Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gisteren overstap gemaakt van Iphone SE naar Nokia 4.2, koopje gedaan in aldi.
Het is me deels gelukt om alles over te zetten, echter krijg ik niet gevonden hoe ik mijn sms berichten over kan/moet zetten ... iemand hier die weet hoe men dat aanpakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

via oa Google Drive

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Zo heb ik het gedaan maar sms berichten zijn niet overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid ... ik wil dus mijn oude berichten die op de Iphone staan op de Nokia krijgen.

Gelieve je laatste bericht te wijzigen, i.p.v. een nieuwe te maken. Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 04-11-2019 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Eerste hit als je Google vraagt 'iphone transfer messages to android' laat zien dat je via iTunes een back-up maakt van je berichten, het formaat aanpast naar een door android lwesbaar formaat en met een app op je android het weer inleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Nilltris schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:26:
Eerste hit als je Google vraagt 'iphone transfer messages to android' laat zien dat je via iTunes een back-up maakt van je berichten, het formaat aanpast naar een door android lwesbaar formaat en met een app op je android het weer inleest.
Sorry, maar als digibeet is dat chinees voor mij ... ik zal het eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Een aantal dingen heb ik overgezet met de Google Drive-app, sms berichten zitten daar niet bij.
De rest is chinees voor mij, zo ben ik nu aan't sukkelen met installeren stuurprogramma's ... wanneer ik de Nokia aan de laptop hang dan word deze niet blijkbaar gekoppeld.
Was hier terechtgekomen voor overdracht sms berichten: Gihosoft Mobile Transfer maar het wil maar niet lukken.
Wanneer gaan ze eens echt toestellen ontwikkelen die men koppelt en waar de overdracht dan zo gebeurt is.
Ik heb vaker momenten om die dingen te laten muur crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik heb het na tig pogingen maar opgegeven, ... heb geen zin om er nog uren bij bezig te zijn.
Digibeten moeten een dag verlof nemen wanneer ze een andere telefoon kopen en zelf willen instellen ... plug & play is nog ver weg in de IT wereld.

Gelieve je laatste bericht te wijzigen, i.p.v. een nieuwe te maken. Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 04-11-2019 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:37
Ik wil geen merken oorlog veroorzaken voor het probleem dat jij hebt mag je Apple danken, ze maken hun ecosysteem zo dat je er tegen op gaat zien om te switchen.

Ivm het niet herkennen van je gsm: eens je gekoppeld bent aan je laptop moet je eens je statusbalk naar beneden swipen, daar kun je waarschijnlijk Bestandsoverdracht selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Laat maar, ik snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
superiscch schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:55:
Ik wil geen merken oorlog veroorzaken voor het probleem dat jij hebt mag je Apple danken, ze maken hun ecosysteem zo dat je er tegen op gaat zien om te switchen.
Dat zijn inderdaad smerige commercieel gerichte trucs.
Zo ben ik er ook van overtuigt dat men toestellen manipuleert, vooral gemerkt met mijn 2 vorige Iphones ... bij de eerste deed de WiFi het niet meer na een update, bij de tweede ging alles tergend traag reeds wanneer de batterij nog voor 40% geladen was, het duurde dan ook nog zo'n 10 minuten en de telefoon viel helemaal uit ... ook allemaal na uitvoeren update..
Vandaar nu de keuze voor een android smartphone ... instellen ging via Google Drive vrij vlot, maar email overzetten, wat intussen ook is gelukt, en vooral overzetten van berichten is pure onzin.
Men gaat me toch niet wijsmaken met de middelen en kennis tegenwoordig beschikbaar dat men geen smartphones kan ontwikkelen die ook voor de digibeten onder de mensen echt plug & play zijn.
Of zijn die ontwikkelaars overbetaalde onbekwamen ... nee toch.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 04-11-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 22:34
Hoi Finesse, de makkelijkste manier om dit probleem op te lossen is met een sms backup app. Ik kan je iSMS2droid aanraden. Op de pagina staat de app en instructies

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
sunturion schreef op zondag 3 november 2019 @ 02:13:
Hoi Finesse, de makkelijkste manier om dit probleem op te lossen is met een sms backup app. Ik kan je iSMS2droid aanraden. Op de pagina staat de app en instructies
Erg vriendelijk van je om de link te vermelden waarvoor dank.
Helaas beheers ik de Engelse taal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Really?

