Mijn vraag
Gisteren wilde ik mijn pc aanzetten en dat werkte niet. Elke keer als ik hem probeer op te starten hoor je de ventilatoren even aangaan (paar secondes), gaan ze weer uit en vervolgens herhaalt zich dit weer continu. Ik krijg geen beeld en daarom kan ik dus ook niet zien wat de bios of het moederboard zegt aan melding. Helaas zit er geen pc speaker in mijn kast of heb ik dit beschikbaar dus ik heb geen mogelijkheid om de piepjes van het moederboard te controleren.
Er is sinds de laatste keer dat ik met de pc gewerkt/opgespeeld heb qua hardware niks mee veranderd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik kan van een vriend een andere voeding lenen om dat uit te sluiten. Maar ik twijfel of dat het issue is nu.
Oplossing:
Probleem was de voeding. Ding vervangen en nu start hij gewoon weer vrolijk op.
Vind het wel vaag gezien ik wel de paperclip test had gedaan om te valideren of de PSU het nog deed: en dat was gewoon zo.
Gisteren wilde ik mijn pc aanzetten en dat werkte niet. Elke keer als ik hem probeer op te starten hoor je de ventilatoren even aangaan (paar secondes), gaan ze weer uit en vervolgens herhaalt zich dit weer continu. Ik krijg geen beeld en daarom kan ik dus ook niet zien wat de bios of het moederboard zegt aan melding. Helaas zit er geen pc speaker in mijn kast of heb ik dit beschikbaar dus ik heb geen mogelijkheid om de piepjes van het moederboard te controleren.
Er is sinds de laatste keer dat ik met de pc gewerkt/opgespeeld heb qua hardware niks mee veranderd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- CMOS resetten en nieuwe batterij erin gelegd.
- Alle aansluitingen, ram modules en videokaart opnieuw ingestoken.
- Geprobeerd te booten zonder:
- randapparatuur, videokaart, ram modules, harde schijven of ventilatoren aangesloten op het moederboard (Elke combi die er mogelijk is).
- Proberen te booten met het moederboard buiten de kast (dus zonder schakelaar van de kast).
- Cpu opnieuw in de socket gelegd: de eerste keer bootte hij wel verder, maar toen ik het systeem resette en het opnieuw probeerde kreeg ik hetzelfde probleem.
- Voeding getest met de paperclip test (deze werkte wel)
Ik kan van een vriend een andere voeding lenen om dat uit te sluiten. Maar ik twijfel of dat het issue is nu.
Oplossing:
Probleem was de voeding. Ding vervangen en nu start hij gewoon weer vrolijk op.
Vind het wel vaag gezien ik wel de paperclip test had gedaan om te valideren of de PSU het nog deed: en dat was gewoon zo.
[ Voor 1% gewijzigd door Madje op 04-11-2019 10:06 . Reden: oplossing toevoegen ]