DVD-Filmfragment snappen met Dxr3 kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Ik wil een fragment uit een DVD Film I:( snappen en als achtergrond gebruiken.
Ik weet niet of deze optie geschikt is met de Creative Dxr3 kaart?
Anders wellicht een andere optie...iemand??

Grtz.........Joost.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Je kan met de DXR3 geen screenshots van DVD's maken. Het is namelijk een hardwaredecoder die het beeld van de DVD over het signaal van je videokaart naar je monitor heen legt (overlay). Daar is die loopback kabel voor. Het beeld van de DVD bestaat dus niet voor Windows of in het geheugen van je videokaart.

Je kan proberen om screenshots te maken met een willekeurige softwaredecoder zoals WinDVD.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Dat klopt wel ja, ik bedoel over het niet bestaan voor de video kaart.
Ik heb namelijk al geprobeerd te snappen met een snap proggie maar het beeld blijft "gewoon" zwart... jammer maar ik ga eens winDVD probben....btw bedankt!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hehe, dat zal zomaar niet lukken...
WinDVD/PowerDVD zijn daar tegen beschermt, je screenshots (met shift/control/alt-printscreen) zullen altijd zwart blijven.

Een hele omslachtige manier (wat bij mij werkte) om het wel te kunnen doen is:
Eerst een screenshot nemen van WinDVD/PowerDVD.
Die te pasten in Photoshop o.i.d. En daarna meteen weer screenshot te nemen van Photoshop.

Alleen kwaliteit heb je dan natuurlijk niet.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

in powerdvd zit gewoon een functie om snapshots te maken.. zoek maar eens in de opties

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

iGadget

Wowsers!

Juh 't zit wel in PowerDVD / WinDVD... maar bij 90% van de films doettie het mooi niet.

Ook bij de DXR3 / Hollywood+ zit dus WEL een optie voor snapshots... maar dit 'mag' alleen met copyright-vrije films. En dat zijn er niet bijster veel helaas (en als je er al 1 vindt, dan issie waarschijnlijk niet de moeite waard om een screenshot van te bouwen)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Misschien een domme reactie maar is het niet mogelijk om een screenshot te maken met de toets printscreen. Volgens mij is het mij daarmee ooit een keer gelukt met een dxr3 kaartje.

Mijn speelgoed

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

iGadget

Wowsers!

romio: dan heb jij wel een _heel_ bijzondere versie van de Dxr3... of je moet net een screenshot hebben gemaakt van een volledig zwarte scene, in dat geval issie ongetwijfeld geweldig gelukt ;)

Printscreen maakt namelijk een screendump van je videokaart naar het intern geheugen. Die screendump kun je vervolgens weer pasten naar ieder willekeurig programma wat grafische data ondersteunt. De Dxr3 echter is zoals je weet een add-on kaart. Het DVD beeld wat die kaart uitpoept komt rechtstreeks uit de kaart zelf, en gaat dus NIET via je VGA kaart. Het is juist andersom, je VGA beeldje gaat de Dxr3 in, en de Dxr3 plakt z'n DVD beeldje er overheen.

Vandaar dat printscreen alleen de keycolor zal grabben, dat is de kleur waar de Dxr3 z'n plaatje op plakt zeg maar. Soms is dit roze, meestal is dit (een speciale kleur) zwart.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Weet niet of dit lukt,
Maar pleur met een progie de vob file op je harde schijf, waar die scene inzit.
Regio vrij natuurlijk.
Vob afspelen met powerDVD of winDVD.
Dan zou volgens mij je wel een snapshot moeten kunnen maken.

Veel succes.
Pagina: 1