key. Once you can fake that, you've got it made. [G. Burns]

Verwijderd

Wat ook wel kan helpen is je tijdelijke internetbestanden verwijderen.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:35
op de zaak hebben wij ook adsl advanced, dat gaat ook max. 110 kB/s
of terwijl, je zit rond het maximum

Verwijderd

hier thuis heb ik ook adsl advanced van planet (deuh)
en ik haal ook gewoon 110kB/s ik denk dat ze de boel veranderd hebben, helaas voor je

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 17:33:
hier thuis heb ik ook adsl advanced van planet (deuh)
en ik haal ook gewoon 110kB/s ik denk dat ze de boel veranderd hebben, helaas voor je
DIt is wel een heel erg oud topic, ik zou het verder met rust laten

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Oude kick maargoed advanced is nu 1500kbits en dus 1500:8=187,5 kb/s ongeveer... Toen was het idd 1024 en dat komt neer op 128 kb/s, dus die snelheid was gewoon goed...

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Lars|IA schreef op 31 juli 2001 @ 21:45:
:?

Meuh... da's dan vaag... die 220 Kb/s uit dat DU metertje is een trailer, zonder verder intern dataverkeer of ander zooi die zou kunnen meetellen.

Wazig dan, dat ik eerst snellere verbindingen had. Ik vind overigens 104 Kb/s niet zoveel soeps. Hiervoor had ik Chello en dat ging gemiddeld nog eens 50 Kb sneller.

Waarschijnlijk was ik niet geknepen dan. Het kán dus wel lekker snel. KPN moet het alleen even willen... :)
1: Chello heb zuigpings en zuigrouting, mxstream/planet/xs4all etc niet. (mag je ondertussen een feit noemen vind ik)
Ik ken over de honderd chello-ers en er zijn maar enkelen die nooit problemen hebben. 80 ervan ong heb echt vaak asociaal hoge pings, soms in NL gewoon goed, maar erbuiten 500ms waar ik 20ms heb ..

100K/sec is voor normaal gebruik genoeg.(mening) Binnen kort mag je 190K/sec verwachten ivm upgrade abonnementen. Bovendien kan je niet verwachten dat men maar even bied wat mogelijk is, ik kan immers via mn multikabel modem theoretisch 34mbit/sec halen..wil niet zeggen dat een backbone 50.000 gebruikers x gemiddeld 10mbit/sec prettig vind.. :P

ps: zie nu idd..heel oude topic :P

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 29-01-2003 18:35 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Oud topic mensen :z ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.