Maar daarvoor hebben we Google Translate.

Je zult merken dat er op Tweakers wordt verwacht dat je veel meel effort steekt in het oplossen van je problemen. Geen beheersing van de Engelse taal zou geen belemmering moeten zijn

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Google translate zijn vertaling is vaak even goed als dat die van mij zou kunnen zijn.
Moeite heb ik al genoeg gedaan, ik beschrijf hier natuurlijk niet alle taken die ik al heb uitgeprobeerd om het toch in orde te krijgen.
Tegenwoordig word men al snel als dommerik aanzien wanneer men de Engelse taal niet beheerst.
Ik spreek en versta 2 talen, het Nederlands en het dorpsdialect.
Een forum is voor mij een bron van info, waar ik beroep op doe wanneer mijn mogelijkheden tot oplossing geen resultaat hebben. Ik ben gisteren bijna een hele dag bezig geweest om sms berichten over te zetten, en jij gaat nu zeggen dat ik meer moeite mag doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Intussen is het me wel gelukt om zowel de Iphone als de nokia te koppelen aan de laptop ... aantal programma's geprobeerd, maar uiteindelijk was het resultaat hiervan dat men moet betalen ... bij niet betalende versie van Gihosoft Mobile Transfer alsook dr fone wondershare krijgt men melding dat die beperkt overzet ... en op't einde van het verhaal word aangegeven dat 0 bestanden zijn overgezet.
Ook iSMS2droid uitgeprobeerd maar voortijdig moeten stoppen vanwege te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Het gaat nu wel echt grondig fout, door allerlei bewerkingen te hebben uitgeprobeerd krijg ik links in mail die verwijzen naar websites niet meer open.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 04-11-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je kunt ook deepl.com voor de vertaling gebruiken, die is een stuk beter dan Google Translate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 19:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Finesse het is natuurlijk erg vervelend dat alle opgedragen oplossingen niet werken en je tevens er niet helemaal lekker uitkomt, omdat je de Engelse taal niet beheerst. Maar het zou ons al een stuk beter helpen als je duidelijk aangeeft bij welke stap in de oplossing het fout gaat en wat er precies gebeurd. Het is nu namelijk een beetje 'Glazenbol kijken' met wat er precies niet goed gaat.

We kunnen je daarna een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:06:
[mbr]@Finesse het is natuurlijk erg vervelend dat alle opgedragen oplossingen niet werken en je tevens er niet helemaal lekker uitkomt, omdat je de Engelse taal niet beheerst. Maar het zou ons al een stuk beter helpen als je duidelijk aangeeft bij welke stap in de oplossing het fout gaat en wat er precies gebeurd. Het is nu namelijk een beetje 'Glazenbol kijken' met wat er precies niet goed gaat.
We kunnen je daarna een stuk beter helpen.[/]e
Bedankt voor aangeboden hulp.
Bij niet betalende versie van Gihosoft Mobile Transfer alsook dr fone wondershare krijgt ik melding dat die beperkt overzet ... en op't einde van het verhaal word aangegeven dat 0 bestanden zijn overgezet.
Betalen voor iets wat gratis word voorgesteld / aangeboden doe ik niet, het gaat uiteindelijk maar om een klein aantal sms berichten.
Ook iSMS2droid uitgeprobeerd maar voortijdig moeten stoppen vanwege te ingewikkeld.
Ik heb hier al uren ingestoken om het oké te krijgen, ik laat het nu maar voor wat het is, kan niet al mijn tijd hieraan spenderen.

M.b.t. meerdere post achter elkaar binnen de 24u is niet gewenst ... ik stel hier een vraag, ga daarmee aan de slag ... bij niet gewenst resultaat plaatst men een nieuwe / andere vraag ... maar dat mag niet? ... men moet dan 24u. wachten ... raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Finesse schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:56:

M.b.t. meerdere post achter elkaar binnen de 24u is niet gewenst ... ik stel hier een vraag, ga daarmee aan de slag ... bij niet gewenst resultaat plaatst men een nieuwe / andere vraag ... maar dat mag niet? ... men moet dan 24u. wachten ... raar.
Nee, dat was niet de boodschap. Het is de bedoeling dat je je laatste bericht wijzigt, in plaats van een nieuwe maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08:41
Je probeert "free-to-try" programma's, dan mag je verwachten dat het niet gaat lukken zolang je niet betaalt.
Pas zodra je de hele versie koopt, dan werkt het programma pas helemaal.

