Als nieuwe Onvi glasvezel klant meld ik me ook maar in dit topic, als overstapper van Tweak.
Vandaag werd mijn Tweak aansluiting afgekoppeld en werd het Onvi signaal op de glasvezel gezet. In eerste instantie kreeg mijn ZTE glas --> LAN converter geen signaal, maar dat bleek te liggen aan het feit dat er op de glasvezel aansluiting twee aansluitingen zitten: blauw en groen. Het dunne gele glas kabeltje van Tweak liep vanaf de blauwe aansluiting naar de Tweak Fritzbox, en van Onvi had ik een geel kabeltje met blauwe aansluitingen gekregen. Die had ik dus op de blauwe aansluiting en op de ZTE converter aangesloten. En daar kreeg ik geen signaal op. Na bellen met Onvi klantenservice en toesturen van een foto werd duidelijk dat ik de gele kabel op de groene aansluiting moest prikken.
:strip_exif()/f/image/sz6qhKfc1ykQKx2IjXsMqsRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Blauwe aansluiting moest omlaag geduwd worden en groene aansluiting omhoog getrokken worden. Nadat ik dit voor elkaar had en het gele glaskabeltje met blauwe connectors verbonden had werkte de aansluiting wel correct. Onvi stuurt me nog het correcte kabeltje op om de aansluiting netjes te maken op de correcte kleuren.
Super eerste ervaring met de deskundige en behulpzame Onvi klantenservice!