Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senseiboos
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-05-2021
Kan de Honeywell Lyric T6 werken als een soort klok thermostaat? En dan wel alleen uitschakelen.

Wij hebben namelijk een recente woning welke redelijk goed geïsoleerd is. Waardoor we enkel maar in de paar koudste maanden van het jaar wat verwarmen. Echter vergeten we soms de thermostaat aan einde van de avond lager te zetten. Waardoor de gehele nacht nog de beneden verdieping ongewenst op temperatuur wordt gehouden.

We willen graag alleen de verwarming handmatig aanzetten als hier behoefte voor is. De thermostaat zou dan aan einde van de avond automatisch op een ingestelde tijd mogen uitschakelen, als wij dit zelf vergeten.

Zou dit zo mogelijk in te stellen zijn met de Lyric T6?

Beste antwoord (via senseiboos op 04-11-2019 21:26)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat je zou kunnen doen: Programmeer je thermostaat met een normaal dag/nacht ritme, bijvoorbeeld verwarmen tussen 18:00 en 24:00 uur, maar kies voor een vrij lage temperatuur van bijvoorbeeld 18 graden. Stel de nachtstand dan bijvoorbeeld op 12 graden in.
In een goed geisoleerde woning zal het niet vaak kouder dan 18 graden worden en de CV zal daardoor nooit aanslaan. Maar omdat je wel volgens het programma draait zal de CV om 24:00 netjes van avond- naar nachtstand switchen.

Als je een keer bij wilt verwarmen zet je de thermostaat even handmatig wat hoger en omdat dat de programming tijdelijk overruled maar niet uitzet zal de thermostaat om 24:00 gewoon weer naar de voorgeprogrammeerde nachtstand gaan.

Bij mijn antieke (15jr) en niet-slimme Honeywell werkt dit. Ik neem aan dat het dan ook met een slimme thermostaat kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 10:31
De Honeywell Lyric T6 (bedraad) slimme klokthermostaat plaats je eenvoudig aan elke wand in je woonkamer.

1e hit Cool Blue via google.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat je zou kunnen doen: Programmeer je thermostaat met een normaal dag/nacht ritme, bijvoorbeeld verwarmen tussen 18:00 en 24:00 uur, maar kies voor een vrij lage temperatuur van bijvoorbeeld 18 graden. Stel de nachtstand dan bijvoorbeeld op 12 graden in.
In een goed geisoleerde woning zal het niet vaak kouder dan 18 graden worden en de CV zal daardoor nooit aanslaan. Maar omdat je wel volgens het programma draait zal de CV om 24:00 netjes van avond- naar nachtstand switchen.

Als je een keer bij wilt verwarmen zet je de thermostaat even handmatig wat hoger en omdat dat de programming tijdelijk overruled maar niet uitzet zal de thermostaat om 24:00 gewoon weer naar de voorgeprogrammeerde nachtstand gaan.

Bij mijn antieke (15jr) en niet-slimme Honeywell werkt dit. Ik neem aan dat het dan ook met een slimme thermostaat kan.