Eerste platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyaraHeeremans
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-01-2024
Hi! Ik heb voor het eerst een platenspeler gekocht. Een LENCO L-85. Deze heb ik vanmiddag proberen aan te sluiten op mijn speaker. Er zit een ingebouwde voorversterker in dus als ik het goed heb begrepen kan die dan direct op de speaker worden aangesloten. Nu is het geluid heel zacht, bijna niet te horen. De plugjes die in de speaker zitten , zitten erg los/passen er niet goed in, zou dat hier aan kunnen liggen? Ook kan ik het volume niet aanpassen via de platenspeler zelf, is hier ook op een andere manier een mogelijkheid voor? Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Die template is er niet voor niets. Nu is het voor ons gissen over welke speakers we het hier hebben, vandaar het punt "Relevante hardware die ik gebruik". Voor hetzelfde geld probeer je nu passieve speakers aan te sluiten op de platenspeler. Dat kan niet want dan moet er een versterker tussen. Maar dat is nu gissen, iets meer informatie is op GoT toch wel gewenst.

[ Voor 59% gewijzigd door FeaR op 02-11-2019 17:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyaraHeeremans
Oke, ik verander het thuis , vanavond even. Dan kan ik wat meer info geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Top! Vooral merk en type van de speaker (en versterker mocht die er tussen zitten) is van belang.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
KyaraHeeremans schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:09:
Hi! Ik heb voor het eerst een platenspeler gekocht. Een LENCO L-85. Deze heb ik vanmiddag proberen aan te sluiten op mijn speaker. Er zit een ingebouwde voorversterker in dus als ik het goed heb begrepen kan die dan direct op de speaker worden aangesloten. Nu is het geluid heel zacht, bijna niet te horen. De plugjes die in de speaker zitten , zitten erg los/passen er niet goed in, zou dat hier aan kunnen liggen? Ook kan ik het volume niet aanpassen via de platenspeler zelf, is hier ook op een andere manier een mogelijkheid voor? Bedankt alvast!
Deze vraag kun je beter stellen in het grote vinyl topic, daar zitten mensen met heel veel kennis van platenspelers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:41
Een voorversterker is niet genoeg voor speakers daar zul je ook nog een eindversterker voor nodig hebben.
Een voorversterker zorgt er alleen maar voor dat je hem op een lijningang aan kunt sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 09:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je zult hem, zoals hierboven gezegd, inderdaad nog op een reguliere versterker moeten aansluiten. Die kabels die je nu hebt, gaan op je AUX-IN, omdat de platenspeler over een ingebouwde voorversterker beschikt. Jouw eindversterker stuurt het geluid dan door naar de snoeren van je speakers.

edit: en op je eindversterker regel je dan het volume enzo.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 02-11-2019 19:38 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyaraHeeremans
Bedankt voor alle antwoorden. Ik zou een vraag de volgende keer even duidelijker stellen en kijken voor het juiste topic enz.

Oke, dus een eindversterker is het geen wat ik nog nodig heb zo te lezen. Is er ook nog iets waar ik om moet denken qua versterker? Een bepaald soort ofzo, bepaalde watt of een bepaalde ingang enz. (Ik heb hier echt 0 verstand van). De speakers die ik heb zijn Yamaha NX E-100. Kan ik die dan via een kabel die ik nog extra moet kopen aansluiten op die speakers via de versterker? Aan die speakers zitten 2 ingangen met daaraan 2 draadjes. (Rood en wit.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:59
De speakers die je hebt horen "officieel" bij de RX -100 receiver (oftewel een versterker) zonder gaat het niet lukken, een versterker van een ander merk kan mogelijk ook, het beste sluit je de snoertjes op de AUX aan, niet op de Phono als die er op zitten, je hebt namelijk al een voorversterker in je platenspeler zitten.
Pagina: 1