Ervaring met TV via glasvezezel Onvi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWyndham
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2023
Bij ons in het dorp (Gemeente Zundert) willen ze glasvezel gaan aanleggen.
Ik kan heel weinig vinden over de provider Onvi. Zij bieden TV aan vanaf het Canal Digital platform.
Dat is ook het geval bij Tweak en daar lees ik veel klachten over.
Heeft iemand ervaring met TV van Onvi?
Zij maken wel de beste indruk op me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:32
Het televisiesysteem en de TV-signalen komen van dezelfde bron. Er zal dus niet veel verschil zijn met andere providers welke Canaal Digitaal gebruiken.

Het verschil zal hem meer zitten in de klantenservice en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik had hier al eerder onderzoek naar gedaan.. maar er is schijnbaar wel verschil tussen oa Tweak en Onvi. Ze zijn beide anders “ingekoppeld” op Canal Digitaal. Had een technisch persoon gesproken bij Onvi, en het schijnt dat daar wel degelijk een verschil in zit tov Tweak.

Ik heb mij aangemeld bij Onvi.. nu wachten op de aanleg van E-Fiber nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWyndham
Bedankt reacties.
Als de mindere kwaliteit ligt aan de streaming vanaf Canal Digital dan is er weinig aan te doen, maar als de problemen liggen bij de techniek die Tweak gebruikt en die techniek anders is bij Onvi, dan zou het kunnen kloppen dat er veel minder problemen zijn bij Onvi.
Nou ben ik niet echt technisch, zie ik dat goed?
Het zou daarom wel fijn zijn ervaringen van een (kritische) tv kjker bij Onvi te vernemen.
@JohDB wat bedoel je hier precies met installatie. De huisinstallatie of wat Onvi gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb Canal Digitaal in het abo van Tweak, en ik heb niks te klagen hoor.
Prima beeld en geluid. In elk netwerk zal wel eens iets zijn maar hier in Leeuwarden
niks te klagen over het tv signaal van Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:32
JWyndham schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:59:
Bedankt reacties.
Als de mindere kwaliteit ligt aan de streaming vanaf Canal Digital dan is er weinig aan te doen, maar als de problemen liggen bij de techniek die Tweak gebruikt en die techniek anders is bij Onvi, dan zou het kunnen kloppen dat er veel minder problemen zijn bij Onvi.
Nou ben ik niet echt technisch, zie ik dat goed?
Het zou daarom wel fijn zijn ervaringen van een (kritische) tv kjker bij Onvi te vernemen.
@JohDB wat bedoel je hier precies met installatie. De huisinstallatie of wat Onvi gebruikt?
Ik bedoel de huisinstallatie. Op de website van Onvi staat daar eigenlijk niks over vermeld, of ik kijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWyndham
Ik heb even contact met Onvi gezocht.
Als je Internet en TV afneemt, dan zijn de eisen aan de thuisinstallatie:
Is het niet mogelijk om rechtstreeks vanaf de router naar de Interactieve TV ontvanger een kabel aan te sluiten, of kom je aansluitingen te kort en wil je hier een switch tussen plaatsen? Zorg dan dat deze switch IGMP-snooping ondersteunt! Hiermee voorkom je namelijk dat je storingen en/of haperend beeld gaat krijgen. Gebruik hiervoor de:

Netgear GS105E (5 poorts)
Netgear GS108E (8 poorts)
unquote

De kabels dienen minimaal Cat 5e te zijn.
Voor de rest zouden er geen specifieke eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-09 11:52
JWyndham schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:42:
Ik heb even contact met Onvi gezocht.
Als je Internet en TV afneemt, dan zijn de eisen aan de thuisinstallatie:
Is het niet mogelijk om rechtstreeks vanaf de router naar de Interactieve TV ontvanger een kabel aan te sluiten, of kom je aansluitingen te kort en wil je hier een switch tussen plaatsen? Zorg dan dat deze switch IGMP-snooping ondersteunt! Hiermee voorkom je namelijk dat je storingen en/of haperend beeld gaat krijgen. Gebruik hiervoor de:

Netgear GS105E (5 poorts)
Netgear GS108E (8 poorts)
unquote

De kabels dienen minimaal Cat 5e te zijn.
Voor de rest zouden er geen specifieke eisen zijn.
Dat lijkt mij ook zeer verstandig, de switch dient namelijk voor IPTV altijd IGMP te ondersteunen. Anders ga je gegarandeerd problemen krijgen met Multicast. Dit is o.a. bij KPN ook zo.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
is er iemand al die ondertussen enige tijd Onvi heeft en wat bevinden heeft ?

stabiele verbinding, goede klantenservice o.i.d.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Voor verhuizing richting Fiberflevo-gebied al regelmatig contact gehad met Onvi. Via Whatsapp wordt er zeer vlot en deskundig gereageerd. Vergeleken met de andere beschikbare providers (op het moment van schrijven: Solcon, Fiber en Stipte), lijkt Onvi de beste keuze.

