Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28
Ik ben nu al even bezig met een set-up te zoeken die volgende functionaliteit biedt maar ik geraak er niet aan uit.

Ik heb een iPhone die foto's en video's op een resolutie van 4K (of groter in geval van foto's) kan maken. Deze worden vervolgens opgeslagen via iCloud. Nu zoek ik een eenvoudige manier om deze in originele kwaliteit te bekijken op mijn 4K televisie zonder te klooien met USB sticks. In principe had ik gedacht om hiervoor een Apple TV 4K aan te schaffen maar na wat opzoekwerk lijkt dit niet zo eenvoudig als ik eerst had gedacht. De meest voor de hand liggende mogelijkheden lijken niet te voldoen:

- Casten via AirPlay is gelimiteerd tot 1080p.
- iCloud app op Apple TV 4K lijkt ook een gecomprimeerde versie te streamen.

Het enigste dat misschien zou kunnen werken is via de Home Sharing functionaliteit via de Apple TV 4K waarbij de video's/foto's lokaal van een Mac gestreamd worden. Maar ik lees hier en daar dat de Apple TV 4K geen 4K HEVC video's wil herkennen via Home Sharing. Iemand die hier ervaring mee heeft of dit zou kunnen uittesten? Andere oplossingen zijn ook welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is een USB-stick dan toch niet veeeeeeeel makkelijker en goedkoper? Om hiervoor nu een dure Apple TV 4k aan te schaffen lijkt me ook wat overdreven, terwijl een stickje voor een paar euro gekocht is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
Jorgen schreef op maandag 4 november 2019 @ 02:54:
Is een USB-stick dan toch niet veeeeeeeel makkelijker en goedkoper? Om hiervoor nu een dure Apple TV 4k aan te schaffen lijkt me ook wat overdreven, terwijl een stickje voor een paar euro gekocht is.
Ik bekijk graag eens regelmatig mijn foto’s en video’s en het zou toch handig zijn om niet telkens daarvoor een USB stick nodig te hebben (bij een Macbook heb je dan weer dat gedoe met dongles haha). Het is zeker geen ramp maar ik vroeg me toch af of er geen handigere oplossing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:48
Jorgen schreef op maandag 4 november 2019 @ 02:54:
die 200 euro aanschaf voor een Apple tv is zeker de investering waard. Top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 15:11
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hoop op een nieuwe versie van de Apple TV waarbij casten via airplay wel op 4k gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor video’s durf ik het niet 100% zeker te zeggen, maar foto’s die in je iCloud library staan worden gewoon netjes op 4K weergegeven als je ze in de photos app op de Apple TV 4K bekijkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
Orion84 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:36:
Voor video’s durf ik het niet 100% zeker te zeggen, maar foto’s die in je iCloud library staan worden gewoon netjes op 4K weergegeven als je ze in de photos app op de Apple TV 4K bekijkt.
Ok, toch al goed om dat te weten! Ben benieuwd of iemand antwoord kan geven voor het video gedeelte, 4K vs 1080p zou toch zichtbaar moeten zijn.
Pagina: 1