Tip: heb je geen familie/vrienden/bekenden die je ermee op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Audiowaste schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:17:
Tip: heb je geen familie/vrienden/bekenden die je ermee op weg kunnen helpen?
Gisteren bij kennis geweest en de zoon die wat studies heeft gedaan M.B.T. computerprogrammeur hulp gevraagd ... had er weinig zin in merkte ik ... smsjes overzetten kon volgens hem niet ... heb verder niet aangedrongen voor hulp.
Verder ken ik niemand die mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
sunturion schreef op zondag 3 november 2019 @ 02:13:
Wanneer ik via dat programma probeer kom ik dit tegen:
C: \ Users [YourUsername] \ AppData \ Roaming \ Apple Computer \ MobileSync \ Backup \
Heb via itunes al meerdere reserve kopies gemaakt , maar vind deze map nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
Welke map vind je niet? Wat je in je post hebt aangegeven is het pad waar de iTunes backup hoort te staan.

Als je dus vanaf je c schijf navigeert naar dit pad moet je uiteindelijk bij deze map uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
2. Zoek uw iTunes-back-upmap
Ga naar de map met uw iTunes-back-ups. Afhankelijk van het besturingssysteem dat u gebruikt, bevindt deze map zich op de volgende paden:

Ramen:
C: \ Users [YourUsername] \ AppData \ Roaming \ Apple Computer \ MobileSync \ Backup \
OS X:
~ / Bibliotheek / Application Support / MobileSync / Backup /
In die map moeten een of meer mappen met willekeurige namen zitten. Kies het model dat betekent niet een tijdstempel (hebben -YearMonthDay-HourMinuteSecond ) aan het eind.
Dit is de map met de back-up die u in stap 1 hebt gemaakt

Ik probeer dit te begrijpen maar snap er geen jota van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Finesse, ik begrijp dat het een heel vervelend probleem is maar het is een forum hier en geen helpdesk. Dat betekent niet dat we je niet willen helpen maar je geeft bijzonder weinig informatie.

Zoals @sunturion ook al vroeg, welke map vind je niet? Vind je de map Users niet, AppData niet, Roaming niet etc.? Wat heb je al geprobeerd om de map wel te vinden? Standaard is de map AppData niet zichtbaar, probeer deze eens handmatig in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Zaols ik in een van mijn vorige posts heb geschreven:
Voor mij is een forum een extra bron voor informatie wanneer men niet meer weet hoe is moet / kan / werkt.
Een soort helpdesk dus.
Maar blijkbaar kan dat hier niet, dus zal ik hier dan ook geen vragen stellen en ga elders wel op zoek naar hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Finesse schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:03:
Zaols ik in een van mijn vorige posts heb geschreven:
Voor mij is een forum een extra bron voor informatie wanneer men niet meer weet hoe is moet / kan / werkt.
Een soort helpdesk dus.
Maar blijkbaar kan dat hier niet, dus zal ik hier dan ook geen vragen stellen en ga elders wel op zoek naar hulp.
En zoals in mijn vorige post is aangegeven, we zijn echt wel bereid te helpen. Maar je negeert het wanneer wij vragen voor meer informatie. Door twee verschillende personen is gevraagd welke map je niet kan vinden, maar je negeert deze vraag.

Zelfs als we hier een helpdesk waren dan zou men je probleem niet kunnen oplossen zonder voldoende informatie. Wanneer je dus elders op zoek gaat naar hulp, zul je daar tegen precies dezelfde vragen aanlopen. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat je de schuld nu bij ons legt in plaats van je hand in eigen boezem te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik beschuldig niemand, maar wanneer men duidelijk gaat maken dat dit forum geen helpdesk is ... ik zou hulp kunnen gebruiken in deze maar er word me duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling van dit forum is.

Het is erg moeilijk om iets duidelijk te maken wanneer men zelf niet weet over wat het precies gaat ...
Ik probeer dus via itunes de back up map te bereiken maar vind die niet.
Ik zou dan ook deze codes moeten kopieeren: 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28 in de map 3d en 5a4935c78a5255723f707230a451d79c540d2741 in de map 5a voor uw oproeplogboeken.