Ik ga de verbinding binnenkort aanvragen. We verhuizen rond 1 juli. Daarna meer.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Inmiddels al een kort tijdje internet van Onvi op het nieuwe adres. We zijn nog niet helemaal verhuist, dus heb nog niet alles kunnen testen.

Heb een FRITZ!Box 5530 gekregen en deze gemakkelijk zelf geïnstalleerd. Deze lijkt prima te werken. De WiFi denkt uiteraard niet de hele woning, maar ik had al een setup met FRITZ-producten, dus heb de repeaters zo snel maar even neergezet en draadloos verbonden.

Internet lijkt voor de rest goed. Nog niet bekabeld kunnen testen op snelheid. We hebben het gigabit abonnement.

TV is van Canal digitaal. De interface is gebouwd op hetzelfde platform als bijvoorbeeld T-Mobile Thuis (waar we eerst bij zaten). De TV box lijkt voldoende snel, maar de interface is niet zo vlot als bijvoorbeeld KPN (wel vergelijkbaar met T-Mobile Thuis). Beeldkwaliteit lijkt ook goed, maar ik heb geen bitrate ofzo getest. De Smart TV app is ook erg goed. Zo kun je een tweede tv zonder extra ontvanger ook aansluiten.

De volgende stap is kabels trekken en apparatuur uitproberen. Ik heb nu een Archer AX6000 klaarliggen. Maar wellicht blijft het wel bij FRITZ voor de makkelijk en goedkope grote dekking. Of worden het AP's van een gerenommeerd merk.

Over ONVI in ieder geval meer dan tevreden. Later meer.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
erwin_jong schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:49:
is er iemand al die ondertussen enige tijd Onvi heeft en wat bevinden heeft ?

stabiele verbinding, goede klantenservice o.i.d.

Alvast bedankt !
Ik heb nu een jaartje Onvi en ben tevreden. Een keer overdag een update vd modem gehad en na overleg met ze zit ik nu ik de nachtelijke updateronde ivm thuiswerken.
Snelle reacties, deskundig en prima prijs/kwaliteit verhouding wat mij betreft.

Ik heb alleen geen TV via hen, doe alleen maar streamingdiensten afnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Oogje op 15-05-2022 16:46 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 10:36
Sinds een week of 2 heb ik ook Onvi als internetprovider. Ik moet zeggen dat ik eerst een beetje sceptisch was over de betrouwbaarheid van dit bedrijf, maar dat heeft puur te maken met de naams(on)bekendheid.

Ik was al een tijdje niet tevreden over Ziggo, met name de prijsstelling. Er was geen waardig alternatief voorhanden, behalve een koperlijntje met max 80 Mbit down per pair-bonding met hooguit 10 up. Toen Ziggo eenmaal nieuwe modems ging afsturen naar de klanten werkte het internet an sich prima, maar had ik een hoop problemen met intern IPv6. Ik kon zelfs de interne v6 DHCP server op het modem niet uitzetten en louter IPv4 laten doen, het was beiden of niks. Enfin, lang verhaal kort: modem in bridge laten zetten, pfSense router erachter en toen ging het prima. Maar de prijs vond ik nog steeds te hoog en de helpdesk van Ziggo kon niet veel doen aan mijn probleem.

Gelukkig was daar de mededeling dat er glasvezel kwam in het dorp waar ik woon. Ik ben toen gelijk gaan kijken welke providers er allemaal diensten konden leveren, Onvi was er daar 1 van en kon de snelste verbinding leveren (1 Gbit symetrisch) tegen het meest gunstigste tarief. Als Nederlander wordt je daar vrolijk van!

De helpdesk reageerde snel op mijn vragen, de verbinding was relatief snel opgeleverd en ook over de meegeleverde Fritz!Box 5530 (direct op glas, zonder converter) ben ik erg tevreden.

Ik heb een abonnement afgesloten voor 47 euro in de maand, zonder TV en telefonie. TV kijken ga ik doen via NL Ziet, mede omdat ik door mijn werk 50% korting heb zolang mijn abonnement loopt. Op deze manier TV kijken zal even wennen worden, maar ik ga het eens een jaartje proberen!

MyMeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Ook hier sinds een dik half jaar Onvi. Keuze gemaakt nadat Trined (was de enige serieuze provider toen glas hier gelegd werd) wel aardig met de prijs omhoog ging én de TV diensten niet best waren (via CanalDigitaal)

Gekozen voor enkel internet 1000mbit. Nog geen seconde downtime gehad, en zeer snelle ping tijden. Voor TV hebben we NLziet afgesloten, veel goedkoper en bevalt prima. Zeker met de nieuwe Chromecast met afstandsbediening is het een verademing tov CanalDigitaal waarbij altijd wel iets hikt of wegvalt.

