Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 14:21
Ik maak gebruik van de Dymo labelwriter 450 Turbo. Mijn vrouw drukt veel etiketten af (wisselende aantallen). Deze etiketten zijn opgeslagen in een folder. Op dit moment klikt zij op een .label waarna de dymo software opent, zij geeft het aantal in en drukt op printen. Graag zou ik alle labels op het bureaublad plaatsen, waarna bij het aanklikken van het label er direct geprint wordt (iedere klik is één etiket). de Dymo software hoeft dan niet geopend te worden, het laten zien van een voorbeeld op het scherm is niet nodig.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dymo labelwriter 450 Turbo
Windows 10 (werkplek) - voor nu het belangrijkst
MacOs High Sierra (thuis)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh, dat klinkt wel handig, ja. Laat maar weten wat je gevonden hebt!

Succes! d:)b

edit:
Serieus, je zal wel een vraag stellen maar het klinkt nu meer als een verzoek aan een helpdesk. Een simpele zoekopdracht naar 'dymo labelwriter 450 turbo from command line' levert al DYMO LabelWriter 450 DUO print .label file from Command line op. Dus vertel even wat je al gevonden had, want anders schiet het niet op, hè. :z

[ Voor 76% gewijzigd door Room42 op 02-11-2019 11:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backer_78
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 14:21
Ik had zelf ge-googled, en kwam de optie Quick print tegen waarbij je een bestand naar een snelkoppeling van de printer sleept, maar dan opent Dymo software alsnog. Het linkje dat je stuurt naar Java en C++ is voor mij echt abracadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07
Het linkje (antwoord) gaat juist niet over Java, maar over de C++-SDK waarin (zo lijkt het) een voorgecompileerde executable PrintLabels.exe zit met bijgevoegde instructies... Dus zeker de moeite waard om even te bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door nescafe op 04-11-2019 08:44 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat het is geprogrammeerd in C++ is idd niet relevant, dat die persoon daar er over begint zou wat onzinnig zijn als gewoon printlabel.exe is te downloaden. Punt is dan dat er een commandline tool PrintLabel.exe is dat je kunt gebruiken om zelf een script te maken in bijv. Powershell in Windows en bash op de Mac.

Maar: als @Room42 had opgelet dan had 'ie geweten dat er helemaal geen printlabels.exe wordt geleverd, slechts een printlabels.cpp die zelf gecompileerd moet worden en dan nog de parameters verkeerd verwacht: uitgesplitst in de opdrachtregel, ipv als 1 file. Dan dat dat wat te ver gaat kan ik snappen ;)

@backer_78 dat neemt niet weg dat het in die hoek gezocht moet worden. En dat je in je topicstart wilt zeggen waar je vastliep, zoals dat ook werd gevraagd bij openen van je topic ;)
Ik heb geen dymo, dus: zoek uit welke .exe wordt gebruikt om de labelsoftware te openen, zoek op of er commandline parameters van zijn (en welke dan). Check of er een parameter is die direct print ipv opent.
(Basic uitleg van hoe parameters werken: https://www.dummies.com/p...mand-line-arguments-java/ en negeren dat het over Java gaat, dat maakt niets uit voor de basics).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07
Overigens is de Dymo een volwaardige printer, dus je kunt ook vanuit andere applicaties (Word, Excel, PDF, ...) labels printen en via deze weg automatiseren. Let er wel op dat het juiste papierformaat instelt :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1