MSI laptop: nvidia videokaart wordt niet gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1213154

Topicstarter
Hallo,

Ik heb paar maanden geleden een laptop aangeschaft voor zowel gamen als school: pricewatch: MSI GV62 8RE-032NL

Met gamen heb ik gemerkt dat hij bij niet zo zware games zoals Overwatch de verkeerde videokaart gebruikt. Zo draait hij Overwatch op 5 fps en 100% CPU gebruik. Maar bijvoorbeeld een hele zware game zoals Call of Duty: BO4 kan hij aan rond 200 fps en Rainbow six rond 600 fps............

Via de NVIDIA-confriguartiescherm heb ik de beeldinstelling aangepast naar de geavanceerde 3D-beeldinstelling en dan prestatie. en dan de 3D-instellingen beheren aangepast op krachtige NVIDIA-processor en op programma-instellingen heb ik overwatch.exe toegevoegd en ook de krachtige NVIDIA-processor toegepast.

het werkte nog steeds niet.

Ik heb daarna de intel UHD Graphics Control Panel geopend en de energie aangepast op maximaal prestatie zowel accuvoeding en netvoeding.

Het werkte nog steeds niet.

Daarna heb ik via Windows instellingen de grafische instelling aangepast met voorkeur aan Overwatch om de hoge prestaties te gebruiken..

Het werkte nog steeds niet..

Het werkt ook niet als je met de rechter muis knop High performance Nvidia-processor kiest...

Uiteindelijk heb ik de laptop terug gestuurd op de hoop dat ik een nieuwe zou krijgen of zo iets.. maar ik kreeg het terug opgestuurd met als uitslag "no trouble found"

Nadat ik de laptop terug kreeg heb ik het op fabriekstand gezet en alles opnieuw gedownload misschien dat hij het dan opeens wel deed.. nope. Ik heb wel gemerkt wanneer ik nu Overwatch opstart het rond 100 fps is en dan gelijk daalt naar 20 fps en gebruikt hij geen 100% CPU meer maar rond 20% CPU maar het is nog steeds niet soepel.

Wat kan ik nog meer doen zodat Overwatch het wel gewoon doet?

Ik ben niet echt een computer nerd en weet alleen de basics dus heb extra uitleg nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Altijd wel fijn als je de specs ook even in de OP zet, maar vooruit, een GTX1060 dus...
Al in control panel gekeken of er geen "!" of x bij de videokaart staat?

Al in task manager gekeken op het moment dat je OW start welke GPU aan de bak gaat? de Intel of de nvidia?
Anoniem: 1213154 schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:19:
wacht.. wat? Ik weet niet waar je kunt zien of er een ! of x staat en in taakbeheer kan ik zien dat OW 100% Intel GPU gebruikt
Control Panel > Device Manager > Display Adaptors > Nvidia Geforce GTX1060.
Als daar een ! of X bij staat dan heeft de GPU een probleem.

Het beste kan je dan even eerst de laatste drivers downloaden (https://www.geforce.com/drivers) en dan DDU downloaden en draaien (DDU staat voor Display Driver Uninstaller) zodat je zeker weet dat je oude drivers goed van je systeem af zijn, anders kan het probleem zich blijven voordoen.

Hier te vinden, incl. how-to guide: https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Daarna nog een keer je drivers installeren (die je net gedownload hebt).

Overigens heb ik koud over je eerste alinea heen gelezen, en als hij andere games wel goed draait kan je al dit bovenstaande gevoegelijk vergeten, want dan ligt het niet aan je drivers/gpu, maar aan de settings van OW.

[ Voor 68% gewijzigd door zion op 04-11-2019 00:32 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wacht.. wat? Ik weet niet waar je kunt zien of er een ! of x staat en in taakbeheer kan ik zien dat OW 100% Intel GPU gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Anoniem: 1213154 schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:19:
Je moet ook niet in taakbeheer kijken maar in apparaatbeheer. Gebruik de zoekfunctie in het configuratiescherm.

Als je dat geopend hebt krijg je een lijst met hardware te zien waarnaast een uitroepteken of een kruisje staat als iets niet goed werkt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn laptop staat op Nederlands ik snap die Engelse termen niet maar via apparaatbeheer staat er als status dat het apparaat goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 06:15
Al rondgekeken in de windows energiebeheersinstellingen? Soms worden daar dingen gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook kan het nodig zijn om de kaart te forceren in de Nvidia control panel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 14:52
Probeer dit eens:

Switching to the dedicated Nvidia GPU
- First, open the Nvidia Control Panel. One way to do that is right-clicking on an empty space on the desktop and choosing Nvidia Control Panel from the menu.
- Navigate to 3D Settings > Manage 3D Settings.
- Open the tab Program Settings and choose the game from the dropdown menu.
- Next, select the preferred graphics processor for this program from the second dropdown. Your Nvidia GPU should show as High performance Nvidia processor.

Met mijn vorige laptop moest dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
energiebeheersinstellingen heb al gecheckt
kaart is vgm geforceerd via dat Nvidia paneel
ik heb dat ook al geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:22
Anoniem: 1213154 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:38:
energiebeheersinstellingen heb al gecheckt
kaart is vgm geforceerd via dat Nvidia paneel
ik heb dat ook al geprobeert
En wat heb je in de energieinstellingen gechecked?
Meestal is het voldoende om deze naar Hoge Prestatie te zetten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1