Wegens een defect heb ik onlangs mijn moederbord en cpu vervangen door een Gigabyte Z390 Aorus Ultra en een i9 9900k.
Alle andere onderdelen kwamen van mijn vorige computer die perfect stabiel was.
Ik had eerst de SSD (samsung 950 pro) en de windows install overgenomen op het nieuwe moederbord, maar dit was toch niet helemaal stabiel, ik kreeg regelmatig driver gerelateerde blue screens en had ik dit probleem. Een clean install van windows fixte de bluescreens.
Nu krijg ik echter soms (1/5 ongeveer dat ik pc opstart) nog deze foutmelding:

Ik kan zoveel opnieuw proberen als ik wil, hetzelfde probleem blijft gebeuren.
Het enige wat het oplost is als ik in de bios ga, niks verander en save & exit doe.
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- fastboot aan/uitzetten in bios
- secureboot aan/uitzetten in bios
- windows clean install doen
EDIT omdat het volgens mij niet helemaal duidelijk was:
De keren dat ik de foutmelding niet krijg start de computer zoals normaal op en is perfect stabiel. Ik kan gamen, surfen en streamen zonder problemen. Het opstarten gaat alleen af en toe mis.
Alle andere onderdelen kwamen van mijn vorige computer die perfect stabiel was.
Ik had eerst de SSD (samsung 950 pro) en de windows install overgenomen op het nieuwe moederbord, maar dit was toch niet helemaal stabiel, ik kreeg regelmatig driver gerelateerde blue screens en had ik dit probleem. Een clean install van windows fixte de bluescreens.
Nu krijg ik echter soms (1/5 ongeveer dat ik pc opstart) nog deze foutmelding:
Ik kan zoveel opnieuw proberen als ik wil, hetzelfde probleem blijft gebeuren.
Het enige wat het oplost is als ik in de bios ga, niks verander en save & exit doe.
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- fastboot aan/uitzetten in bios
- secureboot aan/uitzetten in bios
- windows clean install doen
EDIT omdat het volgens mij niet helemaal duidelijk was:
De keren dat ik de foutmelding niet krijg start de computer zoals normaal op en is perfect stabiel. Ik kan gamen, surfen en streamen zonder problemen. Het opstarten gaat alleen af en toe mis.
[ Voor 11% gewijzigd door M_K_ op 03-11-2019 16:56 ]