iPhone 7 batterij defect na vervangen scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:14
Ik had in het verleden een keer een scherm vervangen van een 6s en vervolgens ging de batterij telkens heel snel leeg. Ook al had ik de display nieteens aan staan. Na nogmaals vervangen van die display was dat probleem opgelost.

Zojuist heb ik een van een iPhone 7 het scherm vervangen. Deze iPhone had een uitstekende batterij, maar een dag na de reparatie was de batterij leeg en wilde hij alleen nog maar aan als hij aan de lading zat. Batterij was volledig verwoest. Geen percentage meer en wilde niet meer opladen. Ik had gelukkig nog een aantal originele Apple batterijen liggen met capaciteiten van rond de 90% en die heb ik er vervolgens in gezet. Vervolgens is deze batterij ook in een uur verwoest en doet de iPhone het weer niet.

Ja, het is een oud topic, maar moet ik dan een nieuwe maken? Is toch geen probleem om informatie te bundelen? Ik zou er in ieder geval nog wel wat aan kunnen hebben als er iemand met meer informatie komt. Want het ultieme antwoord is voor mij nog niet gegeven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@funkyduck is het scherm ook 'omgecodeert' dus als de originele ?
Niet alle schermen zijn gelijk gecodeerd . LG,Sharp en Toshiba gebruiken andere codes als scherm leverancier

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
Hackus schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:09:
@funkyduck is het scherm ook 'omgecodeert' dus als de originele ?
Niet alle schermen zijn gelijk gecodeerd . LG,Sharp en Toshiba gebruiken andere codes als scherm leverancier
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Het is een copy scherm via Ali van het merk Sltech-hk. Ik heb daar wel goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
Zojuist zou ik dan toch nog een 3e batterij plaatsen in de 7, maar ik zag dat het buitenste connectortje van het scherm iets scheef zat en die drukte ik aan. (Ik ben het beschermplaatje kwijt). Mogelijk dat bij het sluiten en het aan de zijkant terugdrukken van het kabeltje om niet tussen de rand te komen, het connectortje iets los is gegaan. Wat gek is, is dat de display het wel gewoon deed met al zijn functies. Nu heb ik het connectortje weer aangedrukt en ineens geeft de batterij weer een goede capaciteit aan en wil hij weer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

funkyduck schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:11:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld. Het is een copy scherm via Ali van het merk Sltech-hk. Ik heb daar wel goede ervaringen mee.
Je kunt met een tooltje het 'oude' scherm uitlezen en het nieuwe scherm voor het plaatsen dezelfde code geven. (verder kun je bij vervangen ook fouten hebben gemaakt of is het een slecht scherm)

(serienummer programmer (EEPROM)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 03-11-2019 14:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
Hackus schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:14:
[...]

Je kunt met een tooltje het 'oude' scherm uitlezen en het nieuwe scherm voor het plaatsen dezelfde code geven. (verder kun je bij vervangen ook fouten hebben gemaakt of is het een slecht scherm)
Met welk tooltje kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van iPhone 6 plus laadt niet meer op na vervangen scherm
funkyduck schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:02:
Ja, het is een oud topic, maar moet ik dan een nieuwe maken? Is toch geen probleem om informatie te bundelen? Ik zou er in ieder geval nog wel wat aan kunnen hebben als er iemand met meer informatie komt. Want het ultieme antwoord is voor mij nog niet gegeven.
Ja, in jouw geval gaat het om een andere iPhone. Daarnaast is het topic ruim 3 jaar oud, en is er wellicht het e.e.a. veranderd. Bovendien is het niet echt handig om andermans topic te kapen, aangezien men doorgaans reageert op TS's originele probleem, en niet jouw probleem.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
Daedalus schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:36:
[mbr]Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van iPhone 6 plus laadt niet meer op na vervangen scherm[/]

[...]
Ja, in jouw geval gaat het om een andere iPhone. Daarnaast is het topic ruim 3 jaar oud, en is er wellicht het e.e.a. veranderd. Bovendien is het niet echt handig om andermans topic te kapen, aangezien men doorgaans reageert op TS's originele probleem, en niet jouw probleem.
In beide gevallen gaat het om een defecte batterij na een schermreparatie van een iPhone, dus prima aanvulling zo lijkt mij.

En zullen we niet een discussie gaan hebben over off-topic dingetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
O jammer zeg voor de anderen. Nu kunnen ze deze resultaten niet meer zien!
Omdat er een nieuw topic gemaakt is....
Zowel de iPhone 6 van de topicstarter als een iphone 7 hebben hetzelfde principe met batterijen, connectors en display hoor Daedalus!
Pagina: 1