Allemaal chinees voor me.
Ik doe alle moeite om alles eerst op te zoeken via google vooraleer ik hier vragen ga stellen maar kom niet tot een oplossing.
Ik begrijp ook wel dat door mijn gebrek aan enige kennis in deze het niet makkelijk is om me te helpen, maar verplicht hier natuurlijk niemand toe.
Misschien is het nu wel wat duidelijker voor jullie.
Finesse schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:03:
2. Zoek uw iTunes-back-upmap
Ga naar de map met uw iTunes-back-ups. Afhankelijk van het besturingssysteem dat u gebruikt, bevindt deze map zich op de volgende paden:
Ramen:
OS X:
~ / Bibliotheek / Application Support / MobileSync / Backup /
In die map moeten een of meer mappen met willekeurige namen zitten. Kies het model dat betekent niet een tijdstempel (hebben -YearMonthDay-HourMinuteSecond ) aan het eind.
Dit is de map met de back-up die u in stap 1 hebt gemaakt
Ik probeer dit te begrijpen maar snap er geen jota van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Finesse Ga naar de lokale Mediamarkt, misschien kan hun helpdesk het voor je doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
welke windows versie gebruik je eigenlijk? Afhankelijk van je Windows versie kun je op start klikken en vervolgens of op uitvoeren of de zoekbalk selecteren. Daar kun je het volgende commando invoeren: %appdata%.

Als het goed is open dan een map waar je de Apple folder moet kunnen zien waarna je de mobilesync folder moet kunnen zien met daarin de backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Windows 7.
Geen zoekresultaat met ingeven %appdata%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 08:05
Ga naar een MediaMarkt inderdaad.
Als we je nu zo ver krijgen dat je 1 stap verder komt loop je waarschijnlijk gelijk daarna weer vast.

Je snapt er duidelijk geen fluit van (geen bezwaar, ieder z'n vak/interesse), maar om nu zonder enige kennis van zaken hier mee te gaan rommelen vrees ik dat je meer sloopt dan je lief is.

Hoe belangrijk is het om de SMS berichten op je nieuwe telefoon te hebben?

(oh en uit nieuwsgierigheid: waarom heb je de overstap van een iPhone SE naar een instap Nokia gemaakt? Je maakt daarmee ook een overstap van ecosysteem (iOS naar Android), dat geeft wellicht ook weer een voor jou lastige leercurve...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Het zou gemakkelijk zijn dat sms geschiedenis op de Nokia zou staan maar als het niet kan is dat maar zo.
Echter ben ik wel leergierig en nieuwsgierig hoe die digi dingen werken, maar hoe meer ik er mee bezig ben hoe meer ik me verbaas hoe moeilijk het is om je eigen spullen zelf op een simpele manier te kunnen instellen ...

De overstap van Iphone naar Android is er gekomen omdat een nieuwe Iphone me veel te duur was en ik geen interessante tweedehands vond ... ook kwestie van in vertrouwen te kopen.
Toevallig had de plaatselijke Aldi nog één Nokia 4.2 in voorraad met extra korting ... 105€.
Omdat de Iphone het niet meer deed direct meegenomen.
Maar vooral het feit dat ik tot twee maal toe belazerd ben door Apple.
Had ik al eerder gepost, lees post 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:53:
Ga naar een MediaMarkt inderdaad.
Die gaan zeker iemand helpen die komt aandraven met een apparaat dat niet bij hun is aangekocht ... doen ze nauwelijks voor eigen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:56
@Finesse Kzou zeggen, sms de smsjes naar je nieuwe tel.
Zoveel waren het er niet zei je
Als tip: zet de naam van de zender in het berichtje als je ze verzend naar je nieuwe tel

Lukt vast wel

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Finesse schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:26:
[...]

Die gaan zeker iemand helpen die komt aandraven met een apparaat dat niet bij hun is aangekocht ... doen ze nauwelijks voor eigen klanten.
https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/smartbar.html

*knip* Offtopic

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 08-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
*knip* Op de man.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 08-11-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
*knip*

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 08-11-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Goed. Hier sluiten we dit topic, want het gaat volledige de verkeerde kant op. @Finesse besef even dat we je met zijn alle zo goed mogelijk proberen te helpen. Vervolgens tegen de oplossingen in gaan heeft dan niet heel erg veel nut.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.