Intel website update niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mijn vraag

ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop (acer aspire a315-53-31x2). het viel mij op dat ik geen drivers kan installeren via de website van intel. ik krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/npl6yn.jpg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb dit probleem even gegoogled en kwam erachter dat de fabrikanten van de laptops dit bewust blokkeren, zodat je de drivers van hun website moet halen. het probleem is dat de drivers op hun websites meestal verouderd zijn.

ik heb via apparaatbeheer mijn grafische chip geupdate, maar via de intel-website krijg ik alsnog de melding dat er een nieuwere versie beschikbaar is.

er is een omweg om de drivers alsnog te installeren, maar ik vroeg me af of er een andere makkelijkere manier is ipv alles 1-voor-1 te doen zoals in deze link: https://nl.phhsnews.com/h...er-on-intel-computers5906

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer de tool van Intel te gebruiken, krijg je automatisch de juiste drivers voor jouw laptop.
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
_Diederik schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:06:
Probeer de tool van Intel te gebruiken, krijg je automatisch de juiste drivers voor jouw laptop.
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html
Hoi, al gedaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan begrijp ik je probleem niet, kan je wat meer details delen?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
_Diederik schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:10:
[...]

Dan begrijp ik je probleem niet, kan je wat meer details delen?
Zodra die intel-tool alles download en installeert, dan krijg ik die melding op de 1e foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hamazaki schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:57:
het probleem is dat de drivers op hun websites meestal verouderd zijn.
waar heb jij nu precies last van met die 'verouderde' drivers?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Dit probleem is waarschijnlijk vrij eenvoudig te omzeilen als je de drivers als zip kan vinden (of als je de exe opent met winrar/7zip). Kopieer de inhoud van de zip/exe naar een map en installeer de drivers via de device manager waar je handmatig naar die map navigeert.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 02-11-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
job schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:28:
Dit probleem is waarschijnlijk vrij eenvoudig te omzeilen als je de drivers als zip kan vinden (of als je de exe opent met winrar/7zip). Kopieer de inhoud van de zip/exe naar een map en installeer de drivers via de device manager waar je handmatig naar die map navigeert.
dat heb ik gedaan, daar krijg ik de melding dat de beste stuurprogramma al is geinstalleerd. raar dat de intel driver-tool zegt dat mijn graphic-software is verouderd. misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Zeker weten dat je handmatig naar de map navigeert?
De beste stuurprogramma is al geinstalleerd krijg je namelijk als je windows laat zoeken in hun eigen database.

edit: deze wijze bedoel ik https://www.howtogeek.com...puter-on-intel-computers/

[ Voor 34% gewijzigd door job op 02-11-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lees even welke driver je nu hebt en welke Intel aangeeft

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De laptop retour winkel omdat deze niet aan de verwachtingen voldoet?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
Dan zijn er custom drivers welke je moet hebben van website fabrikant laptop, als die ouder zijn dan de intel drivers, tough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

De melding is toch duidelijk? Intel geeft netjes aan dat ze detecteren dat Acer een eigen driver heeft voorzien voor de grafische kern van de CPU en meld je dat je bij Acer moet zijn voor eventuele updates. En dat is dan weer omdat de GPU wordt ingesteld om binnen de thermische enveloppe van de computer te kunnen passen. Zoals je aangeeft zelf ook gevonden te hebben.

Als je nergens problemen mee hebt: zo laten. Als er problemen zijn: contact opnemen met de verkoper en je recht op garantie gebruiken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je probeert een probleem op te lossen dat je eigenlijk zelf gecreeert hebt.

Wat is er mis met de Acer grafische stuurprogramma's?
Wat werkt er niet of niet goed genoeg?

Zolang je op die 2 vragen geen antwoord hebt ben je enkel aan het zoeken omdat Intel zegt dat er een nieuwere versie is. Intel verteld je echter ook dat die niet voor jou laptop is.

Probleem opgelost.
Pagina: 1