Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJVK2
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-09 16:04
Beste forum'ers,

Ik ben jarenlang trotse eigenaar geweest van een A-55 (Sony) maar de batterijen zijn het aan het begeven, en ik wil graag een upgrade maken naar 4K, optie leek simpel; A6300/A6400 van Sony, maar ik ben aan het twijfelen geslagen omdat ze onder andere volgens mij toch de rolling shutter nog steeds niet onder controle hebben; en verder tja, met goede lensen ben ik bang dat het ook iets te groot wordt om laagdrempelig uit de kast te trekken en op reis te nemen. Ik ben aan het lezen en aan het zoeken geslagen maar zie door de bomen het bos niet meer. Systeemcamera? Blackmagic achtige systeem? Goede compactcamera met grotere sensor en lichtsterke lens?

Wat ik zoek:
- Compacte camera (reisbaar)
- Resolutie foto's om en nabij 16-26MP
- Goede 4K video footage (goed editbaar/gradebaar bestand, goede resolutie, goed na te graden)
- Goed sensorformaat (liefst richting APS-C) voor cinematische scherptediepte
- Goede low light performance
- Genoeg te tweaken (dus bij compact camera genoeg instelbaarheid)
- Microfooningang
- Beperkte rolling shutter (goed werkbaar)

Wat is jullie tip? Ik voel me niet beperkt tot Sony; de meeste advanced lensen heb ik inmiddels verkocht; en de A6300/A6400 hebben ook een E in plaats van een A mount dus ik ben niet mount gebonden.

Budget (met een lens) richting €800-1000,- maar als jullie zeggen je moet met deze eisen echt nog een paar maanden door sparen en dan heb ik een leuke tip dan wil ik daar ook over nadenken.