Computer start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianfloris
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Beste leden,

Ik was op internet aan het rondkijken totdat plotseling 2 stroken op mijn beeldscherm verschenen van boven naar beneden en de computer uit viel. Geprobeerd te herstarten maar kom niet verder dan bios en windows laden pagina. Heb de OC uitgezet maar tevergeefs. Wie kan mij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kKQlk1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 02-11-2019 13:37 . Reden: foto gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:10

jgj82

Ja, maar = nee

@julianfloris heb je de mogelijkheid om met een andere pc/laptop een Ubuntu livecd/usb te maken? Je zou eens kunnen testen wat hij dan doet. Mijn eerste ingeving is je videokaart die op z'n laatste lootjes loopt.

Helaas heb je niet de specificaties van je systeem gepost dus het blijft gokken vanaf hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianfloris
3570k z77extreme 4 7850 2gb 8gb. De onboard videokaart geeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kunt je videokaart eruit halen en opnieuw opstarten, dan worden de drivers voor de videokaart niet geladen. Gebruik dan de monitorconnector op het bord.

Heb je de tip van @jgj82 over een Ubuntu opstart uitgevoerd? Als het dan wel werkt ligt het waarschijnlijk aan Windows/drivers. Als het niet werkt is het mogelijk een hardwareprobleem.

Je kunt een complete hardwarelijst produceren in je account, in de inventaris en vanuit Pricewatch. Zet die dan in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianfloris
Ubuntu niet geprobeerd. Nu alleen met de monitorconector geen strepen maar komt niet voorbij windows laden.