Toon posts:

2 Nieuwe coolers, zeer slecht resultaat :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar

ik heb vorige week 2 "onbekende" 8 centimeter fannetjes uit 2 oude voedingen gehaald en die in m'n kast gepropt.. (wel eerst netjes schoongemaakt van tevoren eh..) en op 12 volt aangesloten.... Nou maken die dingen me toch een pokkeherrie, maar koelen ho maar!!! M'n case temperatuur was voor deze ongein zo'n 34 graden na een uurtje aanstaan, en nu 33 graden... Woohooo!! 1 graadje eraf!

Nu is het dus duidelijk dat ik ontzettende kut coolers erin heb gezet die alleen maar lawaai produceren. (Ja, ze zitten goed. 1 voorin als intake, en een onder de voeding als out take)...

Dit tolereer ik dus niet, ik ga zeer binnenkort (nadat ik deze zooi eruit heb gesloopt) 2 nieuwe coolers halen, maar dan wel goeie.

Nu dus de hamvraag, welke coolers zouden goed voor mijn computer zijn?

Case normaal / 32/ 33 C
case na uurtje gamen 36/38 C

Nu zoek ik dus fans die niet erg duur zijn (ergens rond de 60/80 piek voor 2 fans, moet te doen zijn), maar wel goed koelen.

Enne, Heeft iemand van jullie mischien een goeie manier om het "gaatjesmasker" voor de fannetjes weg te knippen? De gaatjes zijn zo'n 2 MM in doorsnee, Ik wil er geen extra geld aan besteden, het liefst doe ik het met huis tuin en keuken gereedschap.

Wie heeft een idee?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Naar je electro boer gaan en Sunons halen. Maken iets meer herrie dan de stilsten, maar BLAZEN >:)

Kosten: 12,5 per koeler

Verwijderd

Topicstarter
niet iedere electro-boer heeft sunons liggen me dunkt?

Verwijderd

Gewoon nieuwe kopen die maken altijd weinig herrie. En als de elekboer sunons heeft dan is dat gewoon mooi meegenomen :)

Verwijderd

Waarom zo extreem zijn je temperaturen toch niet ?????????????

Verwijderd

Je temp zijn prima hoor, dus daar hoef je het niet voor te doen. Als je voor het 8-) -effect gaat, zijn sunon's een aardige keuze. Een beetje zaak heeft eerder sunon's dan wat voor ander merk ook, dus dat zit wel goed.

verder zijn koelers uit voedingen bijna altijd k*t dingen, voel je dus niet genaait ofzo, dat hoor nu in 1 maal zo.

Als 2 80x80 fans je echt F80,= waard zijn. Zoek dan een paar papst-fan's op. Dat zijn gewoon de beste die er zijn als het gaat om kwaliteit en lawaai met gewoon een goede luchtverplaatsing. Als het je puur om luchtverplaatsing gaat, dan kan het bedrijf delta je wel aan een paar fan's helpen. Deze zijn ook nog eens behoorlijk goedkoper d8 ik, en moet het voor F60 wel lukken.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

Flexx

This side up

Idd, ik heb 2 sunons achter elkaar geplaatst en 1x hadden ze ze mijn CPU uit zijn slot geblazen :) (broodje aap)

DIL in R'Dam heeft ze. idd iets van 12,50,- ze hebben ook Papst maar die zijn bijna 40,-
Pagina: 1