Toon posts:

Ik zoek een goede mail client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn mail met Linux op de halen (want ik ben nog een newbie). Onder Windows gebruikte ik altijd The Bad!. Dit is een klein, zeer snelle mail client met veel instellingen.

Nu ben ik opzoek naar een goede mail cient voor Linux. Wat is nu een echte aanrader?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zoek maar eens op freshmeat.net , daar zit vast iets van je gading tussen. Ikzelf prefereer console clients dus veel kan ik je daar niet over vertellen, maar bij KDE zit bijvoorbeeld al KMail, die ziet er heel aardig uit.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Console -> Mutt :)

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

Balsa of Evolution...
zijn supervet!

Linux aanhanger!

Verwijderd

pine! ik gebruik het al tijden en werkt perfect. is lekker makkelijk en kan ook newsgroepen lezen (erug handig als je geen x hebt).

Verwijderd

mischien kun je The Bad onder linux met wine draaien :?
of is dit weer een domme opmerking van mij :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
pine.

Of doorserveren aan je windows clients mbv qpopper en fetchmail

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik gebruik Sylpheed. Voelt lekker aan en kan veel. Attachments, etc.

Pine en mutt zijn voor de console, of xterm. Als je daarmee kunt leven zijn ze prima. Elm is ook voor console, maar dat vind ik bagger, sorry.

Balsa en spruce zijn wel ok, maar halen het niet bij sylpheed, die al veel meer af is.
Kmail is geloof ik wel goed, al worden er regelmatig securitybugs gevonden, en zijn er regelmatig andere problemen. Het wordt wel veel gebruikt, dus het zal wel aardig ok zijn.

Evolution en Aethera ziijn meer Outlook klonen, je kunt er bijv. een groupware server mee aanspreken. Evolution begint eindelijk stabiel te lijken, nu er een 1.0 versie aan zit te komen.

Verwijderd

Mutt.
Pine is ook fijn, als je hier mee kan leven.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Bedoel je niet The Bat? ;)

Linux => KMail
Ook snel :)

Verwijderd

Evolution (zie screeny hier) voor in de grafische omgeving en als ik ff niet thuis ben dan pine via telnet.
Pagina: 1