Nieuwe apparatuur woonkamer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Goedemorgen,

Ik ben bijna klaar met de (forse) verbouwing van mijn gehele woning. Ik ben nu op het moment dat ik over zo'n 1.5 maand een nieuwe tv met apparatuur wil gaan aanschaffen. Ik wil in ieder geval een TV hebben waarbij ik games (PS4) met mooi beeld kan spelen alsook films/series met beste beeldkwaliteit kan kijken, met ook goed geluid. Daarbij wil ik dat de TV ook klaar is voor de eventuele PS5. Een 55 inch TV is denk ik het beste voor mijn woonkamer. Nu ben ik dus eerst even aan het bepalen welke apparaten ik het beste kan nemen.

55 inch Tv: ik zit te denken aan de LG OLED55E9PLA of LG OLED55C9PLA.
Heb ik een humax digitale ontvanger nodig voor het kijken van televisie? Soms krijg je bij providers ook een CI module oid. Wat doet zo'n module en is dat nodig?

Welke apparaten worden er nog meer geadviseerd? Is een chromecast een toevoeging? En heb ik een sound system nodig of is het geluid van zo'n tv tegenwoordig ook goed (waarschijnlijk niet).

Graag advies.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:03
Wat heb je zelf al gevonden? Ik mis eigen inzet.

Wanneer ik op 'CI+ module' google zie ik al voldoende goede zoekresultaten op de eerste pagina die jouw vraag beantwoorden.

Ook wanneer je op 'WeOS' (besturingssysteem van LG tv's) intypt bij google krijg je al meer dan voldoende info m.b.t. jouw vraag of een Chromecast van toegevoegde waarde is.

Vooropgesteld is een surround systeem natuurlijk heel wat anders dan het geluid wat uit een tv, soundbar of 2.0/2.1 komt. Het geluid van een LG C9 is boven gemiddeld vergeleken met andere flatscreens, en de LG E9 doet het nog wat beter op het gebied van geluid. Aan jou om zelf te beoordelen of dit voldoende is en wat jouw wensen zijn op het gebied van geluid. Gezien jouw vragen denk ik dat het geluid uit een C9 of E9 voor jou voldoende is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Ik was wellicht wat lui met het openen van dit topic ja.

Ik begrijp dat beide TV's geen ingebouwde chromecast hebben en dat een chromecast alleen maar een verbinding is tussen een portable device en TV. als dat de enige meerwaarde is dan is een chromecast wat mij betreft niet nodig.

Als ik het goed begrijp is een humax puur en alleen om dus op te kunnen nemen enzo? Dat heeft voor mij ook geen meerwaarde dus dan is een CI+ module denk ik afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soms heb je geeneens een ci module nodig. Ik heb hier tv via RFOG (kabel tv via glasvezel) en zodra het kabel signaal uit mijn modem in de meterkast komt, is het geschikt om met enkel de coax kabel naar mijn tv te gaan. Zolang ik enkel het basispakket afneem, is er geen module of smartcard nodig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:27
@Massief Het klinkt alsof je links en rechts wat termen hebt gehoord, maar totaal niet weet wat het is.

Een chromecast is om beeld naar je tv te streamen. Dan kan YouTube zijn, maar ook wat anders. Zelf stream ik regelmatig vanuit ziggogo. Dat gaat niet altijd vanuit een mobiel apparaat, je kunt dan wel vanuit een pc/laptop streamen.

Een Humax of ci+ module is in de basis een decoder. Het decodeert het ziggo signaal, zodat je daadwerkelijk beeld op je tv krijgt. Vroeger waren er nog analoge zenders die dat volgens mij niet nodig hadden, maar tegenwoordig wel. Een ci+ module plug je rechtstreeks in de tv (als die er een aansluiting voor heeft) en daar gaat je ziggo kaartje weer in. Een Humax is een los kastje en kan wat extra's bieden zoals uitzending gemist en opnemen. Met ziggogo kun je je afvragen of dat een meerwaarde heeft.

Een receiver met losse speakers klinkt altijd beter dan de speakers van een tv. Het verschil kan klein zijn in geval van veel alles-in-1 sets en soundbars zonder "sub". Of groot wanneer je voor boekenplank- vloerstaande speakers gaat. Meestal is het hoe groter de speaker(kast) hoe voller het geluid. TV speakers zijn beperkt in hun formaat en klinken daardoor minder vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je de OLED-televisie wilt kopen, dan raad ik je ook aan om even hier te kijken: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 Daar zie je dat de OLED-televisies voor honderden euro's minder verkocht worden dan de geadverteerde prijzen.

Verder, als je een audio-oplossing overweegt om het geluid van je tv te verbeteren, kijk dan even hier: Jorgen in "Keuze tussen receivers" De E9 heeft overigens een geïntegreerde soundbar, dus dan hoef je niet perse al gelijk een losse audio-oplossing te kopen. Wil je dat wel, dan kan je net zo goed de C9 kopen. In de review op Tweakers van de C9, wordt de audio als "zeer goed voor een televisie" beoordeeld. Je kunt het dus ook eerst even afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 05-11-2019 10:45 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1