Hallo Tweakers,
Vandaag ben ik begonnen om te kijken of het mogelijk is om d.m.v. een Arduino mijn pc hue play lampen te laten blinken wanneer er wordt aangebeld.
Ik dag slim te zijn om het af te tappen van de intercombedrading. Zodat wanneer arduino merkt dat er een change op die pin is, dat hij weet er wordt aangemeld.
Helaas is dit niet zo makkelijk gedaan als gezegd en kom ik dus niet verder.

Het gele draadje dat naar beneden gaat heb ik op de Arduino in Pin 9 gestopt. Op deze pin heb ik een digitalPinToInterrupt staan.
Wat doe ik fout?
Alvast bedankt
Vandaag ben ik begonnen om te kijken of het mogelijk is om d.m.v. een Arduino mijn pc hue play lampen te laten blinken wanneer er wordt aangebeld.
Ik dag slim te zijn om het af te tappen van de intercombedrading. Zodat wanneer arduino merkt dat er een change op die pin is, dat hij weet er wordt aangemeld.
Helaas is dit niet zo makkelijk gedaan als gezegd en kom ik dus niet verder.

Het gele draadje dat naar beneden gaat heb ik op de Arduino in Pin 9 gestopt. Op deze pin heb ik een digitalPinToInterrupt staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| int LED = 8; int interruptPin = 9; volatile byte state = LOW ; void setup () { pinMode(LED, OUTPUT); attachInterrupt ( digitalPinToInterrupt ( interruptPin ), glow, CHANGE ) ; digitalWrite ( LED, HIGH ) ; delay(1000); digitalWrite ( LED, state ) ; } void loop () { digitalWrite ( LED, state ) ; } void glow ( ) { state = HIGH; } |
Wat doe ik fout?
Alvast bedankt