DAC voor Beyerdynamic DT-880 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acv159357n
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-04 21:37
Goedendag mede-tweakers,

Reeds heb ik met een mazzeltje een beyerdynamic DT-880 Pro verkregen.
Echter is dit een 250 Ohm koptelefoon (en vind mijn onboard pc amp dat niet zo leuk haha).
Ik heb weinig ervaring met audio apparatuur, dus vroeg ik me af of iemand een goede DAC voor mij weet. Gaat vooral voor muziek gebruikt worden (whatever de bitrate van spotify op "zeer hoog" is). Daarnaast soms wat gamen, maar dat is bijzaak. Het moet niet te groot zijn, maar het zal niet veel verplaatst worden. Audio ingang maakt mij niet uit, al ben ik wel benieuwd wat hier het beste voor is vanaf mijn pc? Waarschijnlijk koop ik een soundcard aangezien mijn pc redelijk wat last heeft van EMC straling in de kast.

Ik ben benieuwd naar de opties!

Vriendelijke groet,
Allyn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek je een DAC of een hoofdtelefoonversterker (of beiden in 1)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acv159357n
Wat is precies het verschil?? 😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

:X

DAC is een digitaal-analoog converter. Versterker is exact dat, door jou ook wel aan geregereerd als "amp".

Verder: wat had je zelf al gevnden, en wat wil je evt uitgeven?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acv159357n
Aha, dan denk ik dat 2 in 1 het beste is? Ik hoop niet veel meer dan 100 euro uit te geven, liefst minder. Ik heb er zelf al wel wat gevonden, maar ik wist niet wat er goed zou zijn voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

acv159357n schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:27:
Wat is precies het verschil?? 😬😬
Misschien eerst eens een klein beetje verdiepen voordat je hier wat post in plaats van alles in hapklare brokken aangeleverd willen krijgen

Je kan ofwel digitaal van computer naar een dac gaan die een koptelefoon uitgang heeft. Zeker met een optische verbinding ben je dan al je potentieele storing kwijt die je kan krijgen met een computer. Een andere geluidskaart is dan wellicht niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acv159357n
Dan zou een DAC aangesloten via optisch dus een goede oplossing zijn. Dat komt goed uit, die heb ik onboard. Scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belangrijkste waar je op moet letten is de hoge impedantie (zeg maar 'weerstand') van je hoofdtelefoon. Even googlen op 'high impedance headphone amplifier' geeft onder andere deze pagina met wat uitleg:

https://soundgearlab.com/learn/headphone-amplifier/

en

https://www.bax-shop.nl/b...dtelefoons-en-impedantie/

Heb zelf een dragonfly weekje op proef gehad. Klinkt geweldig. Zou ook met een 250 ohm hoofdtelefoon overweg moeten kunnen. Niet zelf getest.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acv159357n
Thanks voor de links! Ik begrijp het begrip impedantie en hoe de versterkers/dac's werken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer met alle opties en keuzes die er zijn. Liefst heb ik gewoon 1 doosje waarmee ik klaar ben om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Jag schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:34:
[...]

Misschien eerst eens een klein beetje verdiepen voordat je hier wat post in plaats van alles in hapklare brokken aangeleverd willen krijgen
Dat is eigenlijk wel de moraal van wat ik wilde posten.

Er gaat in dit topic behoorlijk wat fout. Sowieso had het in Consumentenelektronica Aankoopadvies moeten staan aangezien het een aankoopadvies betreft. Ik ga het topic die kant niet op verplaatsen aangezien ik de eigen inzet mis. De eigen inzet die gestuurd wordt door de template die naar voren komt als je een nieuw topic opent, de template die je geheel niet gebruikt hebt. Ik stel voor wat meer eigen onderzoek te doen en dan het topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies te openen. Ook daar komt een template naar voren, gebruik die.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.