Nu voor 48 euro (onvi 1000mbit) + 8 euro (NLziet) klaar.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik overweeg ook om naar Onvi of Freenet over te stappen. Kan je bij Onvi de poorten open zetten? Ik heb eigen servers. Bijvoorbeeld: een kleine web server, server voor de bediening van de verwarming, SFTP, SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Moddemeijer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:13:
Ik overweeg ook om naar Onvi of Freenet over te stappen. Kan je bij Onvi de poorten open zetten? Ik heb eigen servers. Bijvoorbeeld: een kleine web server, server voor de bediening van de verwarming, SFTP, SSH.
Afhankelijk van je hardware uiteraard. Ik heb de FritzBox 5530 erbij en daar kan het prima in.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
@martijn946 Bij de meeste modems kan je poorten open en dicht zetten of omleiden. Het modem is doorgaans niet de beperkende factor. Behalve als je een kreupele goedkope provider gebonden modem (Ziggo) hebt.

De problemen ontstaan wanneer providers poorten gaan blokkeren. Vooral de grote providers hebben daar een handje van. Bijvoorbeeld de mail gerelateerde poorten staan meestal dicht zodat je geen eigen mailserver kan bedrijven.

Ik heb bij Onvi navraag gedaan. Zij blokkeren geen poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Moddemeijer schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:49:
@martijn946 Bij de meeste modems kan je poorten open en dicht zetten of omleiden. Het modem is doorgaans niet de beperkende factor. Behalve als je een kreupele goedkope provider gebonden modem (Ziggo) hebt.

De problemen ontstaan wanneer providers poorten gaan blokkeren. Vooral de grote providers hebben daar een handje van. Bijvoorbeeld de mail gerelateerde poorten staan meestal dicht zodat je geen eigen mailserver kan bedrijven.

Ik heb bij Onvi navraag gedaan. Zij blokkeren geen poorten.
Ah, goed om te weten. Ik hoop dat je er net zo blij mee zal zijn als ik!

MyMeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Als nieuwe Onvi glasvezel klant meld ik me ook maar in dit topic, als overstapper van Tweak. :)

Vandaag werd mijn Tweak aansluiting afgekoppeld en werd het Onvi signaal op de glasvezel gezet. In eerste instantie kreeg mijn ZTE glas --> LAN converter geen signaal, maar dat bleek te liggen aan het feit dat er op de glasvezel aansluiting twee aansluitingen zitten: blauw en groen. Het dunne gele glas kabeltje van Tweak liep vanaf de blauwe aansluiting naar de Tweak Fritzbox, en van Onvi had ik een geel kabeltje met blauwe aansluitingen gekregen. Die had ik dus op de blauwe aansluiting en op de ZTE converter aangesloten. En daar kreeg ik geen signaal op. Na bellen met Onvi klantenservice en toesturen van een foto werd duidelijk dat ik de gele kabel op de groene aansluiting moest prikken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jan7kWE-ZFvkyteKOrS3XvsYSew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sz6qhKfc1ykQKx2IjXsMqsRV.jpg?f=fotoalbum_large
Blauwe aansluiting moest omlaag geduwd worden en groene aansluiting omhoog getrokken worden. Nadat ik dit voor elkaar had en het gele glaskabeltje met blauwe connectors verbonden had werkte de aansluiting wel correct. Onvi stuurt me nog het correcte kabeltje op om de aansluiting netjes te maken op de correcte kleuren.

Super eerste ervaring met de deskundige en behulpzame Onvi klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Een klantendienst die een consument zelf aan een fiber overname punt laat prutsen? Dat spul is zo fragiel, dat moet ooit fout gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Andros schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:27:
Een klantendienst die een consument zelf aan een fiber overname punt laat prutsen? Dat spul is zo fragiel, dat moet ooit fout gaan...
Beetje kort door de bocht. Bij de aanvraag kun je aangeven of je de aansluiting uitgevoerd wilt laten worden (voor ik geloof €25) of het zelf wilt doen. Mensen met twee linkerhanden, geen kennis of geen vertrouwen in eigen kunnen zullen het natuurlijk laten doen. Ik had, als Tweaker, gekozen om het zelf te doen. En het omwisselen van die stekkertjes is iets dat elke Tweaker wel zou moeten kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYyJKGeVQ79K5T96d197ed8zYeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xoL8P9oM4WTd5pgKWcvEjRN4.png?f=fotoalbum_large

Echt hè. Onvi kan hier weinig aan doen, maar over 300 meter deze actie. Bijzonder.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
martijn946 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:47:
[Afbeelding]

Echt hè. Onvi kan hier weinig aan doen, maar over 300 meter deze actie. Bijzonder.
Laatst ook al een halve dag offline door graafschade een dorp verderop. Wen er maar aan want met de energietransitie gaan ze overal graven/boren en niet alles ligt op de plek die op tekening staat.
Vandaag maar een dagje 4G werken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Vrees dat je gelijk hebt inderdaad. Grappige is wel is dat mijn modem nog lichtsignaal ziet, maar er dus geen dienst over loopt.

MyMeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Bij grotere stroomstoringen in Nagele is Onvi ook de sjaak, dus ik vermoed nu dat de fiber richting hun knooppunt daar geraakt is, ik heb hier ook gewoon nog licht op de fiber :)

KPN heeft ook issues trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogje op 04-06-2024 11:01 ]

Pagina: 1