Sinds afgelopen woensdag in het bezit van een paar panelen. Nu zit daar een Growatt ShineLanBox (SLB) bij om je opwek statistieken door te sturen. Door de monteurs in het T-Mobile thuis (fiber) VMG8825-T50 modem aangesloten. Werkt...
Maar waarom op het modem ingeprikt houden als je hem ook in je unifi switch kan prikken. Kabeltje omgeprikt, stroom er weer in en nada.... ding krijgt geen IP (volgens modem en unifi controller).
Weer terug geschakeld naar direct op modem: werkt weer...
Omdat ik niet voor 1 gat te vangen ben, even een domme cisco sg100d-08 switch gepakt. SLB via cisco in het modem: werkt. SLB via cisco in unifi: ook niet.
In het plaatje: bovenste 2 werken, onderste 2 niet

Simpelste zou zijn om hem in het modem te laten zitten, maar dat is niet werkbaar als ik het modem straks wil vervangen.
Google is verder niet mijn vriend in dit geval
Maar waarom op het modem ingeprikt houden als je hem ook in je unifi switch kan prikken. Kabeltje omgeprikt, stroom er weer in en nada.... ding krijgt geen IP (volgens modem en unifi controller).
Weer terug geschakeld naar direct op modem: werkt weer...
Omdat ik niet voor 1 gat te vangen ben, even een domme cisco sg100d-08 switch gepakt. SLB via cisco in het modem: werkt. SLB via cisco in unifi: ook niet.
In het plaatje: bovenste 2 werken, onderste 2 niet

Simpelste zou zijn om hem in het modem te laten zitten, maar dat is niet werkbaar als ik het modem straks wil vervangen.
Google is verder niet mijn vriend in dit geval