Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-08 05:53
Beste mensen ondanks malwarebyte en avg heb ik een besmetting opgelopen.

Het lijkt er op dat dit d.m.v. een usb stick is gegaan.
Al mijn foto's, audio en video bestanden en meer hebben de extra extensie .derp gekregen en zijn niet meer te gebruiken.
Na een update van malwarebyte en een scan kwam ik bijna 1000 (duizend) bedrijgingen tegen.
Deze allemaal verwijderd en daarna tot op heden schoon.
Alleen, hoe krijg ik mijn bestanden weer vrij, wie heeft er een oplossing?
Als ik googled dan kom ik diverse site's met oplossingen tegen, als ik daar dan naar kijk kan ik apps downloaden om het probleem op te lossen.
Echter als ik verder kijk zijn het vreemde web adressen en slecht vertaald Nederlands, dus lijkt mij dat dit het probleem alleen maar erger te maken.
Een bijkomend probleem is dat ik met de besmette computer geen nieuwe antivirus programma's kan installeren, de bewuste websites worden op de besmette pc geblokkeerd.

Wie heeft voor mij de oplossing, of is het helaas alles weg?

B.v.d. Manado

[ Voor 9% gewijzigd door Manado op 02-11-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

https://howtoremove.guide/derp-virus-file/
Ik kom bij 'op gevoel' goede sites al 2x spyhunter tegen en die lijkt ook veilig https://www.google.com/se...7j46i203j0i10.dTN7U4bzD5Y

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:23
Als een pakket zo veel tegenkomt zou ik mijn os niet meer vertrouwen en een clean install doen en je backup terug zetten.

Via mogelijk safe sites dingen gaan proberen is ook een risico.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Gezien er op jouw linkje staat: data recovery tool: Currently Unavailable

Zou ik geen poging doen de bestanden terug te halen en gewoon een herinstallatie doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
https://malwaretips.com/blogs/remove-derp/

Ik vrees dat je bestanden verloren zijn hoor. Hopelijk heb je een goede oudere backup van voor de problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-08 05:53
Probleem is dat de pc eigenlijk al een tijdje buiten gebruik stond. Ik wilde een serie vakantie foto's die er ooit op gezet waren en niet op mijn laptop staan over zetten, een paar honderd, helaas. De rest heb ik bijna alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de foto's die je mist belangrijk zijn voor je dan Zou de schijf er uithalen. En een nieuwe plaatsen.

De oude leg je in de kast, En dan hopen dat er binnenkort een recovery programma voor komt.

Persoonlijk zou ik deze data niet in een systeem willen hebben, maar ook niet 100% kwijt zijn. Zou het trouwens ook niet bij mijn echte backup willen hebben of een ander systeem.

En als de data niet belangrijk is, format c:/ en een nieuwe win installatie. Just to make sure.

Niet exact het zelfde, mijn pa en ma hadden een corrupte data schijf die ik uiteindelijk na 2 jaar in de kast nog heb weten te redden (de data dan). De pc winkel en 1 data restore had de schijf al afgeschreven. Wel 20uur tijd gekost. Maar oke.
Pagina: 1